اخبار داغ

سایه سنگین بحران آب بر روستاهای لردگان/ سردشت، شهری که با تانکر آبرسانی می‌شود

سایه سنگین بحران آب بر روستاهای لردگان/ سردشت، شهری که با تانکر آبرسانی می‌شود
سال‌هاست که شهرستان لردگان با پدیده‌ای به نام خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و این امر نه تنها خسارات زیادی به بخش‌های مختلف این شهرستان وارد کرده، بلکه مناطق روستایی را با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تامین آب شرب سالم و بهداشتی مواجه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ سال‌هاست که شهرستان لردگان با پدیده‌ای به نام خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند و این امر نه تنها خسارات زیادی به بخش‌های مختلف این شهرستان وارد کرده، بلکه مناطق روستایی را با مشکلات عدیده‌ای در زمینه تامین آب شرب سالم و بهداشتی مواجه کرده است.
 
بیشترین کمبود آب در مناطق عشایرنشین ییلاقی گلوار، سردشت، ریگ، چارطاق از بخش های مرکزی، منج و خانمیرزا شهرستان لردگان است که روزانه 30 هزار لیتر به صورت سیار به این مناطق آبرسانی می شود که با گرم تر شدن هوا نیاز به آب شرب تا 2 برابر این میزان نیز افزایش خواهد یافت.

یکی از اهالی منطقه سردشت لردگان دراین‌باره می‌گوید: ضرورت حفر چاه آب در منطقه عشایرنشین سطح شهرستان در این فصل گرما را همه متوجه هستند چون این امر باعث می‌شود بخشی از کمبود آب این روستا هم برطرف شود.

یکی دیگر از اهالی سردشت گفت: در حال حاضر آب شرب به وسیله تانکر حمل می شود و این امر مردم را به حاشیه‌نشینی وا داشته است، این مشکل به قدری مهم است که اگر به این مسئله توجه نشود چه بسا منجر به مهاجرت تعداد زیادی از روستائیان به شهر شده که ممکن است با معضل بیکاری نیز روبرو شوند.

 مردم بخش سردشت لردگان با اعتراض در خصوص کمبود آب می‌گویند: با توجه به وجود آبشار آتشگاه در چند کیلومتری شهر سردشت اما بر اثر بی‌تدبیری برخی مسئولین در بعضی از روستاها آب جیره‎‌بندی است و آبرسانی برای تعداد دیگری با تانکر انجام می شود.

ضرورت چاره‌اندیشی آبفای شهری استان برای رفع مشکل کم‌آبی سردشت

محمد خالدی نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به‌منظور بررسی مشکلات ساکنان شهر سردشت جلسه‌ای فوری با اعضای شورای تامین شهرستان، مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان و برخی از اهالی شهر سردشت برگزار شد و با توجه به بحران آب در کشور و نیاز به برنامه‌ریزی درست برای مصرف آب و همچنین از آنجایی که شهر سردشت با جمعیت حدود 6500 نفر با تانکر آبرسانی می شود و تا مرکز شهرستان هم 15 کیلومتر فاصله دارد ضروری است آبفای شهری استان برای رفع مشکل کم‌آبی این شهر چاره‌اندیشی کند تا پروژه آب آتشگاه اجرائی گردد.

با لوله گذاری مشکل آب سردشت موقتا حل می‌شود

قدرت الله بیگلری مدیرعامل شرکت آبفای شهری استان نیز گفت: شهر سردشت تاکنون با دو تانکر آبرسانی سیار می‌شد که  جوابگو نبود و در این جلسه مقرر شد یک تانکر دیگر اضافه شود و به صورت سیار آب شهر سردشت را تامین کنیم تا اینکه مقدار 10 لیتر در ثانیه از آبفا روستائی از طریق شهرک مامور لوله گذاری شود و مشکل آب این شهر موقتا حل گردد تا پروژه آبرسانی آتشگاه به شهر سردشت و 53 روستای دیگر اجرائی گردد.

 شهرستان لردگان با جمعیتی بالغ بر 230 هزار نفر به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان چهارمحال و بختیاری در 160 کیلومتری شهرکرد قرار دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت چاره‌اندیشی آبفای شهری استان برای رفع مشکل کم‌آبی سردشت,
,
,
,
, با لوله گذاری مشکل آب سردشت موقتا حل می‌شود,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه