اخبار داغ

اجاره بهایی که کوتاه نمی‌آید / کرایه میلیونی در منطقه مرفه نشین سنندج !

اجاره بهایی که کوتاه نمی‌آید / کرایه میلیونی در منطقه مرفه نشین سنندج !
هر چند در ابتدای سال بازار مسکن از نظر خرید، فروش و رهن و اجاره به نظر می رسید که تکان نخواهد خورد اما دوباره با تعطیلی مدارس کوچ اسباب منازل بر ماشین ها خودنمایی می کند و حکایت از بر هم زدن گمانه زنی ها در بازار اجاره بهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، زمان هایی نه چندان دور در حیاط بزرگ خانه چندین خانواده از جمله خانواده پسر، نوه ها و پدر خانواده همه در یک حیاط و در اتاقی کوچک زندگی می کردند و نه تنها مشکلات کم بود بلکه صفا و مهر و محبت نیز در آن زیاد بود اما با گذر زمان روز به روز فاصله ها در میان مردم افزایش پیدا کرد و دیگر خبری از آن صله ارحام گذشته باقی نماند، خانه ها بزرگتر شد، اجاره ها بالاتر رفت اما هیچ کدام نتوانست جای آن اتاق کوچک را بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

 

,

از این سخنان که بگذریم چیزی که در این میان بیشتر به چشم می خورد گلایه های مردم از افزایش نرخ اجاره بهاست که از نرخهای بسیار بالای اجاره بها درد دلها دارند.

,

 

,

چرا که در شهرک سعدی سنندج، خیابان مبارک آباد، شهرک زاگرس، خیابان معراج و منطقه ی مرفه نشین سنندج بعضاً اجاره ها تا یک میلیون تومان و زیادتر نیز با رهنی بالا، اجاره بالاتر رفته است.

,

 

,

هر چند در ابتدای سال بازار مسکن از نظر خرید، فروش و رهن و اجاره به نظر می رسید که تکان نخواهد خورد اما دوباره با تعطیلی مدارس کوچ اسباب منازل بر ماشین ها خودنمایی می کند و حکایت از بر هم زدن گمانه زنی ها در بازار اجاره بهاست.

,

 

,

 

,

با این شرایط شهروندان سنندجی خواستار نظارت مسئولان برای کاهش نرخ اجاره بها هستند، در ابتدای سال جاری به نظر می رسید بازار مسکن از نظرخرید، فروش، رهن و اجاره تکان نخواهد خورد، اما پس از مدتی بالارفتن نرخ اجاره بها این گمانه زنی ها را برهم زد و اکنون اغلب مستأجران پس از مراجعه به مشاوران املاک از قیمت‌های جدید شگفت زده می شوند.

,

 

,

نمی توانم از عهده ی اجاره بهای بالا برآیم

, نمی توانم از عهده ی اجاره بهای بالا برآیم, نمی توانم از عهده ی اجاره بهای بالا برآیم,


یکی  از شهروندان سنندجی که به دنبال خانه ارزان قیمت برای اجاره است، به خبرنگار ما می‌گوید: برای رفاه فرزندانم به دنبال خانه ای هستم که به محل تحصیلشان نزدیک باشد و چون کارگری روز مزد هستم متاسفانه نمی توانم از عهده ی اجاره بهای بالا همراه با ودیعه ای سرسام آور برآیم لذا می خواهم خانه ای را در حاشیه شهر سنندج اجاره کنم که این همه لااقل آن ماهی 300 هزار تومان است.

,
,

 

,

وی گفت: افزایش اجاره بها در سنندج همچنان سیرصعودی را طی می کند که موجب نگرانی خانه به‌دوش‌های این شهر شده است.

,

 

,

صاحب خانه ها به صورت خود سرانه کرایه های خانه را افزایش می دهند

, صاحب خانه ها به صورت خود سرانه کرایه های خانه را افزایش می دهند, صاحب خانه ها به صورت خود سرانه کرایه های خانه را افزایش می دهند,

 

,

یکی از مستاجران در این باره گفت: وضعیت اجاره بها و گرانی در این بازار، به شدت توان مستاجران را کاهش داده و ما باید بخش زیادی از درآمدمان را صرف پرداخت اجاره کنیم.

,

 

,

وی افزود: در گذشته صاحبخانه‌ها بیشتر با مستاجران همراهی می‌کردند اما الان حاضر به کاهش قیمت‌ها نیستند و می‌گویند اگر قادر به پرداخت این مبلغ نیستید، خانه را به مستاجر دیگری تحویل می‌دهم لذا صاحب خانه ها به صورت خودسرانه کرایه های خانه را افزایش می دهند .

,

 

,

مشاوران املاک نقشی ندارند

, مشاوران املاک نقشی ندارند, مشاوران املاک نقشی ندارند,


یکی از مشاوران املاک در سنندج می گوید؛ بعد از توافق مالک و مستأجر مشاوران املاک بقیه کارها را انجام می دهند و هیچ نقشی در افزایش یا کاهش قیمت‌ها ندارند.

,
,

 

,

وی که دوست نداشت نامش فاش شود معتقد است: بیشتر اوقات چشم و همچشمی بین مالکان سبب می شود تا اجاره بهای واحدهای مسکونی افزایش پیدا کند.

,

 

,

تعیین قیمت اجاره بها بر رضایت مالک و مستاجر است

, تعیین قیمت اجاره بها بر رضایت مالک و مستاجر است, تعیین قیمت اجاره بها بر رضایت مالک و مستاجر است,


عزت پور رئیس اتاق اصناف استان کردستان اظهار می‌کند: تعیین قیمت اجاره بها برعهده مالکان و همچنین رضایت خود و مستاجر است که بر اساس عرف بازار آن را تعیین می‌کنند.

,
,

 

,

وی با تأیید نظر مستأجران در مورد بالا بودن نرخ اجاره‌بها درکردستان می افزاید: این موضوع را تأیید می‌کنیم البته نرخ ها در محله های مختلف متفاوت است.

,

 

,

وی ادامه می دهد: قانون برای اتحادیه مشاوران املاک در مورد تعیین نرخ اجاره بهای مسکن تعریفی ارائه نکرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه