اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خبرداد

صادرات ۸۳۹ هزار دلار صنایع دستی خراسان جنوبی در سال گذشته/ بیش از یک‌هزار نفر با اولویت رشته‌های بومی صنایع دستی آموزش دیدند

صادرات ۸۳۹ هزار دلار صنایع دستی خراسان جنوبی در سال گذشته/ بیش از یک‌هزار نفر با اولویت رشته‌های بومی صنایع دستی آموزش دیدند
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان این‌که میزان صادرات صنایع دستی در خراسان جنوبی طی سال گذشته ۸۳۹ هزار دلار بوده است، اظهار کرد: تعداد نشان اخذ شده مرغوبیت صنایع دستی استان در سال گذشته، پنج نشان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، حسن رمضانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اقدامات شاخص میراث فرهنگی استان در سال گذشته، اظهار کرد: ثبت ملی حوله بافی روستای خراشاد‌ بیرجند یکی از این اقدامات بوده است و ثبت جهانی این روستا‌ نیز در دست اقدام قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
وی با بیان این‌که برگزاری دومین نمایشگاه صنایع دستی را در آذرماه سال ۹۶ داشتیم، تصریح کرد: امسال نیز سومین نمایشگاه منطقه‌ای شرق کشور در قاین برگزار خواهد شد.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از حضور صنعتگران طی سال گذشته در استان خبر داد و افزود: دریافت تعداد ۵ نشان‌ محصولات صنایع دستی را نیز در سال گذشته داشته‌ایم.
,
 
,
رمضانی ایجاد دبیرخانه دائمی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در فردوس، جذب اعتبار برای بازارچه‌های دائمی خراسان جنوبی، افتتاح راسته‌بازار صنایع دستی در بیرجند و حضور صنایع دستی استان در ۱۸ نمایشگاه ملی را از دیگر اقدامات شاخص میراث فرهنگی استان در سال گذشته بیان کرد.
,
 
,
وی از تولید مستند "برک بافی" در سال گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه مستند مذکور مورد استقبال بسیار خوبی واقع شده است.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان این‌که در حال حاضر در استان استقبال خوبی از صنایع دستی می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته نیز بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر با اولویت رشته‌های بومی صنایع دستی آموزش دیده‌اند.
,
 
,
رمضانی تعداد شاغلن ثبت شده مجوزهای صنایع دستی استان را در حال حاضر در حدود ۶ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این میزان در سال نخست آغاز به کار دولت، ۲ هزار نفر بوده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که میزان صادرات صنایع دستی در خراسان جنوبی طی سال گذشته ۸۳۹ هزار دلار بوده است، اظهار کرد: تعداد نشان اخذ شده مرغوبیت صنایع دستی استان در سال گذشته، پنج نشان بوده است.
,
 
,
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از وجود ۲۵ مرکز آموزش صنایع دستی در استان خبر داد و مطرح کرد: در سال ۹۶ همچنین تعداد سه خانه صنایع دستی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شده هست.
,
 
,
رمضانی با اشاره به این‌که در سال گذشته بیش از ۸ رشته صنایع دستی در خراسان جنوبی احیا شده است، عنوان کرد: رشته‌های مذکور شامل برک‌بافی، سوزن‌دوری بلوچ، جاجیم بافی، رنگرزی‌ سنتی، نمدبافی، گیوه‌بافی، پخل‌بافی و پلاس‌بافی بوده است.
,
 
,
 
,

رمضانی یادآور شد: در سال گذشته مبلغ 2 میلیارد و 610 میلیون تومان تسهیلات به صنعتگران خراسان جنوبی پرداخت شده است.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان این که 20خردادماه هر سال به عنوان روز جهانی و آغاز هفته صنایع‌ دستی نامگذاری شده است،تبیین کرد: راه اندازی روزبازار صنایع دستی در فردوس، برپایی شب‌ بازارهای صنایع دستی استان، افتتاح فروشگاه صنایع دستی قاین، تقدیر از هنرمندان فعال و پیشکسوتان صنایع دستی، برپایی سیاه ‌چادرهای عشایری، راه‌اندازی اتاق فکر در حوزه صنایع دستی، افتتاح مرکز آموزش تولید صنایع دستی قاین ، برپایی همایش یک روزه بانوان صنعتگر در فردوس ، افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع‌ دستی در نهبندان و نمایشگاه عکس با موضوع صنایع دستی و هنرهای سنتی در سربیشه؛ازجمله برنامه‌ هایی است که هفته صنایع دستی سال جاری در استان برگزار می شود.

,

 

,

رمضانی همچنین از افتتاح مجموعه بزرگ آموزشی تولیدی نساجی سنتی در روستای حاجی‌آباد بیرجند در هفته صنایع‌ دستی سال جاری خبر داد و مطرح کرد:مرکز مذکور، یکی از بزرگ ترین و مجهزترین مراکز آموزش صنایع‌ دستی خواهد بود.

,

 

,

وی با بیان این که دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی از پنجم تا یازدهم آذرماه سال جاری در خراسان جنوبی برگزار خواهد شد،یادآور شد:در سال گذشته یک هزار و 300 مجوز تولید صنایع ‌دستی و 65 فقره مجوز پشتیبانی صنایع دستی صادرشده است.

,

 

,

مدیرکل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی ادامه داد:در سال 96 تعداد260 غرفه بازارچه‌های نوروزی، فصلی و مناسبتی در سطح استان برپا شده است.

,

 

,

رمضانی ضمن اشاره به برپایی نمایشگاه هفته فرهنگی خراسان ‌جنوبی ،اذعان داشت: نمایشگاه هفته فرهنگی خراسان‌ جنوبی با 12 غرفه و 7 سیاه چادر عشایری با محوریت صنایع دستی بعد از ماه مبارک رمضان در محل برج میلاد تهران برپا می‌شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه