اخبار داغ

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون FATF در پیچ بهارستان/احتمال آبستراکسیون ۱۰۰نماینده مجلس

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون FATF در پیچ بهارستان/احتمال آبستراکسیون ۱۰۰نماینده مجلس
مجلس شورای اسلامی کشورمان تا ساعاتی دیگر لایحه ای را در دستور کار خود دارد که این روزها سروصداهای زیادی در خصوص آثار زیانبار آن از سوی کارشناسان بیان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، "کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم که با هدف جلوگیری از کمک مالی به تروریست ها درجهان طراحی والبته قریب به اتفاق کشورهای دنیا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا, قم فردا,

به آن پیوسته اند در ظاهر برای قطع کمک دولت ها به گروه‌های تروریستی طراحی شده است اما از آنجا که تعریف دوگانه ای از تروریست در دنیا وجود دارد و قدرت‌های بزرگ دنیا برخی گروه‌های آزادی‌بخش

,

مثل حزب ا... لبنان ، حماس فلسطین ، انصارا... یمن، حشدالشعبی عراق وسایر گروه های آزادیبخش که علیه اشتغال خارجی مبارزه می‌کنند را تروریست تلقی و برعکس از گروههای جنایتکار همچون

,

گروهک منافقین و جریانهای تکفیری چون داعش و النصره و احرارالشام و طالبان و القاعده ، حداقل در پنهان حمایت نموده وبعضا خودنسبت به تأسیس و راه‌اندازی آنها اقدام می‌کنند لذا پیوستن به این

,

کنوانسیون منجر به گذاشتن ابزارهای حقوقی جدید در اختیار دشمنان جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اجماع جهانی علیه این کشور و جنجال آفرینی های بین المللی بی‌منتها و تحریم‌های فزاینده علیه

,

برخی از نهادهای حاکمیتی کشور همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تفکیک نهادها و شخصیت‌های جمهوری اسلامی ایران به دو بخش تحریمی و غیر تحریمی و عملاً خود تحریمی در داخل شده و

,

در نهایت منجر به ارسال مجدد پرونده ایران بهICG  دادگاه بین المللی لاهه و شورای امنیت سازمان ملل برای فشار بر ایران خواهد شد."

,


عبارات بالا در واقع شاکله و ماهیت اصلی لایحه ای است که قرار است امروز در مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شود و در واقع بعد از برجام الحاق به یک کنوانسیون جدیدی را به کشور تحمیل کند که نه تنها هیچ منفعتی برای کشور نخواهد داشت بلکه کشور را در یک وضعیت خودتحریمی قرار خواهد داد.

,
,


لایحه جنجالی الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (TF) در روزهای اخیر صدای مردم را نیز در آورده است به طوری که در راهپیمایی یوم الله روز قدس نیز مردم با دست نوشته های خود خواهان جلوگیری از این اقدام و تصمیم بودند، اعتراضاتی که دیروز هم ادامه داشت و به مقابل دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی در قم نیز کشیده شد.

,
,


معترضین به این لایحه با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی با این مضمون که تصویب لوایح 4 قلو در مجلس به ضرر ملت است، مخالفت خود را با تصویب لوایحی همچون الحاق به کنوانسیون پالرمو و ... در مجلس اعلام کردند.

,
,


اما این پایان کار نبود به طوری که احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی دیروز در گفتگویی خبر از جلسه در جامعه مدرسین با حضور نمایندگان قم در مجلس خبر داد و بیان داشت: آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علیه قم طی تماسی با آقای لاریجانی از رئیس مجلس و 2 نماینده دیگر قم یعنی بنده و آقای ذالنوری دعوت کردند تا در نشستی با حضور اعضای جامعه مدرسین درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تامین مالی تروریسم به بحث و تبادل نظر صورت گیرد.وی افزود: قرار است این نشست عصر شنبه همراه با افطاری در محل جامعه مدرسین حوزه علیه قم برگزار شود.

,
,


هر چند که هنوز اطلاعی دقیقی از این برگزاری و نتیجه این جلسه رسانه ای نشده است اما هر آنچه که هست باید منتظر ماند و دید تا این بار بهارستانی ها از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد یا خیر؟
در ادامه باید اهمیت عدم الحاق به چنین کنواسیونی را در صحبت های خوان زاراته، معاون مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه داری آمریکا مشاهده کرد جایی که وی می گوید: «برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت­‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کاملFATF  نیاز است... برای این­که نظام مالی ایران منزوی شود، لازم استFATF  برای تایید قضاوت­‌هایی پیرامون نظام مالی ضد پولشویی و مبارزه با تروریسم مداخله کند».

,
,
,


البته این پایان کار نیست به طوری که حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار داشت : اگر امروز رئیس جلسه اجازه نداد که مانع از تصویب این کنوانسیون شویم حدود 100 نماینده هم قسم شده‌اند تا جلسه را ترک کنند تا از طریق آبستراکسیون، لایحه الحاق ایران به FATF تصویب نشود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه