اخبار داغ

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی خبر داد

مراجعه 760 نفر برای اهدای خون در شبهای قدر/ اهدای خون 19 درصد کاهش داشته است

مراجعه 760 نفر برای اهدای خون در شبهای قدر/ اهدای خون 19 درصد کاهش داشته است
مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی گفت:در شبهای قدر امسال 760 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون خراسان جنوبی مراجعه داشته اند که 618 نفر خون اهدا کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا عاملی مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم در ایام ماه مبارک رمضان و به طور خاص شبهای قدر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند در شبهای  قدر امسال 760 نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون خراسان جنوبی مراجعه داشته اند که 618 نفر خون اهدا کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: با توجه به اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان برای اهدای خون هم استانی‌ها اطلاع رسانی شده بود و مراکز انتقال خون هر شب از ابتدای ماه مبارک رمضان از ساعت 20:30 تا 24 فعال بوده و تا پایان ماه مبارک رمضان نیز فعال است در شبهای قدر شاهد کاهش 19 درصدی مراجعه کنندگان برای اهدای خون بودیم.

,

 

,

مدیر کل انقال خون خراسان جنوبی بیان کرد:امسال برای اولین بار در ایام ماه مبارک رمضان افرادی که تا کنون خون اهدا نکرده بودند نیز برای اولین بار به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده و فقط از آنها نمونه گیری شده است و اهدای خونی از این افراد صورت نگرفته است.

,

 

,

عاملی عنوان کرد:با توجه به اینکه نیاز به خون نیاز همیشگی است و مختص زمان خاصی نیست از همه همشهریان تقاضا می‌شود که در همه ایام سال برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان 3 مرکز انتقال خون فعال است دو مرکز در بیرجند و یک مرکز در شهر طبس که در طی ماه مبارک رمضان هر 3 مرکز فعال است و در شبهای قدر دو مرکز یکی در بیرجند و یکی در طبس فعالیت داشته است.

,

 

,

مدیر کل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر به همه گروه های خونی نیاز است و نمی‌توان مشخص کرد که کدام گروه خونی بیشترین نیاز را دارد اما اغلب مراجعه کنندگان دارای گروه خونی o مثبت هستند و کمترین مراجعه کنندگان را در گروه های خونی منفی شاهد بوده ایم.

,

 

,

عاملی یادآور شد: از همه هم استانی‌هایی که تا کنون موفق نشده اند برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند درخواست می‌شود طی یک هفته باقی مانده از ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کرده و برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه داشته باشند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه