اخبار داغ

کم‌آبی در استان بوشهر اوج گرفت/ احتمال شیوع بیماری به دلیل نبود آب

کم‌آبی در استان بوشهر اوج گرفت/ احتمال شیوع بیماری به دلیل نبود آب
با ورود به فصل گرما و افزایش شدت دمای هوا که برخی از شهرستان‌های استان بوشهر به ۵۰ درجه رسیدند اما نوبت‌بندی آب به‌گونه‌ای است که بسیاری از مردم در مراکز شهرستان‌ها بخصوص بوشهر از این کم‌آبی رنج می‌برند و برخی از مناطق کم برخوردار گلایه‌مند بی‌آبی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سپاس؛ استان بوشهر یکی از مناطق کم بارش کشور است که با توجه به هشدارهایی که تاکنون اعلام‌شده است در صورت عدم مدیریت مصرف آب مردم دچار مشکل اساسی در حوزه کم‌آبی خواهند شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

با توجه به اینکه حدود 90 درصد منابع آبی استان بوشهر از استان‌های فارس و کهکیلویه و بویر احمد با استفاده از خطوط لوله کوثر و به مناطق ارسال می‌شود.

,

با ورود به فصل گرما و افزایش شدت دمای هوا که برخی از شهرستان‌های استان بوشهر به 50 درجه رسیدند اما نوبت‌بندی آب به‌گونه‌ای است که بسیاری از مردم در مراکز شهرستان‌ها بخصوص بوشهر از این کم‌آبی رنج می‌برند و برخی از مناطق کم برخوردار گلایه‌مند بی‌آبی هستند.

,

بر اساس اخبار رسیده توسط گروه‌های جهادی برخی از روستا در روزهایی که با گرمای حدود 50 درجه دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما نوبت‌بندی برای ذخیره آب به‌گونه‌ای است که فقط کفاف کارهای ضروری مانند ذخیره آب در مخزن‌های 1000 لیتری، شست و شوی ظروف مصرفی و پخت غذا می‌دهد.

,

بسیاری از مردم در مناطق کم برخوردار برای استحمام دچار مشکل هستند بر اساس بررسی‌های گروه‌های پزشکی در مناطق محروم استان اگر این موضوع ادامه داشته باشد و مدیریت مناسبی در حوزه آب توسط مسئولین و مردم صورت نگیرد در آینده‌ای نه‌چندان دور بحران بهداشتی به کم‌آبی اضافه خواهد شد.

,

حال باوجوداینکه بیماری‌هایی هر از چند گاهی شیوع پیدا می‌کند نیاز است مدیریت بهداشت با توجه اینکه کمک به مدیریت مصرف می‌کند گروه‌های تخصصی به مناطق اعزام و از شیوع بیماری‌های احتمالی جلوگیری کند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه