اخبار داغ

رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری:

آموزش و استعدادیابی نقش مهمی در توسعه ورزش قهرمانی دارد

آموزش و استعدادیابی نقش مهمی در توسعه ورزش قهرمانی دارد
رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: اهتمام در برنامه ریزی اصولی و توجه جدی به امر آموزش و استعدادیابی ورزشی از اولویت های مهم توسعه ورزش قهرمانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایرج فاضلیان رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز  ؛  اهتمام در برنامه ریزی اصولی و توجه جدی به امر آموزش و استعدادیابی ورزشی را از اولویت های مهم توسعه ورزش قهرمانی عنوان کرد و گفت: حوزه ورزش قهرمانی همواره از مستعدین ورزشی-نخبگان و قهرمانان ملی و بین المللی استان به منظور ارتقاء عملکرد ورزشی آنان حمایت و پشتیبانی می کند.

وی هدف اصلی ایجاد پایگاه های قهرمانی ورزشی را استعدادیابی ورزشی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در سال 1374 با موافقت رئیس سازمان تربیت بدنی وقت، واحدی به نام پایگاه ورزش قهرمانی و امور باشگاه ها تحت نظر دفتر امور مشترک فدارسیون ها ایجاد شد و در سال 1390 با تغییر سازمان تربیت بدنی به وزارت ورزش و جوانان دفتر پایگاه قهرمانی و امور باشگاه ها به دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای تغییر نام پیدا کرد.

فاضلیان ادامه داد: این دفتر همواره به دنبال اهدافی همچون سنجش قابلیت های جهانی، استعدادیابی ورزشی، تمرینات برتر و آموزش و پژوهش است.

رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اظهار داشت: مطابق تفاهم نامه‌ای منعقد شده با اداره کل آموزش و پرورش استان نیز مقرر شد، هیأت های ورزشی استان با هماهنگی معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش و هیأت دانش آموزی، از پتانسیل و ظرفیت مدارس در خصوص جذب نیروهای مستعد گام بردارند.

وی همچنین شناسایی، تبیین و حمایت از رشته های ورزشی اولویت دار استان براساس نتایج آمایش ورزش قهرمانی، حمایت معنوی از مربیان سازنده تیم های پایه به منظور استمرار پشتوانه سازی تیم های ملی ، حمایت و پشتیبانی از ورزشکاران رشته های ورزشی پایه و پرمدال، بهره برداری بهینه از امکانات سخت افزاری، نگهداری کمی و کیفی وسایل و تجهیزات مراکز و ارائه گزارش ادواری از عملکرد مرکز به دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی را از دیگر اولویت ها و اهداف حوزه ورزش قهرمانی برشمرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه