اخبار داغ

روش جدید تشخیص زودهنگام سرطان تنها با آزمایش خون

روش جدید تشخیص زودهنگام سرطان تنها با آزمایش خون
این آزمایش که با نام بیوپسی مایع شناخته می شود، برای غربالگری دی‌اِن‌اِی سلول های سرطانی استفاده می شود و قادر به تشخیص 10 نوع سرطان با دقت خوب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به نقل از cnn، تحقیقات امیدبخش جدید دانشمندان را قادر می سازد تا با یک آزمایش خون انواع مختلف سرطان در مراحل اولیه را تشخیص دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک", "تیتریک", cnn,
 
,
این آزمایش که با نام بیوپسی مایع شناخته می شود، برای غربالگری دی‌اِن‌اِی سلول های سرطانی استفاده می شود و قادر به تشخیص 10 نوع سرطان با دقت خوب است. این فناوری با درخشان کردن سلولهای سرطانی در جریان خون، تشخیص سرطان را تسهیل کرده و به محققان برای مقابله با سرطان های مقاوم به درمان کمک می کند.
,
 
,
دکتر اریک کلاین از مؤسسه سرطان Taussig در کلینیک کلیولند در آمریکا تحقیقاتی را انجام داد که در کنفرانس سالانه انجمن انکولوژی بالینی آمریکا در شیکاگو، بزرگترین گردهمایی انکولوژیست های سراسر جهان، ارائه شده است.
,
 
,
در این کنفرانس به صورت انتزاعی بیان شد که اکثر سرطان‌ها در مراحل پیشرفته، زمانی که درمان پیچیده تر و درصد بهبودی کم است، تشخیص داده می شوند.
,
 
,
آزمایش خون غیر تهاجمی دی‌اِن‌اِی هنوز در عمل قابل استفاده نیست، اما این آزمایش می تواند سرطان ها را در مراحل اولیه قبل از شروع علائم، زمانی که موفقیت در درمان احتمال بیشتری دارد را تشخیص دهد. این نوع آزمایش ها می توانند بخشی از فرآیند غربالگری جهانی برای سرطان باشند.
,
 
,
فیونا اُسگان از پژوهش سرطان انگلیس که بخشی از مطالعه نبود، گفت: "تشخیص زودهنگام سرطان، قبل از گسترش آن یکی از قوی ترین راه هایی است که به افراد تحت درمان، اطمینان و فرصت بیشتری برای غلبه بر این بیماری را می دهد."
,
 
,
امید به تشخیص زودهنگام سرطان با پیشنهاد آزمایش خون
, امید به تشخیص زودهنگام سرطان با پیشنهاد آزمایش خون,
 
,
این تحقیق شامل 1627 شرکت کننده بود که 749 نفر آنها بدون سرطان و 878 نفر آنها مبتلا به انواع سرطان های تشخیص داده شده در اوایل بیماری و درمان نشده بودند.
,
 
,
آزمایش خون شامل سه آزمایش بر روی نمونه های خونی شرکت کنندگان بود و حساسیت در تشخیص 10 نوع مختلف سرطان را نشان می داد که سرطان های پانکراس، تخمدان، ریه و مری از جمله آنها بود.
,
 
,
نتایج نشان داد که این آزمایش سرطان تخمدان را با دقت 90 درصد، سرطان هپاتوبیلیاری (سرطان بسیار مرگبار که به کبد و کیسه صفرا حمله می کند) و پانکراس را با دقت 80 درصد تشخیص داد.
,
 
,
حساسیت بالای این آزمایش، به ویژه به سرطان پانکراس امیدوارکننده است. دکتر کریس ابوش متخصص تحقیقات بالینی در مؤسسه سرطان دانشگاه لندن، گفت که سرطان پانکراس معمولا هنگامی تشخیص داده می شود که بیش از حد پیشرفت کرده باشد.
,
 
,
بهرحال، لازم به ذکر است که تعداد افرادی که این سرطان ها در آنها تشخیص داده شده جزئی بوده است. برای سرطان های تخمدان و پانکراس تنها 10 مورد تشخیص داده شد، در حالی که فقط 5 نفر مبتلا به سرطان هپاتوبیلیاری بودند.
,
 
,
امید به تشخیص زودهنگام سرطان با پیشنهاد آزمایش خون
, امید به تشخیص زودهنگام سرطان با پیشنهاد آزمایش خون,
 
,
سرطان سر و گردن مانند سرطان ریه با حداقل دقت 56 و 59 درصد تشخیص داده شدند.
,
 
,
اما نتایج امیدبخش است. بنا بر گفته دکتر نیکولاس پاپادوپولوس استاد انکولوژی و آسیب شناسی و نویسنده ارشد مطالعه ی آزمایشات خونی برای تشخیص زودهنگام سرطان؛ توانایی تشخیص زودهنگام سرطان و پیشنهاد درمان مؤثر به بیماران، به احتمال زیاد زندگی بسیاری را نجات خواهد داد.
,
 
,
طبق تحقیقات سرطان انگلستان برای بسیاری از سرطان های رایج، درصد زنده ماندن بیماران در تشخیص های زودهنگام، سه برابر می شود.
,
 
,
با این وجود، کارهای بیشتری باید انجام شود تا بتوان از آن به طور منظم بهره برد.
,
 
,
اُسگان گفت: "تحقیقات بیشتری برای تحقق این هدف نیاز است. این آزمایش خون برای بهبود برخی سرطان ها بهتر از دیگر آزمایش ها بود، بنابراین برای سنجیدن دقت آن نیاز به تلاش های بیشتری داریم تا تعیین کنیم که آیا این آزمایش به نجات جان انسان ها کمک خواهد کرد یا خیر؟"
,
 
,
گرهارت اتارد و جان بلک در بنیاد خیریه تحقیقات سرطان های دستگاه های ادراری (اورولوژی) آمریکا، معتقدند که این آزمایش به زودی یک روش معمول برای غربالگری سرطان می شود.
,
 
,
اتارد گفت: "این حرکت بسیار سریع است. من فکر می کنم اگر تلاش ها به همین روال ادامه یابد، در عرض پنج تا 10 سال آینده، احتمالا این اتفاق بیفتد."
,
 
,
اما ابوش هشدارهای متعددی را در مورد این تحقیقات ذکر می کند.
,
 
,
وی گفت: "برای تطبیق وعده توانایی تشخیص سرطان، این تست باید قادر به شناسایی بیمارانی که علائم و نشانه های سرطان را ندارند، باشد. در نهایت، این مهم خواهد بود که این آزمایش چقدر در شناسایی بیماران در اولین مرحله ابتلا به سرطان سودمند است؟ در مرحله بیماری، اغلب اقدامات جراحی تمام سرطان بیمار را از بین می برد و به درمان منتج می شود. این اطلاعات هنوز در دسترس نیستند."
,
 
,
دکتر گیلبرت ولش استاد پزشکی، گفت که تجزیه و تحلیل مربوط به این آزمایش ها فوق العاده پیچیده است.
,
 
,
وی گفت: "مراحل بسیار زیادی در بیوپسی مایع وجود دارد و چیزهایی بسیار زیادی برای منحرف کردن آن وجود دارد."
,
 
,
 
,
معصومه میرحسینی - تیتریک
, معصومه میرحسینی - تیتریک,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه