اخبار داغ

کمک به فلسطین آری یا نه؟

کمک به فلسطین آری یا نه؟
مسئله کمک به فلسطین همواره پرسش ها و ابهاماتی را در اذهان عمومی به وجود آورده به گونه ای که برخی از صاحب نظران و یا حتی عامه مردم بر این باورند که در شرایط فعلی کشور، این نوع کمک ها اوضاع را نابسامان تر می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،ابهامات طرح شده، طی سالهای اخیر منجر به ایجاد نگرشی منفی در میان اذهان عمومی شده تا جایی که

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

نگارنده این مطلب معتقد است اکثریت قریب به اتفاق منتقدان به دنبال دلیل نیستند اما بررسی چنین ابهاماتی حداقل می تواند اندک کمکی به رفع شبهات مذکور نماید.

,

 

,

برهمین اساس طرح سوالاتی ضروری است؛

, برهمین اساس طرح سوالاتی ضروری است؛, برهمین اساس طرح سوالاتی ضروری است؛,

1-چرا وقتی خودمان فقیر داریم به فلسطین کمک می کنیم؟

, 1-چرا وقتی خودمان فقیر داریم به فلسطین کمک می کنیم؟, 1-چرا وقتی خودمان فقیر داریم به فلسطین کمک می کنیم؟,

باید دانست که کمک به فلسطین از نوع کمک به فقرا نیست بلکه از نوع کمک به کسانی است که وضعشان از فقر بسیار بدتر است و در حال کشته و آواره شدن به دست ظالمان هستند و به همین دلیل در شرایط اضطراری قرار دارند.

,

 

,

همچنین؛همه باید بدانند که کمک به فلسطین بیشتر از نوع حمایت سیاسی است  تا مادی ضمن اینکه در کشور خودمان نهادهای زیادی همچون کمیته امداد(که پنج میلیون ایرانی را تحت پوشش دارد) در حال کمک به فقرا هستند.

,

 

,

2-چرا وقتی برخی از فلسطینی ها با کمک ما مخالف هستند، باز هم به آنها کمک می کنیم؟

, 2-چرا وقتی برخی از فلسطینی ها با کمک ما مخالف هستند، باز هم به آنها کمک می کنیم؟, 2-چرا وقتی برخی از فلسطینی ها با کمک ما مخالف هستند، باز هم به آنها کمک می کنیم؟,

هم اکنون دو گروه در فلسطین وجود دارند که عده ای مقاومت می کنند و عده ای از ترس یا هر دلیل دیگر به دنبال سازش هستند، طبیعی است تازمانی که مقاومت کنندگان وجود دارند باید به آنها کمک کرد تا در مقابل ظالم بایستند و مطمئنا هنگامی که پیروز شوند همین سازشکاران و ترسوها هم با این کمک ها موافقت خواهند کرد.

,

 

,

3-کمک به فلسطین چه سودی به حال ما دارد؟

, 3-کمک به فلسطین چه سودی به حال ما دارد؟, 3-کمک به فلسطین چه سودی به حال ما دارد؟,

اولا طبق موازین اسلامی و حتی انسانی کمک به مظلوم باید بدون چشم داشت باشد، ثانیا کمک به فلسطین موجب تضعیف رژیم صهیونیستی و ناتوانی بیشتر این رژیم در آسیب رساندن به ایران خواهدشد و این به معنای ایجاد امنیت بیشتر برای کشورمان است.

,

 

,

4-اگر همه فلسطینی ها سازش کردند چه می کنیم؟

, 4-اگر همه فلسطینی ها سازش کردند چه می کنیم؟, 4-اگر همه فلسطینی ها سازش کردند چه می کنیم؟,

اتفاقا نکته ی اصلی همین جاست. کمک ما به فلسطین دو وجه دارد: کمک به مردم فلسطین و کمک به آزادی قدس.

,

 قدس قبله اول مسلمین و یکی از مهمترین ارزشهای دینی ماست و حتی اگر همه فلسطینی ها هم در مورد کشورشان با اسرائیل سازش کنند، اجازه ندارند مسجدالاقصی را معامله کنند چرا که قدس متعلق به همه مسلمین است نه فقط فلسطینی ها، همانطور که اعراب، مکه و مدینه را و عراقی ها کربلا را و ما مشهدالرضا را نمی توانیم به غیرمسلمان واگذار کنیم فلسطینی ها هم نمی توانند چرا که این مکان های مقدس متعلق به همه مسلمین هستند، از این رو تلاش ما و همه مسلمانان تا آزادی قدس باید ادامه داشته باشد

,

 

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه