اخبار داغ

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز:

ترویج سبک زندگی اسلامی وفرهنگ دینی از مهمترین اثرات محافل انس با قرآن است

ترویج سبک زندگی اسلامی وفرهنگ دینی از مهمترین اثرات محافل انس با قرآن است
حجت الاسلام لرستانی گفت: محافل انس با قرآن فضای جامعه را نورانی و روحانی نموده و سبب ترویج سبک زندگی اسلامی وفرهنگ دینی در آن می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  هیجار  ،حجت الاسلام علی لرستانی درمحفل انس با قرآنی گفت : ترویج فرهنگ دینی و تدبر و تأمل درآیات الهی اولین هدف محافل قرآنی است و این محافل قرآنی همچنین باعث ترویج سبک زندگی اسلامی می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هیجار,

وی ادامه داد : با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم  چرا که قرآن کتابی برای تمام اعصار و قرون است و در تمام زمینه های زندگی بشری اعم از فرهنگ، اجتماع، تربیت، معنویات و ... راهکار و برنامه مدون دارد.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز اضافه کرد: انسانِ کمال طلب، فقط به امور مادّی بسنده نمی کند و به سوی هدفهای والاتری گام بر می دارد در روایات، به انس با علم و معرفت به قرآن و ذکر خدا سفارش شده است. امام علی(ع) فرمود: «هر کس با قرآن انس گیرد، از جدایی دوستان، وحشتی نخواهد داشت». ایشان همچنین در جواب گروهی که هنگام سفر از ایشان توصیه ای خواسته بودند، فرمود:(( اگر به دنبال مونسی می گردید، قرآن برایتان کافی است)).

,

وی به مراتب انس با قرآن اشاره کرد واظهار داشت: ما مسلمانان معمولاً قرآن می خوانیم تا با آن، به حال خوش معنوی برسیم و یا به وسیله آن، خواسته های خود را از خداوند طلب کنیم، هر چند این نوع استفاده از قرآن، اشکالی ندارد، اما هدف اصلی از خلقت قرآن، این است که انسان به وسیله آن، خداوند را بشناسد و با آن، به اوصاف و خصوصیات الهی پی ببرد و با شناخت و عمل به احکام و دستوراتش، سعادت ابدیش را فراهم آورد.

,

لرستانی یادآور شد: یکی از ویژگی های قرآن، این است که هر کس به اندازه اُنس با آن و تدبر و تفکر در آیات آن و حتی تلاوت و روخوانی آن، از این کتاب عظیم، بهره مند می شود و روخوانی عادی نیز بر دل ها اثر می گذارد و حتی نگاه کردن به آن نیز دارای فوایدی است. بنابراین، سعی کنید که روخوانی را مقدمه تدبر و تفکر در آیات الهی قرار دهید.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه الیگودرز گفت: خواندن قرآن و دعا با توجه به معانی آنها تأثیر بسزایی در نفس و جان انسان دارد و این تأثیر خاص، بدون توجه به معانی، حاصل نمی شود؛ ولی به هر حال، خواندن قرآن و دعا، بدون توجه به معانی آنها نیز ثواب و ارزش دارد؛ اما در مرحله پایین تری قرار دارد. لذا با انس گرفتن از قرآن است که می توان به یک جامعه ایدال دست پیداکرد ومفاسد اخلاقی را ریشه کن کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه