اخبار داغ

امام‌جمعه گلمکان:

اقتصاد بدون دین جواب نمی‌دهد/ مردم تشنه کار فرهنگی هستند

اقتصاد بدون دین جواب نمی‌دهد/ مردم تشنه کار فرهنگی هستند
امام‌جمعه گلمکان گفت: اگر می‌خواهی بحث بیکاری و تورم، فساد اقتصادی، فرار سرمایه، مطالبات معوقه بانکی و بالا رفتن نرخ ارز مهار شود، باید معنویت مردم را بالا ببریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، حجت‌الاسلام سید جواد عبدی، امام‌جمعه گلمکان صبح امروز در محل مصلای گلمکان بابیان حدیثی از حضرت موسی بن جعفر علیه‌السلام، اظهار داشت: در روایات آمده است مردی از اهل قم خواهد آمد که مردم را به‌حق دعوت می‌کند و مردانی که مانند پاره‌های آهن قوی و استوار هستند گرد او جمع می‌شوند و محکم ایستاده‌اند و بر خداوند توکل دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 

,

پیروزی امام (ره) به‌واسطه اتحاد مردم بود

, پیروزی امام (ره) به‌واسطه اتحاد مردم بود,

 

,

وی بابیان اینکه کسی فکر نمی‌کرد که امام (ره) با پشتوانه مردم بتواند پیروز شود و شاه را از کشور بیرون کند، امام (ره) به‌واسطه اتحاد مردم توانست دشمنان نظام را سرنگون کند.

,

 

,

حجت‌الاسلام عبدی افزود: علامه امینی فرموده است خمینی ذخیره خداوند برای شیعه است.

,

 

,

وی بیان داشت: وظیفه فعلی ما این است که اندیشه و تفکر امام (ره) را به‌ویژه در بین جوانان تبیین کنیم. مقام معظم رهبری در بیاناتشان همیشه نظرات امام خمینی (ره) را بیان می‌کنند. ایشان بااینکه برخی بخشی از تفکر امام (ره) که به نفعشان نیست را بیان نمی‌کنند، مخالف هستند.

,

 

,

برای حفظ برخی در گردونه انقلاب، بعضی از اندیشه‌های امام (ره) را تبیین نمی‌کنند

, برای حفظ برخی در گردونه انقلاب، بعضی از اندیشه‌های امام (ره) را تبیین نمی‌کنند,

 

,

وی عنوان کرد: برای حفظ برخی در گردونه انقلاب، بعضی از تفکرات و اندیشه‌های حضرت امام (ره) را تبیین نمی‌کند و مقام معظم رهبری گفتند این فکر بسیار غلطی است. تمام اندیشه‌های حضرت امام (ره) را باید برای نسل جوان تبیین کنیم.

,

 

,

اقتصاد بدون دین جواب نمی‌دهد

, اقتصاد بدون دین جواب نمی‌دهد,

 

,

وی در ادامه گفت: در اندیشه امام (ره) نگرش مادی بر اقتصاد وبی‌توجهی به پیوست‌های سیاسی و فرهنگی غلبه دارد. حضرت امام (ره) اعتقاد داشتند که اگر می‌خواهند اقتصاد پیشرفت کند باید دنبال معنویت مردم بود. اگر می‌خواهی بحث بیکاری و تورم، فساد اقتصادی، فرار سرمایه، مطالبات معوقه بانکی و بالا رفتن نرخ ارز مهار شود، باید معنویت مردم را بالا ببریم.

,

 

,

وی بابیان اینکه اقتصاد بدون دین و اسلام جواب نمی‌دهد، گفت: امام (ره) چند راهکار را برای تقویت اقتصاد پیشنهاد داده‌اند که از آن جمله قرار دادن اقتصاد در خدمت تکامل معنوی انسان، تقویت خودباوری با توجه به اهمیت نگاه به درون است.

,

 

,

حجت‌الاسلام عبدی افزود: اگر اعتمادبه‌نفس داشته باشیم این‌قدر وابسته به نفت نخواهیم بود. باید اعتمادبه‌نفس برای تولید و حمایت از کالای ایرانی داشته باشیم.

,

 

,

جایگاه محرومین و عدالت اقتصادی – اجتماعی در اندیشه امام (ره)

, جایگاه محرومین و عدالت اقتصادی – اجتماعی در اندیشه امام (ره),

 

,

وی افزود: حمایت از محرومین و عدالت اقتصادی و اجتماعی یکی دیگر موارد و اندیشه‌های امام (ره) است که باید تبیین شود. باید به داد مردم و محرومین برسیم. امام پابرهنگان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در صحیفه نور می‌فرمایند که گمان نمی‌کنم هیچ عبادتی در محضر خداوند متعال بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.

,

 

,

امام‌جمعه گلمکان بیان کرد: این تورم، مشکلات اقتصادی و اختلاس‌ها خلاف اندیشه امام (ره) است. اگر فردی مشکل مدیریتی دارد باید نقد شود اما آن را نباید به‌ نظام ارتباط دهیم چراکه پشتوانه این نظام شهدا هستند.

,

 

,

مردم تشنه کار فرهنگی هستند

, مردم تشنه کار فرهنگی هستند,

 

,

حجت‌الاسلام عبدی عنوان کرد: حضرت امام (ره) توجه ویژه‌ای به امور فرهنگی و مبارزه با ولنگاری فرهنگی داشتند. همه‌جا در جمهوری اسلامی ایران کار فرهنگی جواب می‌دهد چون مردم تشنه کار فرهنگی هستند. دشمن این کار را انجام می‌دهد و با قلمش در حال جنگ فرهنگی است.

,

 

,

ضرورت تحول در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی

, ضرورت تحول در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی,

 

,

امام‌جمعه گلمکان گفت: امام (ره) بزرگ‌ترین تحول بعد از انقلاب را ضرورت تحول در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی می‌دانستند.

,

 

,

وی بابیان اینکه سیاست اخلاقی و مردم‌داری یکی دیگر از نکاتی است که در اندیشه امام (ره) وجود دارد، گفت: آنچه باعث شد فتنه ۸۸ اتفاق بیفتد این بود که سیاست اخلاقی وجود نداشت. اخلاق فراموش شده بود. نظام و شهدا فراموش شده بودند و افرادی که دم از انقلاب می‌زدند برعلیه انقلاب اقدام کردند.

,

 

,

حجت‌الاسلام عبدی در ادامه بیان اندیشه‌های امام (ره)، بر لزوم ایستادگی در سیاست خارجی تأکید کرد و گفت: امام (ره) به ایستادگی در سیاست خارجی ایمان داشت.

,

 

,

امام‌جمعه گلمکان خاطرنشان کرد: دو گفتار در این خوزه وجود دارد؛ برخی قائل به سازش هستند و برخی قائل به مبارزه. برجام برای ما یک تجربه‌ای شد.

,

 

,

وی ادامه داد: آنچه حضرت امام (ره) و رهبری و همه دلسوزان نظام می‌خواهند، مقاومت است. می‌خواهند در مقابل تحریم‌ها ایستادگی داشته باشیم.

,

 

,

اصلی‌ترین مفهوم در مکتب امام (ره)؛ وحدت کلمه و عقیده در ذیل کلمه توحید

, اصلی‌ترین مفهوم در مکتب امام (ره)؛ وحدت کلمه و عقیده در ذیل کلمه توحید,

 

,

وی افزود: اصلی‌ترین مفهوم در مکتب امام (ره)، وحدت کلمه و عقیده در ذیل کلمه توحید است. اقتصاد، سیاست و فرهنگ، همه در کنار توحید است. حضرت امام (ره) در این مسیر و در پی‌ریزی حکومت متکی به اسلام، توانستند سلطنت موروثی پهلوی را به کمک مردم از بین ببرند.

,

 

,

امام‌جمعه گلمکان در ادامه به بیان برخی از برخی نمونه‌های رفتاری امام (ره) در باب امربه‌معروف و نهی از منکر و توجه به معنویات بیان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه