اخبار داغ

استاد حوزه و دانشگاه:

احیای اسلام و ارزشهای انسانی مهمترین دستاورد امام برای جهان اسلام بود

احیای اسلام و ارزشهای انسانی مهمترین دستاورد امام برای جهان اسلام بود
استاد حوزه و دانشگاه گفت: درشرایطی که دنیای شرق و غرب عالم با دو تفکر کفر و الحاد و لیبرال به بن بست رسیده بود، امام خمینی(ره) بعنوان یک رهبر سیاسی و مرجع دینی با تکیه بر قدرت معنوی و پشتیبانی امت اسلامی مسیر تاریخ را تغییر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت؛ حجت الاسلام جعفر کریمی قدوسی دوشنبه شب در ویژه برنامه ارتحال امام خمینی(ره) در تربت حیدریه اظهار کرد: امام خمینی(ره) علاوه بر اینکه رهبر سیاسی بود بعنوان یک مرجع دینی توانست در سایه بهره گیری از قرآن کریم و قدرت معنوی و بدون ترس از ابرقدرت ها جریان تاریخ را تغییر دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

 

,

وی تصریح کرد: بعد از تاریخ انبیا و ائمه معصومین(ع) شخصیت امام راحل یک استثنا بود و ایشان به لحاظ معنوی و اخلاقی توانست در ابعاد مختلف صاحب نظر در زمینه های فقه و اصول، عرفان، اخلاق، فلسفه و بسیاری دیگر از علوم اسلامی باشند.

,

 

,

 

,

عضو موسسه جامعه المصطفی قم خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم رژیم پهلوی از تبعید امام راحل به نجف اشرف این بود تا شخصیت امام در حوزه یکهزار ساله نجف کمرنگ شود اما مباحث علمی و فقه و اصول و اخلاق امام راحل شاگردان برجسته ای را جذب و تربیت کرد.

,

 

,

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) قبل از اینکه وارد میدان سیاست شود خودسازی و تهذیب نفس را درون خود متبلور کرد و برای ترویج خود قدمی برنداشت و حتی تا زمانی که آیت الله بروجردی در قید حیات بودند اجازه انتشار رساله عملیه خود را ندادند.

,

 

,

قاطعیت و شجاعت امام در برابر استکبار جهانی ناشی از قدرت معنوی بود

, قاطعیت و شجاعت امام در برابر استکبار جهانی ناشی از قدرت معنوی بود,

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امام خمینی(ره) آنقدر غرق در خدا بود که از هیچ ابرقدرتی واهمه نداشت و در برابر طاغوت و آمریکا و مستکبران شرق و غرب عالم مقترانه ایستاد.

,

 

,

کریمی قدوسی با بیان اینکه این شجاعت ناشی از قدرت معنوی امام راحل بود، افزود: قاطعیت امام و اینکه ایشان دائم می فرمود؛ ما آمریکا را زیر پا می گذاریم، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، انقلاب اسلامی بزودی سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد، همه بر گرفته از اعتماد به خداوند متعال و قدرت معنوی ایشان بود.

,

 

,

امام خمینی(ره) قدرت تصمیم گیری را از دشمن سلب کرده بود

, امام خمینی(ره) قدرت تصمیم گیری را از دشمن سلب کرده بود,

عضو موسسه جامعه المصطفی قم گفت: امام خمینی(ره) تیز بین، سیاستمدار و هوشمند و آینده نگر بود و توطئه های دشمن را از قبل می شناخت و در برابر سیاست های دشمن بجای انفعال هجوم مقتدرانه داشت.

,

 

,

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) تا عمق استراتژیک و حرکات دشمن را شناسایی و رصد می کرد و اغلب قبل از انجام هر اقدامی قدرت تصمیم گیری را از دشمن سلب می کرد.

,

 

,

مهمترین دستاورد امام احیای اسلام و ارزشهای اسلامی و انسانی بود

, مهمترین دستاورد امام احیای اسلام و ارزشهای اسلامی و انسانی بود,

استاد حوزه و دانشگاه، احیای اسلام و ارزشهای الهی و انسانی را مهمترین دستاورد امام برای جهان اسلام عنوان کرد و افزود: درشرایطی که دنیای شرق و غرب عالم با دو تفکر کفر و الحاد و لیبرال به بن بست رسیده بود، امام خمینی(ره) بعنوان یک رهبر سیاسی و مرجع دینی با تکیه بر قدرت معنوی و پشتیبانی امت اسلامی دین مبین اسلام را احیا کرد.

,

 

,

کریمی قدوسی بیان داشت: امام راحل خط بطلان بر هر دو تفکر شرق و غرب زد و گرد و غباری که سالها بر چهره اسلام پوشیده بود را غبارروبی و دین خدا را به صحنه آورد و آن را بعنوان دینی که می تواند انسانها و بشریت را نجات دهد و ملتها را در برابر نظام سلطه بسیج کند و پاسخگوی همه نیازهای بشریت است را به جهان معرفی کرد.

,

 

,

اروپا از ترویج اسلام واهمه دارد

, اروپا از ترویج اسلام واهمه دارد,

عضو موسسه جامعه المصطفی قم گفت: امروز اروپا به شدت از ترویج اسلام واهمه دارد و می بینیم که در بسیاری از انتخابات مسلمانان صاحب نظر و رای اکثریت هستند.

,

 

,

وی افزود: امروز و بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی بیش از یکصد میلیون نفر در دنیا شیعه شدند و این برگرفته از نفوذ مکتب اسلام و انقلاب اسلامی به جهان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه