اخبار داغ

امام جمعه شیرازدر دیدار مسئولین علوم پزشکی:

کشور را با ابلاغ نمی توان اداره کرد

کشور را با ابلاغ نمی توان اداره کرد
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه در مدیریت بهداشت و درمان باید دری باز شود، گفت: لازم است در زمینه مدیریت مطالعاتی صورت بگیرد که فرد متخصص مورد نظر مدیریت را نیز بیاموزد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، نماینده ولی فقیه در استان فارس ظهر شنبه (19 خرداد) در نشست با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد که شاهد حل شدن آن ها نیستیم و تنها این مشکلات با تغییرات مدیران دست به دست می شود، گفت: مدیریت باید در پی حل مشکل باشد نه اینکه با رفت و آمد مدیران، تنها عملکرد ناقصی بجا بماند که مشکلی را حل نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
آیت الله لطف الله دژکام با تاکید بر اینکه کشور را با ابلاغ نمی توانیم بگردانیم، اظهار داشت: وقت می گذاریم، پول خرج می کنیم، اضافه بر حقوقی که به یک فرد می دهیم هزینه های دیگری را نیز صرف می کنیم و نهایتا عده ای از مسئولان می گویند چه کسی این کارها را می خواهد انجام بدهد!
,
 
,
وی افزود: خودمان باید مشکلات کشورمان را حل کنیم؛ نگاه کارشناسان و مدیران باید تغییر کند و باید به موازات کارشناسی‌ها، اصلاحات ساختاری نیز صورت گیرد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص آمایش سلامت و درمان بیان کرد: اگر قرار نیست آمایش صورت گیرد پس اطلاعات و مطالب مرتبط را ننویسند؛ اگر قرار باشد این موضوع به همین شکل ادامه پیدا کند ما هیچ وقت آمایش درستی انجام نخواهیم داد.
,
 
,
دژکام تصریح کرد: بی عدالتی دارد غوغا می کند، با این نوع عملکرد مردم همیشه از بی عدالتی ناراضی هستند.
,
 
,
وی افزود: همیشه درصدد این هستیم که بی عدالتی رفع شود و مرتب داریم تقسیمات کشوری را تغییر می دهیم!
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: اگر بی عدالتی نباشد، تحمل مشکلات آسان تر و پیدا کردن راه حل هم آسان تر خواهد شد.
,
 
,
وی با اعلام اینکه در طول سالیان گذشته بر روی موضوع اخلاق پزشکی کار کرده و مطالعه داشته ام، بحث عدالت را از اخلاق پزشکی دانست و گفت: در کشور ما خلاء نظریه پردازی وجود دارد؛ خیلی شعار عدالت می دهیم اما در عمل نمی دانیم می خواهیم چه کار کنیم.
,
 
,
دژکام با تاکید بر اینکه در مدیریت بهداشت و درمان باید دری باز شود، بیان کرد: لازم است در زمینه مدیریت مطالعاتی صورت بگیرد که فرد متخصص مورد نظر مدیریت را نیز بیاموزد.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ما کسانی را که مدیر می گذاریم در بحث مدیریت اطلاعات کافی ندارند، تصریح کرد: متاسفانه مدیریت در حوزه بهداشت و درمان و علوم پزشکی مدیریت فشل است.
,
 
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به بحث طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: در ابتدا پزشک خانواده بصورت قوی آغاز شد، بعد از مدتی هم اعلام کردند که بودجه نداریم؛ باید از همان ابتدا به آرامی کار را آغاز می کردند و پیش می بردند تا استمرار داشته باشد.
,
 
,
دژکام اظهار داشت: نیاز نیست در مدیریت و مسئولیتی که داریم عجله کنیم و حرف های بزرگ بزنیم چرا که جامعه ما می خواهد حرف های خوب و موفقی را بشنود ولو اگر کوچک باشد؛ سنگ بزرگ نشانه نزدن است.
,
 
,

وی با اشاره به اینکه می توان از ظرفیت دانشجوها در راستای مدیریت بهتر و موفق تر استفاده کرد، مدیریت های مقطعی در کوتاه مدت را خطر بزرگی برای کشور عنوان کرد و گفت: لازم است معاونین دانشگاه علوم پزشکی ریاست جدید را همراهی کنند تا در مسیر رسیدن به هدف های دانشگاه گام های خوبی برداشته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه