اخبار داغ

به‌مناسبت انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران

30 سال رهبری مدبرانه

30 سال رهبری مدبرانه
ایران اسلامی امروزه مدیون مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری در طی 30 سال گذشته است. مردی که تمام دغدغه و توان خود را در جهت اعتلا و ابادانی کشور صرف نموده و در این راه از کوچک‌ترین تلاشی مضایقه نکرد و هر چه در توان داشت در کف اخلاص نهاد.ایران و ایرانی تا ابد مدیون او خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، 14 خرداد 1368 یکی از تلخ‌ترین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. روزی که ملت ایران رهبر و پیر خود را از دست داد و خمینی کبیر به ملکوت اعلا پیوست.

در این روز بسیاری از دشمنان داخلی و خارجی نظام خوشحال شدند که با رحلت حضرت امام جنگ قدرت در ایران شکل خواهد گرفت و کشور از مسیر اصلی خود منحرف خواهد شد.

بسیاری از ناظران و تحلیلگران انتظار داشتند پس از وفات حضرت امام کشور دچار هرج و مرج شود، انتظاری که محقق نشد، همایون کاتوزیان در کتاب ایرانیان دو دلیل را برای این امر برمی‌شمرد، یک اینکه حکومت آن طور که تصور می‌شد یک نفره نبود و دو این که بر اساس آنچه در مراسم تشییع و تدفین حضرت امام دیده نظام هنوز پایگاه گسترده مردمی داشت.

لحظه حساسی برای کشور شکل گرفته بود و آن هم انتخاب رهبر بعدی نظام بود. این انتخاب از آنجایی اهمیت پیدا می‌کرد که انتخاب قبلی مجلس خبرگان به نتیجه نرسید و آیت‌الله منتظری توسط امام خلع شد. حال انتظار می‌رفت تا با انتخاب فردی قوی کشور در دوران پس از رحلت حضرت امام همان مسیر قبلی را ادامه داده و برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی قدم بردارد.

پس از کش و قوس‌های مختلف در نهایت آیت‌الله علی خامنه‌ای به عنوان دومین رهبر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد. مقام معظم رهبری در زمان انتخاب 50 سال سن داشت و به عنوان رئیس جمهور در دومین دوره ریاست جمهوری خود بود.

انتخابی دقیق و مهم و حساس که پیش از این حضرت امام بارها بدان اشاره کرده بود و آن حضرت با شناخت بسیار دقیقی که از نیروهای انقلاب داشت مقام معظم رهبری را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کرد.

با نگاهی به دوران رهبری سه دهه‌ای معظم‌له می‌توان به این نکته بسیار مهم پی برد که کشور ایران در تمامی عرصه‌ها پیشرفت قابل ملاحضه‌ای داشته و در صدر اخبار و موضوعات بین‌المللی قرار گرفته است.

پیشرفت‌های عظیم علمی در زمینه‌های هسته‌ای، نانو، فنی و مهندسی،سلول‌های بنیادی، پزشکی،سدسازی و غیره اندکی کوچک از این موارد در زمینه‌های علمی است که تا پیش از این در طول تاریخ کشور ایران سابقه نداشته و منحصر به فرد بوده است.

این امر در حالی اتفاق افتاده است که بدون حمایت‌های خارجی و تنها با تکیه بر توان علمی متخصصین داخلی این امر اتفاق افتاده که موجب بهت و حیرت جهانیان را فراهم نموده است. سرعت پیشرفت علمی در ایران براساس گزارش محافل علمی بین‌‌المللی، 11 برابر سرعت متوسط رشد علم در جهان است.

در زمینه اقتصادی نیزامروزه کشور در جایگاه هجدهم اقتصاد دنیا ایستاده است. جدیدترین آمار منتشر شده از سوی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد ایران در سال 2017 توانسته جایگاه خود به عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را حفظ کند. براساس برآوردهای این نهاد بین‌المللی تولید ناخالص داخلی ایران براساس شاخص قدرت خرید در سال 2017 به 1630 میلیارد دلار رسیده است. این رقم نسبت به سال قبل از آن 81 میلیارد دلار افزایش داشته است. تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2016 بالغ بر 1549 میلیارد دلار اعلام شده بود.

این امر هم در حالی است که در حدود چهار دهه کشور در تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای به سر برده و روز به روز دایره این تحریم‌ها نیزبیشتر می‌شود.

در زمینه دفاعی و نظامی نیز در طی این سه دهه کشور با پیشرفت‌های بسیاری مواجه شده است. در زمینه رشد قدرت بازدارندگی نظام، ایجاد توان موشکی و افزایش کمی و کیفی آن، ایجاد امنیت در کشور و پس از آن در منطقه و غیره از مهم‌ترین آنها است.

در سال‌های اخیر با ظهور گروه‌های تروریستی در منطقه که مشکلات بسیاری را برای کشورهای مختلف در جهان به وجود آورده اند عملا جمهوری اسلامی نقش بسیار مهمی برای از بین بردن آنها ایفا کرده است.در حالی که ائتلاف 60 کشور نتوانست از قدرت این گروه‌های تروریستی بکاهد این تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری بوده است که با حضور زمینی نیروهای مقاومت در این کشورها عملا بساط این تروریست‌ها برچیده شد و دنیا به آرامش دست پیدا نمود.

تمامی کشورهای دنیا مدیون این تدبیر مقام معظم رهبری هستند که با تشخیص درست و به موقع توانست جلوی رشد این غده‌های سرطانی را بگیرد و آنها را منهدم کند.

نشریه آمریکایی "امریکن اینترست" ایران را در جمع هشت کشورقدرت برتر نظامی در سال 2017 قرار داده است.

در زمینه سیاسی نیز در دوران رهبری معظم‌له کشور موفقیت‌های بسیاری کسب نمود. ارتقای جایگاه سیاسی ایران در جهان به نحوی که 6 ابرقدرت برتر جهان با آن به گفتگو بنشینند از مهم‌ترین آنها میاست باشد. امری که تا پیش از این سابقه نداشته و منحصر به فرد است.

همچنین عبور از فتنه‌ها و طوفان‍های سیاسی مختلف و حفظ یکپارچگی در کشور از دیگر موارد بسیار موفقیت‌آمیز در عرصه سیاسی است. این در حالی است که تمام دشمنان داخلی و خارجی توان خود را برای ازبین بردن اقتدار سیاسی کشور به کار گرفته‌اند.

ویژگی بسیار مهم رهبری مقام معظم رهبری در طی 30 سال گذشته را باید اعتماد به نسل جوان، علم باوری، تکیه بر نیروها و توان داخلی و حمایت از آنها دانست. امری که موجب گردید تا در این 30 سال جایگاه ایران در تمامی کشورهای منطقه در مرتبه بسیار بلندی قرار گیرد و ایران اسلام موجبات فخر جهان اسلام را در بین کشورهای مسلمان فراهم گرداند.

تا جایی که معاون رئیس جمهور امریکا ایران را جزء 4 قدرت برتر جهان در کنار کشورهای امریکا،روسیه و چین در قرن 21 میلادی معرفی می‌کند.

رهبر بزرگی که دوستان و دشمنانش به عظمت شخصیتی وی اعتراف می‌کنند. ولادیمیر پوتین در مورد شخصیت مقام معظم رهبری می فرماید : ((من مسیح را ندیده‌ام، اما تعاریف او را در انجیل شنیده و خوانده‌ام، من مسیح را در رهبری ایران دیدم.))

نتانیاهو رئیس دولت اشغالگر صهونیستی در مورد شخصیت مقام معظم رهبری گفته است : ((قبلا درباره خطر هسته‌ای ایران هشدار دادم ، اما امروز می‌خواهم خطر پیچش تاریخ به نفع ایران را گوشزد کنم و بگویم آقای خامنه‌ای از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق در مراکش را به لرزه انداخته و ملت‌ها را به سوی خود جلب کرده است.دوستان هوشیار ما می‌دانند که خیلی وقت است رهبر ایران رهبر منطقه و مسلمین جهان است.))

ایران اسلامی امروزه مدیون مدیریت مدبرانه مقام معظم رهبری در طی 30 سال گذشته است. مردی که تمام دغدغه و توان خود را در جهت اعتلا و ابادانی کشور صرف نموده و در این راه از کوچک‌ترین تلاشی مضایقه نکرد و هر چه در توان داشت در کف اخلاص نهاد و ایران و ایرانی تا ابد مدیون او خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه