اخبار داغ

استاد دانشگاه تهران:

آنان که از حذف اندیشه‌های امام ناکام ماندند تلاش می‌کنند آن را تحریف کنند

آنان که از حذف اندیشه‌های امام ناکام ماندند تلاش می‌کنند آن را تحریف کنند
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: افرادی که از حذف اندیشه‌های امام ناکام ماندند تلاش می‌کنند شخصیت امام را به نفع جریان خود تحریف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صادق کوشکی عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون خطر تحریف اندیشه امام خمینی (ره) گفت: در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروهها و افراد زیادی تلاش کردند تا راه خود را از امام و انقلاب جدا کنند چراکه از ابتدا معتقد بودند این حرکت اشتباه است و باید تابع جریانات حاکم بر نظام جهانی بود و در برابر این جریانات تسلیم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: این افراد بزرگترین مانع خود را حضرت امام (ره) می دانستند چراکه امام به هیچ وجه اجازه تسلیم شدن و تحویل ایران به جریانات جهانی را نمی داد.

,

کوشکی با بیان اینکه این افراد در مقطعی در صدد حذف اندیشه های امام از جامعه برآمدند اظهار کرد: رهبران این جریان پس از دوم خرداد 76 به صراحت می گفتند امام و اندیشه های امام باید به موزه بروند اما به علت عظمت اندیشه های امام خمینی (ره) نتوانستند این امر را محقق کنند.

,

وی ادامه داد: این جریانات وقتی به این نتیجه رسیدند که نمی توان اندیشه امام را از صحنه سیاسی و اجتماعی کشور حذف کرد رویکرد دیگری را درپیش گرفتند که شامل تحریف و دستکاری این اندیشه بود تا بتوانند اهداف خود را از طریق دیگری دنبال کنند.

,

استاد دانشگاه تهران مهمترین هدف این جریانات را تسلیم شدن ایران در برابر نظام جهانی دانست و گفت: این افراد برای پیشبرد اهداف خود با سواستفاده از نام، عکس و حتی نسبت های خانوادگی با امام خمینی (ره) تلاش کردند مسیر ضدانقلابی و کج خودشان را پنهان کنند لذا موضوع تحریف اندیشه های امام از اینجا به یک خطر جدی تبدیل شد و مورد هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

,

کوشکی با تاکید بر اینکه این افراد تلاش کردند امام را نه آنطور که بود بلکه آنطور که دوست داشتند نشان دهند افزود: این جریانات تلاش کردند اسلام آمریکایی را با عناوین دیگری مانند اسلام رحمانی بازسازی کنند و از شخصیت امام، فردی بسازند که چندان در برابر استکبار مقاومتی ندارد و یا مانند محرومان و مستضعفان و پابرهنگان زندگی نمی کند.

,

وی ادامه داد: امامی که این افراد سعی دارند به جامعه معرفی کنند در برابر اشرافیت مسئولان سکوت می کند، به دنبال تحقق احکام الهی در کشور و جهان نیست و همچنین با همه افراد و جریانات موافق و مهربان است.

,

عضو هیات علمی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که مهمترین توصیه امام خمینی (ره) به مسئولان کشور چه بوده است اظهار کرد: بیشترین تاکید امام (ره) در وصیتنامه الهی و سیاسی ایشان بر حفظ استقلال کشور از بیگانگان است و استقلال هم از نظر امام آن است که جامعه ایران در عرصه های مختلف فکری، فرهنگی و اقتصادی بر روی پای خودش بایستد و دست نیاز به سوی هیچ کشوری دراز نکند.

,

کوشکی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به جد معتقد بودند جامعه ایران استعدادها و ظرفیت های بی نظیری دارد و می تواند بر روی پای خود بایستد و این موضوع هم اختصاص به زمان خاصی ندارد.

,

وی با بیان اینکه اندیشه امام می تواند دلسوزان و دوستداران انقلاب اسلامی را با یکدیگر متحد کند گفت: متاسفانه عموم نیروهای انقلابی با وجود اینکه احساس پاکی و خداجویی دارند اما از نرم افزار فکری و اندیشه ای حضرت امام اطلاع چندانی ندارند لذا اگر این نیروها در حد توان خود با اندیشه نورانی امام خمینی (ره) آشنا شوند بدون تردید بسیاری از عرصه ها توسط این اندیشه فتح خواهد شد.

,

این پژوهشگر سیاسی با اشاره به تداوم راه امام توسط رهبر معظم انقلاب در سه دهه گذشته خاطرنشان کرد: ولایت فقیه یک مسیر است و آنها که این اندیشه را فهمیده اند می دانند که ولایت فقیه یک مسیر برآمده از دین است و اصول واحدی دارد لذا از سال 1341 تا امروز شاهد طی یک مسیر هستیم.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه