اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

تا به امروز 60 مورد پیوند مغز استخوان در تبریز صورت گرفته است/ خواهان حمایت شهرداری برای خرید تجهیزات هستیم

تا به امروز 60 مورد پیوند مغز استخوان در تبریز صورت گرفته است/ خواهان حمایت شهرداری برای خرید تجهیزات هستیم
صومی گفت: در پیوند اعضاء پیشرفت چشمگیری داشتیم و پیوند کبد، مغز استخوان، قرنیه و قلب در تبریز با موفقیت صورت می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمد حسین صومی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر تبریز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی را آذر ماه سال ۹۲ با ۱۹۶ میلیار تومان کسری تحویل گرفتیم، ابراز داشت: امروز این تراز را به مثبت ۱۰۰ میلیارد تومان رسانده‌‌ایم و در این سال‌ها به اندازه ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه اجرا کرده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: فقیرترین شهر از لحاظ سرانه خانه‌‌های سلامت، تبریز بوده است که تا به امروز ۲۰ خانه سلامت در آن احداث کرده‌ایم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اعلام اینکه به لحاظ پوشش خدمات دیالیز از استانداردهای دنیا بالاتر هستیم، خاطرنشان ساخت: در پیوند اعضا، پیوند قرنیه از سال‌‌های گذشته جریان داشته و مشکلی از این بابت وجود ندارد، پیوند کلیه در حال گسترش است و پیوند مغز استخوان نیز تا امروز ۶۰ مورد در تبریز اتفاق افتاده است.

,

وی اذعان کرد: در پیوند کبد نیز دچار مشکل بودیم ولی خوشبختانه امروز از این مشکلات عبور کرده‌‌ایم، اولین بیمار پیوند قلب تبریز نیز دیروز از بیمارستان مرخص شده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز تعداد آمبولانس‌هایش را دو برابر کرده است، متذکر شد: البته هنوز درباره تجهیزات، با مشکلات متعدد مواجه هستیم که نیاز دارد همه نهادها از جمله شورای شهر و شهرداری ما را مساعدت کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه