اخبار داغ

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

15 خرداد سرمنشاء تحولات تاریخ ساز

15 خرداد سرمنشاء تحولات تاریخ ساز
نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به حادثه تاریخی و اثر گذار قیام خونین 15 خرداد گفت: 15 خرداد نقطه عزیمت و سرمنشاء بسیاری از تحولات ایران اسلامی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفتگو با نافع، با بیان اینکه 15 خرداد سال 42 منشاء تحولات وسیع داخلی و بین‌المللی شد،اظهار کرد: استبداد و خفقان در کشور و وابستگی شدید محمدرضا پهلوی به آمریکا یکی از علل وقوع این قیام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,

 

,

وی بی احترامی به باورهای دینی و عقاید مردم آن زمان را از دیگر علل وقوع این حادثه تاریخی ذکر و خاطرنشان کرد: حکومت پهلوی در پاسخ به جنبش هایی که در آن زمان به این واسطه شکل گرفته بود، طی اقدامی نابخردانه 15 خرداد خونین را رقم زد.

,

 

,

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری یادآورشد:  در حقیقت قیام 15 خرداد نقطه عطفی در مبارزات سیاسی و دینی انقلاب اسلامی می­ باشد که نباید هرگز به فراموشی سپرده شود.

,

 

,

وی  با اذعان به اینکه قیام 15 خرداد جنبشی ماندگاربود که راه مبارزه در برابر ظلم و ستم را به مردم آموخت، تصریح کرد: قیام خونین 15 خرداد نقطه عزیمت و سرمنشاء بسیاری از تحولات ایران اسلامی به شمار می آید.

,

 

,

وی همچنین خاطرنشان کرد:بسیاری از حوادث، تغییر و تحولات دیگر کشورهای جهان در اثر انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت و امروز انقلاب اسلامی ایران در دیگر نقاط دنیا معادلات ابر قدرتها را بهم زده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه