اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

معمار کبیر انقلاب، مزدوران را به خوبی شناخته بود

معمار کبیر انقلاب، مزدوران را به خوبی شناخته بود
استاد دانشگاه بوعلی و کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام خمینی (ره) آمریکا و اسرائیل را که جهان را به قطب فقیرو غنی تقسیم و ظلم و جور را فراگیر کرده بودند به خوبی شناخت و البته تاکید کردکه ارتباط با آنان به مصلحت انقلاب نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛دکتر معصومی در گفتگو با خبرنگار نافع؛ در خصوص ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره)، اظهار کرد: وقتی به سیره عملی و علمی امام(ره) می پردازیم، قرب به مفهوم انسان کامل در ادبیات و اندیشه اسلامی است؛یعنی ایشان اساسا" انسانی تک بعدی نبودند بلکه شئون مختلفی که در ادبیات توحیدی و الهی برای تکمیل انسان دنبال می شود، در ایشان وجود داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

امام انسانی کامل و متعالی بود

وی اذعان داشت:  امام خمینی (ره) انسانی کامل و متعالی بود به گونه ای که  درابعادی چون اخلاق، عرفان و ابعاد فردی و اجتماعی شخصیتی متمایز داشتند.

امام در بعد سیاست حرف برای گفتن بسیار داشت

معصومی ادامه داد: امام خمینی در زمانی می زیست که یک نگرش جدایی دین از سیاست وجود داشت و اینکه اساسا" مردم دیندار نباید وجه سیاسی داشته باشند و فقط سیاست مربوط به افرادی بود که در دنیای مدرن تنفس می کردند و د رچنین شرایطی امام در مقابل این تفکر ایستاد و نشان داد که یکی از ابعاد انسان دیندار بعد سیاسی اوست.

جداناپذیری دین از سیاست؛ برنامه ای جامع از دیدگاه امام

وی ادامه داد: پیوند میان دین و سیاست از آنجا در اندیشه امام نشات می گیرد که ایشان دین را یک برنامه جامع برای سعادت انسان از جمله در بعد سیاسی  می داند و در این بعد یک نگاه فردی و غیر ضرور مدنظر نیست.

معصومی خاطرنشان کرد: لذا بعد سیاسی در سیره نظری و عملی امام(ره) یک امتیاز ویژه برای ایشان بود و وجه متمایز کننده ایشان از بسیاری از علما و اندیشمندانی که نگرش دینی داشتند همین بود.

ارتباط امام با جوانان ارتباطی تنگاتنگ بود

وی درباره برخورد و روابط امام(ره) با جوانان نیز، تصریح کرد: برخورد ایشان با جوانان در دو ساحت می توان اشاره کرد که یک ساحت این است که امام روحانی بودند و در زمان غیبت امر هدایت در اقشار مختلف از جمله جوانان را برعهده داشت و البته این یک مفهوم عام است.

وی ادامه داد: اما برخورد امام(ره) با جوانان به صورت خاص میتوان به این ساحت اشاره کرد که امام در زمان خود اندیشه های اصلاحی و انقلابی و به دنبال تغییر جامعه خود بودند، می دانستند که اگر بخواهند جامعه را تغییر دهند نیاز به قشری دارند که یک از حق پذیری بالایی برخوردار باشد و دو اینکه از انرژی و توان فوق العاده؛ بنابراین از این جهت امام(ره) روی جوانان اعتقاد خاصی داشتند. ارتباط و تعاملشان با آنان زیادی بود و آنقدر با این قشر خو گرفتند که معروف و مرسوم است حرف ایشان را قبول می کردند و ایشان را به عنوان الگو و سرمشق قرار داده و می دهند.

ارتباط امام با جوانان به گونه ای بود که بار انقلاب و جنگ تحمیلی را بر دوش جوانان انداخت

وی تاکید کرد: اساسا " ارتباط گیری با قشر جوان سخت است اما امام در مقام عمل نشان دادند که توانایی را دارند که با این ارتباط گیری با قشر جوان بار انقلاب و به خصوص 8 سال دفاع مقدس را به دوش این قشر انداختند و از این طریق انقلاب و نظام را حفظ کردند.

امام شخصیتی به روز بود

معصومی در خصوص برخورد امام خمینی (ره) با مجامع بین المللی نیز گفت: امام(ره) شخصیتی به روز بود و به صورت کلی جهان بینی ایشان توحیدی و انسانی است و هرگز برای ارتباط نظام سیاسی ایران و انقلاب چه با مجامع بین المللی و چه دیگر کشورها در درجه اول خط قرمز قائل نبود و قائل به تعامل با دنیا بود؛ چون وظیفه انقلاب، صدور انقلاب و ادبیات توحیدی غنی آن به تمام دنیا است.

وی ادامه داد: البته استثناهایی در نگاه ایشان وجود داشت که این ارتباط و پیوست با کشورهایی که ظلم کنند و قطب غنی و فقیر به وجود بیاورند  این روابط قطع شود؛ لذا در مجامع بین المللی و ارتباط با کشور آمریکا، دیدگاه ایشان ارتباط گیری است که اگر آن ارتباط توحیدی و الهی نباشد و به صلاح و مصلحت کشور نباشد، قهر و قطع و مقابله با آن کشور را در دستور کار قرار می دادند.

آمریکا و اسراییل از کشورهایی بودند که امام ارتباط با آنان را به مصلحت نمی دانست

معصومی گفت: البته در سیره عملی امام(ره) کشورهایی که با نظام روبرو شد و امام برعدم ارتباط گیری با آن تاکید داشت،یکی کشور آمریکا و دیگری اسرائیل بود و این نشان میدهد که امام نگاه وسیعی نسبت به این مهم داشت.

وی گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد با دیگر کشورها رابطه برقرار کند، اصل را باید بر تعامل گذاشت و و برخلاف تبلیغات سویی که علیه ایشان می شد و می گفتند که ایشان فیلسوف انزواگری بود، یک انگ غلط است و کسانی که با افکار ایشان آشنایی داشته باشند، می دانند که امام تمایل زیادی به تعامل با کشورها داشتند.

 

انتهای پیام/

,

امام انسانی کامل و متعالی بود

وی اذعان داشت:  امام خمینی (ره) انسانی کامل و متعالی بود به گونه ای که  درابعادی چون اخلاق، عرفان و ابعاد فردی و اجتماعی شخصیتی متمایز داشتند.

امام در بعد سیاست حرف برای گفتن بسیار داشت

معصومی ادامه داد: امام خمینی در زمانی می زیست که یک نگرش جدایی دین از سیاست وجود داشت و اینکه اساسا" مردم دیندار نباید وجه سیاسی داشته باشند و فقط سیاست مربوط به افرادی بود که در دنیای مدرن تنفس می کردند و د رچنین شرایطی امام در مقابل این تفکر ایستاد و نشان داد که یکی از ابعاد انسان دیندار بعد سیاسی اوست.

جداناپذیری دین از سیاست؛ برنامه ای جامع از دیدگاه امام

وی ادامه داد: پیوند میان دین و سیاست از آنجا در اندیشه امام نشات می گیرد که ایشان دین را یک برنامه جامع برای سعادت انسان از جمله در بعد سیاسی  می داند و در این بعد یک نگاه فردی و غیر ضرور مدنظر نیست.

معصومی خاطرنشان کرد: لذا بعد سیاسی در سیره نظری و عملی امام(ره) یک امتیاز ویژه برای ایشان بود و وجه متمایز کننده ایشان از بسیاری از علما و اندیشمندانی که نگرش دینی داشتند همین بود.

ارتباط امام با جوانان ارتباطی تنگاتنگ بود

وی درباره برخورد و روابط امام(ره) با جوانان نیز، تصریح کرد: برخورد ایشان با جوانان در دو ساحت می توان اشاره کرد که یک ساحت این است که امام روحانی بودند و در زمان غیبت امر هدایت در اقشار مختلف از جمله جوانان را برعهده داشت و البته این یک مفهوم عام است.

وی ادامه داد: اما برخورد امام(ره) با جوانان به صورت خاص میتوان به این ساحت اشاره کرد که امام در زمان خود اندیشه های اصلاحی و انقلابی و به دنبال تغییر جامعه خود بودند، می دانستند که اگر بخواهند جامعه را تغییر دهند نیاز به قشری دارند که یک از حق پذیری بالایی برخوردار باشد و دو اینکه از انرژی و توان فوق العاده؛ بنابراین از این جهت امام(ره) روی جوانان اعتقاد خاصی داشتند. ارتباط و تعاملشان با آنان زیادی بود و آنقدر با این قشر خو گرفتند که معروف و مرسوم است حرف ایشان را قبول می کردند و ایشان را به عنوان الگو و سرمشق قرار داده و می دهند.

ارتباط امام با جوانان به گونه ای بود که بار انقلاب و جنگ تحمیلی را بر دوش جوانان انداخت

وی تاکید کرد: اساسا " ارتباط گیری با قشر جوان سخت است اما امام در مقام عمل نشان دادند که توانایی را دارند که با این ارتباط گیری با قشر جوان بار انقلاب و به خصوص 8 سال دفاع مقدس را به دوش این قشر انداختند و از این طریق انقلاب و نظام را حفظ کردند.

امام شخصیتی به روز بود

معصومی در خصوص برخورد امام خمینی (ره) با مجامع بین المللی نیز گفت: امام(ره) شخصیتی به روز بود و به صورت کلی جهان بینی ایشان توحیدی و انسانی است و هرگز برای ارتباط نظام سیاسی ایران و انقلاب چه با مجامع بین المللی و چه دیگر کشورها در درجه اول خط قرمز قائل نبود و قائل به تعامل با دنیا بود؛ چون وظیفه انقلاب، صدور انقلاب و ادبیات توحیدی غنی آن به تمام دنیا است.

وی ادامه داد: البته استثناهایی در نگاه ایشان وجود داشت که این ارتباط و پیوست با کشورهایی که ظلم کنند و قطب غنی و فقیر به وجود بیاورند  این روابط قطع شود؛ لذا در مجامع بین المللی و ارتباط با کشور آمریکا، دیدگاه ایشان ارتباط گیری است که اگر آن ارتباط توحیدی و الهی نباشد و به صلاح و مصلحت کشور نباشد، قهر و قطع و مقابله با آن کشور را در دستور کار قرار می دادند.

آمریکا و اسراییل از کشورهایی بودند که امام ارتباط با آنان را به مصلحت نمی دانست

معصومی گفت: البته در سیره عملی امام(ره) کشورهایی که با نظام روبرو شد و امام برعدم ارتباط گیری با آن تاکید داشت،یکی کشور آمریکا و دیگری اسرائیل بود و این نشان میدهد که امام نگاه وسیعی نسبت به این مهم داشت.

وی گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد با دیگر کشورها رابطه برقرار کند، اصل را باید بر تعامل گذاشت و و برخلاف تبلیغات سویی که علیه ایشان می شد و می گفتند که ایشان فیلسوف انزواگری بود، یک انگ غلط است و کسانی که با افکار ایشان آشنایی داشته باشند، می دانند که امام تمایل زیادی به تعامل با کشورها داشتند.

 

انتهای پیام/

,

امام انسانی کامل و متعالی بود

وی اذعان داشت:  امام خمینی (ره) انسانی کامل و متعالی بود به گونه ای که  درابعادی چون اخلاق، عرفان و ابعاد فردی و اجتماعی شخصیتی متمایز داشتند.

امام در بعد سیاست حرف برای گفتن بسیار داشت

معصومی ادامه داد: امام خمینی در زمانی می زیست که یک نگرش جدایی دین از سیاست وجود داشت و اینکه اساسا" مردم دیندار نباید وجه سیاسی داشته باشند و فقط سیاست مربوط به افرادی بود که در دنیای مدرن تنفس می کردند و د رچنین شرایطی امام در مقابل این تفکر ایستاد و نشان داد که یکی از ابعاد انسان دیندار بعد سیاسی اوست.

جداناپذیری دین از سیاست؛ برنامه ای جامع از دیدگاه امام

وی ادامه داد: پیوند میان دین و سیاست از آنجا در اندیشه امام نشات می گیرد که ایشان دین را یک برنامه جامع برای سعادت انسان از جمله در بعد سیاسی  می داند و در این بعد یک نگاه فردی و غیر ضرور مدنظر نیست.

معصومی خاطرنشان کرد: لذا بعد سیاسی در سیره نظری و عملی امام(ره) یک امتیاز ویژه برای ایشان بود و وجه متمایز کننده ایشان از بسیاری از علما و اندیشمندانی که نگرش دینی داشتند همین بود.

ارتباط امام با جوانان ارتباطی تنگاتنگ بود

وی درباره برخورد و روابط امام(ره) با جوانان نیز، تصریح کرد: برخورد ایشان با جوانان در دو ساحت می توان اشاره کرد که یک ساحت این است که امام روحانی بودند و در زمان غیبت امر هدایت در اقشار مختلف از جمله جوانان را برعهده داشت و البته این یک مفهوم عام است.

وی ادامه داد: اما برخورد امام(ره) با جوانان به صورت خاص میتوان به این ساحت اشاره کرد که امام در زمان خود اندیشه های اصلاحی و انقلابی و به دنبال تغییر جامعه خود بودند، می دانستند که اگر بخواهند جامعه را تغییر دهند نیاز به قشری دارند که یک از حق پذیری بالایی برخوردار باشد و دو اینکه از انرژی و توان فوق العاده؛ بنابراین از این جهت امام(ره) روی جوانان اعتقاد خاصی داشتند. ارتباط و تعاملشان با آنان زیادی بود و آنقدر با این قشر خو گرفتند که معروف و مرسوم است حرف ایشان را قبول می کردند و ایشان را به عنوان الگو و سرمشق قرار داده و می دهند.

ارتباط امام با جوانان به گونه ای بود که بار انقلاب و جنگ تحمیلی را بر دوش جوانان انداخت

وی تاکید کرد: اساسا " ارتباط گیری با قشر جوان سخت است اما امام در مقام عمل نشان دادند که توانایی را دارند که با این ارتباط گیری با قشر جوان بار انقلاب و به خصوص 8 سال دفاع مقدس را به دوش این قشر انداختند و از این طریق انقلاب و نظام را حفظ کردند.

امام شخصیتی به روز بود

معصومی در خصوص برخورد امام خمینی (ره) با مجامع بین المللی نیز گفت: امام(ره) شخصیتی به روز بود و به صورت کلی جهان بینی ایشان توحیدی و انسانی است و هرگز برای ارتباط نظام سیاسی ایران و انقلاب چه با مجامع بین المللی و چه دیگر کشورها در درجه اول خط قرمز قائل نبود و قائل به تعامل با دنیا بود؛ چون وظیفه انقلاب، صدور انقلاب و ادبیات توحیدی غنی آن به تمام دنیا است.

وی ادامه داد: البته استثناهایی در نگاه ایشان وجود داشت که این ارتباط و پیوست با کشورهایی که ظلم کنند و قطب غنی و فقیر به وجود بیاورند  این روابط قطع شود؛ لذا در مجامع بین المللی و ارتباط با کشور آمریکا، دیدگاه ایشان ارتباط گیری است که اگر آن ارتباط توحیدی و الهی نباشد و به صلاح و مصلحت کشور نباشد، قهر و قطع و مقابله با آن کشور را در دستور کار قرار می دادند.

آمریکا و اسراییل از کشورهایی بودند که امام ارتباط با آنان را به مصلحت نمی دانست

معصومی گفت: البته در سیره عملی امام(ره) کشورهایی که با نظام روبرو شد و امام برعدم ارتباط گیری با آن تاکید داشت،یکی کشور آمریکا و دیگری اسرائیل بود و این نشان میدهد که امام نگاه وسیعی نسبت به این مهم داشت.

وی گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد با دیگر کشورها رابطه برقرار کند، اصل را باید بر تعامل گذاشت و و برخلاف تبلیغات سویی که علیه ایشان می شد و می گفتند که ایشان فیلسوف انزواگری بود، یک انگ غلط است و کسانی که با افکار ایشان آشنایی داشته باشند، می دانند که امام تمایل زیادی به تعامل با کشورها داشتند.

 

انتهای پیام/

,

امام انسانی کامل و متعالی بود

وی اذعان داشت:  امام خمینی (ره) انسانی کامل و متعالی بود به گونه ای که  درابعادی چون اخلاق، عرفان و ابعاد فردی و اجتماعی شخصیتی متمایز داشتند.

امام در بعد سیاست حرف برای گفتن بسیار داشت

معصومی ادامه داد: امام خمینی در زمانی می زیست که یک نگرش جدایی دین از سیاست وجود داشت و اینکه اساسا" مردم دیندار نباید وجه سیاسی داشته باشند و فقط سیاست مربوط به افرادی بود که در دنیای مدرن تنفس می کردند و د رچنین شرایطی امام در مقابل این تفکر ایستاد و نشان داد که یکی از ابعاد انسان دیندار بعد سیاسی اوست.

جداناپذیری دین از سیاست؛ برنامه ای جامع از دیدگاه امام

وی ادامه داد: پیوند میان دین و سیاست از آنجا در اندیشه امام نشات می گیرد که ایشان دین را یک برنامه جامع برای سعادت انسان از جمله در بعد سیاسی  می داند و در این بعد یک نگاه فردی و غیر ضرور مدنظر نیست.

معصومی خاطرنشان کرد: لذا بعد سیاسی در سیره نظری و عملی امام(ره) یک امتیاز ویژه برای ایشان بود و وجه متمایز کننده ایشان از بسیاری از علما و اندیشمندانی که نگرش دینی داشتند همین بود.

ارتباط امام با جوانان ارتباطی تنگاتنگ بود

وی درباره برخورد و روابط امام(ره) با جوانان نیز، تصریح کرد: برخورد ایشان با جوانان در دو ساحت می توان اشاره کرد که یک ساحت این است که امام روحانی بودند و در زمان غیبت امر هدایت در اقشار مختلف از جمله جوانان را برعهده داشت و البته این یک مفهوم عام است.

وی ادامه داد: اما برخورد امام(ره) با جوانان به صورت خاص میتوان به این ساحت اشاره کرد که امام در زمان خود اندیشه های اصلاحی و انقلابی و به دنبال تغییر جامعه خود بودند، می دانستند که اگر بخواهند جامعه را تغییر دهند نیاز به قشری دارند که یک از حق پذیری بالایی برخوردار باشد و دو اینکه از انرژی و توان فوق العاده؛ بنابراین از این جهت امام(ره) روی جوانان اعتقاد خاصی داشتند. ارتباط و تعاملشان با آنان زیادی بود و آنقدر با این قشر خو گرفتند که معروف و مرسوم است حرف ایشان را قبول می کردند و ایشان را به عنوان الگو و سرمشق قرار داده و می دهند.

ارتباط امام با جوانان به گونه ای بود که بار انقلاب و جنگ تحمیلی را بر دوش جوانان انداخت

وی تاکید کرد: اساسا " ارتباط گیری با قشر جوان سخت است اما امام در مقام عمل نشان دادند که توانایی را دارند که با این ارتباط گیری با قشر جوان بار انقلاب و به خصوص 8 سال دفاع مقدس را به دوش این قشر انداختند و از این طریق انقلاب و نظام را حفظ کردند.

امام شخصیتی به روز بود

معصومی در خصوص برخورد امام خمینی (ره) با مجامع بین المللی نیز گفت: امام(ره) شخصیتی به روز بود و به صورت کلی جهان بینی ایشان توحیدی و انسانی است و هرگز برای ارتباط نظام سیاسی ایران و انقلاب چه با مجامع بین المللی و چه دیگر کشورها در درجه اول خط قرمز قائل نبود و قائل به تعامل با دنیا بود؛ چون وظیفه انقلاب، صدور انقلاب و ادبیات توحیدی غنی آن به تمام دنیا است.

وی ادامه داد: البته استثناهایی در نگاه ایشان وجود داشت که این ارتباط و پیوست با کشورهایی که ظلم کنند و قطب غنی و فقیر به وجود بیاورند  این روابط قطع شود؛ لذا در مجامع بین المللی و ارتباط با کشور آمریکا، دیدگاه ایشان ارتباط گیری است که اگر آن ارتباط توحیدی و الهی نباشد و به صلاح و مصلحت کشور نباشد، قهر و قطع و مقابله با آن کشور را در دستور کار قرار می دادند.

آمریکا و اسراییل از کشورهایی بودند که امام ارتباط با آنان را به مصلحت نمی دانست

معصومی گفت: البته در سیره عملی امام(ره) کشورهایی که با نظام روبرو شد و امام برعدم ارتباط گیری با آن تاکید داشت،یکی کشور آمریکا و دیگری اسرائیل بود و این نشان میدهد که امام نگاه وسیعی نسبت به این مهم داشت.

وی گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد با دیگر کشورها رابطه برقرار کند، اصل را باید بر تعامل گذاشت و و برخلاف تبلیغات سویی که علیه ایشان می شد و می گفتند که ایشان فیلسوف انزواگری بود، یک انگ غلط است و کسانی که با افکار ایشان آشنایی داشته باشند، می دانند که امام تمایل زیادی به تعامل با کشورها داشتند.

 

انتهای پیام/

,

امام انسانی کامل و متعالی بود

, امام انسانی کامل و متعالی بود, امام انسانی کامل و متعالی بود,

وی اذعان داشت:  امام خمینی (ره) انسانی کامل و متعالی بود به گونه ای که  درابعادی چون اخلاق، عرفان و ابعاد فردی و اجتماعی شخصیتی متمایز داشتند.

,

امام در بعد سیاست حرف برای گفتن بسیار داشت

, امام در بعد سیاست حرف برای گفتن بسیار داشت, امام در بعد سیاست حرف برای گفتن بسیار داشت,

معصومی ادامه داد: امام خمینی در زمانی می زیست که یک نگرش جدایی دین از سیاست وجود داشت و اینکه اساسا" مردم دیندار نباید وجه سیاسی داشته باشند و فقط سیاست مربوط به افرادی بود که در دنیای مدرن تنفس می کردند و د رچنین شرایطی امام در مقابل این تفکر ایستاد و نشان داد که یکی از ابعاد انسان دیندار بعد سیاسی اوست.

,

جداناپذیری دین از سیاست؛ برنامه ای جامع از دیدگاه امام

, جداناپذیری دین از سیاست؛ برنامه ای جامع از دیدگاه امام, جداناپذیری دین از سیاست؛ برنامه ای جامع از دیدگاه امام,

وی ادامه داد: پیوند میان دین و سیاست از آنجا در اندیشه امام نشات می گیرد که ایشان دین را یک برنامه جامع برای سعادت انسان از جمله در بعد سیاسی  می داند و در این بعد یک نگاه فردی و غیر ضرور مدنظر نیست.

,

معصومی خاطرنشان کرد: لذا بعد سیاسی در سیره نظری و عملی امام(ره) یک امتیاز ویژه برای ایشان بود و وجه متمایز کننده ایشان از بسیاری از علما و اندیشمندانی که نگرش دینی داشتند همین بود.

,

ارتباط امام با جوانان ارتباطی تنگاتنگ بود

, ارتباط امام با جوانان ارتباطی تنگاتنگ بود, ارتباط امام با جوانان ارتباطی تنگاتنگ بود,

وی درباره برخورد و روابط امام(ره) با جوانان نیز، تصریح کرد: برخورد ایشان با جوانان در دو ساحت می توان اشاره کرد که یک ساحت این است که امام روحانی بودند و در زمان غیبت امر هدایت در اقشار مختلف از جمله جوانان را برعهده داشت و البته این یک مفهوم عام است.

,

وی ادامه داد: اما برخورد امام(ره) با جوانان به صورت خاص میتوان به این ساحت اشاره کرد که امام در زمان خود اندیشه های اصلاحی و انقلابی و به دنبال تغییر جامعه خود بودند، می دانستند که اگر بخواهند جامعه را تغییر دهند نیاز به قشری دارند که یک از حق پذیری بالایی برخوردار باشد و دو اینکه از انرژی و توان فوق العاده؛ بنابراین از این جهت امام(ره) روی جوانان اعتقاد خاصی داشتند. ارتباط و تعاملشان با آنان زیادی بود و آنقدر با این قشر خو گرفتند که معروف و مرسوم است حرف ایشان را قبول می کردند و ایشان را به عنوان الگو و سرمشق قرار داده و می دهند.

,

ارتباط امام با جوانان به گونه ای بود که بار انقلاب و جنگ تحمیلی را بر دوش جوانان انداخت

, ارتباط امام با جوانان به گونه ای بود که بار انقلاب و جنگ تحمیلی را بر دوش جوانان انداخت, ارتباط امام با جوانان به گونه ای بود که بار انقلاب و جنگ تحمیلی را بر دوش جوانان انداخت,

وی تاکید کرد: اساسا " ارتباط گیری با قشر جوان سخت است اما امام در مقام عمل نشان دادند که توانایی را دارند که با این ارتباط گیری با قشر جوان بار انقلاب و به خصوص 8 سال دفاع مقدس را به دوش این قشر انداختند و از این طریق انقلاب و نظام را حفظ کردند.

,

امام شخصیتی به روز بود

, مام شخصیتی به روز بود, مام شخصیتی به روز بود,

معصومی در خصوص برخورد امام خمینی (ره) با مجامع بین المللی نیز گفت: امام(ره) شخصیتی به روز بود و به صورت کلی جهان بینی ایشان توحیدی و انسانی است و هرگز برای ارتباط نظام سیاسی ایران و انقلاب چه با مجامع بین المللی و چه دیگر کشورها در درجه اول خط قرمز قائل نبود و قائل به تعامل با دنیا بود؛ چون وظیفه انقلاب، صدور انقلاب و ادبیات توحیدی غنی آن به تمام دنیا است.

,

وی ادامه داد: البته استثناهایی در نگاه ایشان وجود داشت که این ارتباط و پیوست با کشورهایی که ظلم کنند و قطب غنی و فقیر به وجود بیاورند  این روابط قطع شود؛ لذا در مجامع بین المللی و ارتباط با کشور آمریکا، دیدگاه ایشان ارتباط گیری است که اگر آن ارتباط توحیدی و الهی نباشد و به صلاح و مصلحت کشور نباشد، قهر و قطع و مقابله با آن کشور را در دستور کار قرار می دادند.

,

آمریکا و اسراییل از کشورهایی بودند که امام ارتباط با آنان را به مصلحت نمی دانست

, آمریکا و اسراییل از کشورهایی بودند که امام ارتباط با آنان را به مصلحت نمی دانست, آمریکا و اسراییل از کشورهایی بودند که امام ارتباط با آنان را به مصلحت نمی دانست,

معصومی گفت: البته در سیره عملی امام(ره) کشورهایی که با نظام روبرو شد و امام برعدم ارتباط گیری با آن تاکید داشت،یکی کشور آمریکا و دیگری اسرائیل بود و این نشان میدهد که امام نگاه وسیعی نسبت به این مهم داشت.

,

وی گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران بخواهد با دیگر کشورها رابطه برقرار کند، اصل را باید بر تعامل گذاشت و و برخلاف تبلیغات سویی که علیه ایشان می شد و می گفتند که ایشان فیلسوف انزواگری بود، یک انگ غلط است و کسانی که با افکار ایشان آشنایی داشته باشند، می دانند که امام تمایل زیادی به تعامل با کشورها داشتند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه