اخبار داغ

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان:

افزایش 30 درصدی متوسط بارندگی در کُردستان نسبت به سال گذشته

افزایش 30 درصدی متوسط بارندگی در کُردستان نسبت به سال گذشته
رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان با اشاره به میزان بارندگی استان در سال آبی جاری، گفت ،متوسط بارندگی نسبت به سال گذشته 30 درصد و نسبت به درازمدت 5 درصد افزایش داشته اما این موجب نمی شود که از مدیریت مطلوب منابع آبی غفلت نماییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، مدیران صنعت آب وبرق استان کردستان صبح امروز با نماینده مقام معظم رهبری در منطقه کردستان دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی با اشاره به اهمیت و حیاتی بودن دومقوله آب و برق و وابستگی زندگی امروزی به آنها گفت: با توجه شرایط اقلیمی حاکم بر کشور به صورت جدی بایستی در مصرف آب و برق صرفه جویی کرد و رویه های معمول مصرف باید تغییر نماید.

,

 

,


آیت ا... حسینی شاهرودی بر لزوم کار فرهنگی و استمرار در این زمینه تأکید نمود و گفت این مسئله با امر و نهی پیش نمی رود و باید در کنار آن دلایل و مستندات و منافع و مضرات آن گوشزد شود.

,
,

 

,


نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: متاسفانه مصرف بی رویه در بخش آب و برق در جامعه رواج دارد و این رویه با قاطعیت و پیگیری و فرهنگ سازی بایستی تغییر یابد.

,
,

 

,


وی گفت: صرف پرداخت هزینه خدمات آب و برق موجب حلال شدن مصرف آنها نمی شود مادامیکه ما مصرف بی رویه می کنیم و اسراف انجام می شود. وی همچنین بر لزوم جدیت و برخورد قاطعانه با مشترکین پرمصرف در همه بخش ها و جریمه نمودن آنها تأکید کرد.

,
,

 

,


حجت الاسلام و المسلمین شاهرودی در ادامه بر لزوم استفاده از توان و ظرفیت ائمه جمعه و جماعات استان تأکید کرد و گفت : در آینده ای نزدیک گردهمایی بزرگ ائمه جماعات را داریم و مدیران عامل صنعت آب و برق در این گردهمایی، مسائل و موارد لازم و مهم را به صورت شفاف منعکس نموده تا آنها هم با مردم در میان بگذارند.

,
,

 

,

افزایش 30 درصدی متوسط بارندگی نسبت به سال گذشته

, افزایش 30 درصدی متوسط بارندگی نسبت به سال گذشته , افزایش 30 درصدی متوسط بارندگی نسبت به سال گذشته ,

 

,

در ادامه رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به میزان بارندگی استان در سال آبی جاری، گفت ،متوسط بارندگی نسبت به سال گذشته 30 درصد و نسبت به درازمدت 5 درصد افزایش داشته اما این موجب نمی شود که از مدیریت مطلوب منابع آبی غفلت نماییم.

,

 

,

 

,

مهندس شانظری گفت: در این راستا ما تمهیدات لازم برای اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی را انجام داده و اقدامات خوبی صورت گرفته است اما بایستی همه بخش ها به ویژه صداوسیما و اصحاب رسانه و همه آحاد مردم همراهی و همکاری نمایند تا پیک تابستان بدون قطعی آب و برق سپری شود.

,

 

,


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان در ادامه ضمن درخواست از آیت ا... شاهردوی مبنی بر فرهنگ سازی توسط ائمه جمعه و جماعات و توصیه به مردم در جهت مصرف بهینه آب و برق گفت: بایستی آب و برق به عنوان یک موضوع ملی دیده شود و همه خود را در مقابل آن مسئول بدانیم.

,
,

 

,

امسال گرمترین سال در صدسال اخیر خواهد بود

, امسال گرمترین سال در صدسال اخیر خواهد بود, امسال گرمترین سال در صدسال اخیر خواهد بود,


لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هم در این نشست با اشاره به پیش بینی اینکه امسال گرمترین سال در صدسال اخیر خواهد بود، به مصرف زیاد برق در کشور اشاره و بر لزوم مراعات مردم بویژه در ساعات اوج مصرف تأکید نمود و گفت با توجه به اینکه در فصل گرما از وسایل سرمایشی پرمصرف استفاده می شود این موضوع خودبخود موجب افزایش پیک مصرف و بار شبکه شده و مشکلاتی را بوجود خواهد آورد.

,
,

 

,


محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان نیز با اشاره به ناچیز بودن تعرفه آب گفت پایین بودن آن موجب شده مردم زیاد مراعات ننمایند و از طرفی هم این موضوع موجب شده منابع مالی برای تداوم مطلوب خدمات کاهش یافته و با مشکل مواجه هستیم لذا بایستی حتما در این زمینه اقدامی صورت گیرد تا خدمات استمرار داشته باشد.

,
,

 

,

تاکید بر تغییر رویه و فرهنگ مصرف توسط مردم

, تاکید بر تغییر رویه و فرهنگ مصرف توسط مردم , تاکید بر تغییر رویه و فرهنگ مصرف توسط مردم ,


مفاخری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان هم با اشاره به اینکه واقعا در تأمین آب شرب روستاها مشکل داریم بر تغییر رویه و فرهنگ مصرف توسط مردم تأکید نمود.

,
,

 

,


قادرنژاد مدیر امورانتقال برق استان نیز گفت: امسال حدود 8 هزار مگاوات کسری برق خواهیم داشت و اگر مردم مصرف بهینه را مورد توجه قرار ندهند قطعا با مشکل در تأمین برق کشور مواجه خواهیم شد.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه