اخبار داغ

معاون صنایع‌دستی استان همدان خبر داد:

صادرات 1500 میلیون دلاری سفال در سال جاری

صادرات 1500 میلیون دلاری سفال در سال جاری
معاون صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه اولویت اول و اصلی استان در صادرات صنایع دستی، سفال است گفت: امسال 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش صادرات در زمینه سفال داشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علیرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار نافع؛ در خصوص وضعیت صادرات صنایع‌دستی استان همدان، اظهار کرد: سفال اولین واصلی‌ترین محصول صادراتی صنایع‌دستی در استان است که امسال 1500 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی افزود: این میزان صادرات سفال نسبت به سال قبل 80 درصد افزایش صادرات داشته که البته صادرات سفال 15 درصد صادرات صنایع دستی را به خود اختصاص داده است.

,

 

,

معاون صنایع‌دستی استان همدان بابیان اینکه ما در استان همدان علاوه بر صادرات سفال، محصولاتی دیگری مانند چوب و چرم را نیز صادر می‌کنیم، افزود: در صادرت این محصولات نیز رتبه‌های خوبی را دارا هستیم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول استان همدان به دلیل وجود سفال در شهر جهانی لالجین و بافت این شهر صادرات سفال است.

,

 

,

قاسمی بابیان اینکه استان همدان درزمینهٔ سفال‌سازی طی چندین سال است که رتبه اول را در سطح کشورداراست، افزود: ما در این استان آقای بشیری را به‌عنوان نمونه کشوری داریم که این محصول را صادر می‌کند.

,

 

,

وی با تأکید بر اینکه هنرمندان در تولید بیشتر محصولات حمایت می‌شوند، گفت: هرساله ما تسهیلات ارزان‌قیمتی به‌عنوان سرمایه در گردش در اختیار هنرمندان  قرار می‌دهیم تا بتواند زمینه صادرت را فراهم کند.

,

 

,

معاون صنایع‌دستی استان همدان افزود: حضور هنرمندان را در نمایشگاه‌های ملی، خارجی برای توجه و حمایت بیشتر از آنان انجام می‌دهیم که از سال گذشته ما در کشور هلند یک غرفه دائمی داریم که آن را به سفال و چرم اختصاص داده‌ایم.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه