اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

سیاست گذاری مسئولین باید با تأسی از قیام 15 خرداد در جهت تثبیت نظام باشد/ هر نوع وابستگی به خارج بدون توجه به ظرفیت های داخلی محکوم به شکست است

سیاست گذاری مسئولین باید با تأسی از قیام 15 خرداد در جهت تثبیت نظام باشد/ هر نوع وابستگی به خارج بدون توجه به ظرفیت های داخلی محکوم به شکست است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر چه برخی عناصر داخلی تمایل به جریان غرب گرایی داشته باشند و پیاده نظام دشمن شده اند اما بدانند در مقابل سیل خروشان مردم حرفی برای گفتن ندارند و در تاریخ ملت ایران، خود را روسیاه می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امام (ره) فرمودند من 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم درباره سالروز این قیام تاریخی به خبرنگار تیتریک گفت: 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ تحولات ایران است، این مهم اگر چه سال 42 به وقوع پیوست اما نتیجه گیری از یک سری رویدادها و سرآغاز رویدادهای دیگری در تاریخ انقلاب مردم ایران بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

علی قربانی با تاکید بر اینکه پس از 15 خرداد سال 42 بود که سیر تحولات صعودی به سمت شکل گیری انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی با محوریت مردم، رهبری دینی، سیاسی و مکتبی پیش رفت افزود: قبل از 15 خرداد در تاریخ ایران شاهد ظهور جنبش های مردمی بودیم اما هیچکدام منجر به خروجی با ثبات نمی شد.

,

وی شکل گیری جنبش مشروطه را سرآغاز حرکت مردمی و حضور روشنفکران مذهبی و جامعه شناسان اجتماعی دانست و اظهار داشت:  خروجی جنبش مشروطه علی رغم تشکیل پارلمان، تداوم انقلاب مشروطه را با شکست مواجه کرد و استقرار نظام دیکتاتوری رضاشاه با دخالت عناصر مداخله گران خارجی اعم از انگلیس را به دنبال داشت.

,

قربانی تصریح کرد: در دهه 20 تحولات بین المللی، تبعید رضاشاه و وجود فضای باز سیاسی موجب رأس کار آمدن محمدرضا به جای وی شد اما نشانه هایی از خواسته های مردمی را در این دهه شاهد بودیم چرا که دولت مردمی مصدق شکل گرفت، لذا با چشم پوشی از برخی موارد آن چون دولت مردمی بود، نفت ملی شد و خواست مردم به کرسی نشست اما جریان های داخلی و کشورهای مداخله گر تحمل چنین شرایطی را نداشتند.

,

وی به ساقط شدن دولت ملی و استقرار دیکتاتوری پس از ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و گفت: در کشور ما و دنیای اسلام همواره استبداد داخلی و استعمار خارجی به عنوان دو لبه قیچی منافع مردم را قیچی می کردند ولو اینکه در بیان اهداف خود جذابتر خواسته های خود را طرح کنند اما خروجی آن تثبیت و تصمیم گیری قدرت و استبداد داخلی و مداخلات بی حد استعمار خارجی بود و منافع مردم همواره پایمال می شد.

,

قربانی افزود: دهه 40، دهه رخدادهای بی نظیر در تاریخ انقلاب است چرا که مردم ایران با تجارب گذشته وارد جریانی شدند که رهبری آن را شخصیتی مذهبی و دینی بر عهده داشت که نگاهی نو به مباحث اسلام داشت و اسلام را وارد حوزه سیاست کرد چرا که ایشان نواندیش بودند و اعتقاد داشتند اسلام نباید در کنج خانه ها بماند و در زندگی مردم ساری و جاری بوده و جریان ساز باشد.

,

وی اظهار داشت: بعد از ارتحال آیت الله بروجردی به عنوان مرجع عالی قدر شیعه تحولاتی شکل گرفت چرا که ظهور امام خمینی (ره) و راحت شدن خیال شاه از اینکه مرجعی در ایران نیست که در برابر سیاست های سکولاری پهلوی دوم ایستادگی کند چرا که تصور آنها بر این بود پس از رحلت آیت الله بروجردی شرایط برای سکولاریزاسیون ایران فراهم خواهد شد غافل از اینکه امام (ره) با اشراف بر فلسفه شرق و غرب وارد حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی شد.

,

قربانی تصریح کرد: در حالی که نسخه سکولارسازی از سوی آمریکا برای ایران چیده شد آنها با جریان فکری و مکتبی امام (ره) مواجه شدند اما قابل پذیرش برای محمدرضا شاه و آمریکا و ادامه سلطه آنها به ایران نبود، لذا شاه در متمم انجمن های ایالتی و ولایتی به دنبال تکمیل آن بود اما با اعتراض امام (ره) مواجه شد و انقلاب سفید را مطرح کرد، اما امام (ره) رهبری جریان را در مقابل وی بر عهده گرفتند.

,

وی گفت: همزمانی این تحولات با جریان تاریخی مکتب عاشورا موجب شد که نهضت امام حسین (ع) با ابعاد تازه ای در ذهن مردم تداعی شود به گونه ای که مردم با روشنگری دینداران شاه را نماد یزید و جریان مذهبی و حق را دنباله رو نهضت امام سوم شیعیان می دانستند و بین جریان سکولاری و جریان اصیل انقلاب خط کشی شد، لذا پس از سالها که ورود دین در حوزه سیاست منسوخ شده بود با بالندگی و نو اندیشی اسلام توسط امام (ره) باعث شد جریان شرق و غرب در مقابل آن موضع گرفته و از رفتارهای شاه در برابر مردم حمایت کردند.

,

قربانی افزود: در طول تاریخ 300 ساله اخیر حرکت جدید امام (ره) بود که مردم را حول یک رهبری که مطالبات آنها را در حوزه های سیاسی – اجتماعی برطرف می کرد قرار داد لذا جریان خودجوش مردمی با تکیه بر مکتب اسلامی برای استعمار خارجی قابل تحمل نبود لذا در این مقطع امام (ره) جریان مبارزه را در برابر استعمار خارجی و استبداد داخلی آغاز کرد و شاه را مورد خطاب قرار داد.

,

وی اظهار داشت: مردم از استبداد و استعمار خسته شده بودند و با یک حرکت تاریخی مقابل آن ایستادند لذا شاه تحمل تاثیرگذاری نهضت را در داخل کشور نداشت و امام (ره) را دستگیر و تبعید کرد که تداوم جریان نهضت را به دنبال اعتراض مردم و شکل گیری انقلاب شاهدیم و این یعنی عنصر رهبری، مکتب اسلام و پشتوانه مردم محصولی به نام جمهوری اسلامی را شکل داد.

,

قربانی تصریح کرد: امروز با گذشت 55 سال از این دوران تاریخ ساز قرار گرفتیم، مسئولین نظام امروز باید بدانند که نهضت سال 42 تا امروز ادامه دارد و جز به وجود، حضور و رهبری داعیانه ولی فقیه تداوم نخواهد داشت و جریان های سیاسی، مذهبی و مردم بدانند که غفلت و عدول از یک مسیر روشن و اصل ثابت ولایت فقیه موجب می شود که استبداد و استعمار به کشور برگردند.

,

وی گفت: برخی از آقایان در غفلت تاریخی به سر می برند و متوجه نیستند که حضور آنها در راس کار در سایه مبارزان دوران تاریخی ایران است، لذا مبارزه برای لحظه ای قطع نشده است چرا که جریان طاغوت، مادی، سکولار نقطه مقابل انقلاب اسلامی است و البته مردم باید متوجه باشند آن چیزی که به عنوان جمهوری اسلامی وجود دارد حاصل مبارزات، خون های ریخته شده، تبعیدها، شکنجه ها و دوران مبارزاتی عمیق است.

,

قربانی افزود: مردمی که در آن دوران سخت که شاه وابسته به استعمار بود مبارزه کردند نباید اعتماد دوباره به جریان های وابسته داخلی، سکولار و لیبرال خارجی داشته باشند اگر چه برخی تمایل به جریان غرب گرایی داشته باشند و پیاده نظام دشمن شده اند اما بدانند در مقابل سیل خروشان مردم حرفی برای گفتن ندارند و در تاریخ ملت ایران خود را روسیاه می کنند.

,

وی اظهار داشت: ما امروز در منطقه پر آشوب آسیا قرار داریم اماعنایت خدا همراه مردم ایران است چرا که مردم قدم در مسیر انقلاب گذاشته اند لذا جریان تاریخ ساز 42 باید به نسل جوان منتقل شود و مسئولینی که دستی در سیاست گذاری دارند باید بدانند ارزش های انقلاب نباید کمرنگ شود و ریل گذاری ها باید به سمت تثبیت نظام جمهوری اسلامی و استقلال و آزادی برخاسته از انقلاب باشند و هر نوع دلخوشی، وابستگی و امید به خارج بدون توجه به ظرفیت های داخلی محکوم به شکست است.

,

کارشناس مسائل سیاسی در خاتمه گفت: امروز جریان های خودجوش مردمی در سایه سه ضلع رهبری، مکتب و مردم در کشور جریان دارد و نقطه امید آزادیخواهان و مظلومین دنیای امروز اسلامی و غیر اسلامی شده است.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه