اخبار داغ

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج:

حاشیه نشینی به برخی معضلات خاص دامن می زند

حاشیه نشینی به برخی معضلات خاص دامن می زند
جانشین فرمانده انتظامی کهنوج گفت: مهاجرت های بی رویه به نقاط شهری و افزایش پدیده حاشیه نشینی مسبب برخی مسائل و آسیب های خاص می شود از اینرو باید به صورت ریشه ای با این پدیده روبرو شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ مجید محمودی جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج طی گفتگویی به خبرنگار ما گفت: پدیده حاشیه نشینی و معضل اعتیاد از مهمترین مسائلی هستند که به نوبه خود مسبب وقوع جرائم متعدد می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی اظهار داشت: ساکنان مناطق حاشیه نشین به دلیل عدم یکسانی بافت فرهنگی گاهی درگیر انواع و اقسام آسیب های اجتماعی می شوند چراکه زمینه های ارتکاب جرم در این نقاط بیشتر از مناطق دیگر است.

,

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج بیان داشت: در جهت کاهش تبعات ناشی از این پدیده لازم است دستگاه های مربوطه در زمینه ارائه خدمات شهری و رفاهی در مناطق حاشیه نشین پیش بینی و تدابیر لازم را داشته باشند.

,

محمودی با تاکید بر اینکه بین حاشیه‌نشینی و بزهکاری اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد، افزود: توانمندسازی محلات حاشیه نشین در مقابل جرم و آسیب های اجتماعی، حفظ امنیت و عدالت اجتماعی، کاهش نابرابری های اقتصادی و فرهنگی در بین قشرهای مختلف جامعه و مناطق حاشیه ای می تواند از بروز آسیب های اجتماعی و جرائم بکاهد.

,

وی تصریح کرد: آموزش مهارت های فنی و حرفه ای برای توسعه زمینه های کار و اشتغال، ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی در مناطق حاشیه نشین و کمک به رشد اقتصادی و توسعه کشاورزی از جمله اقدامات موثر جهت کاهش مهاجرت به شهرها است.

,

محمودی خاطرنشان کرد: در این رابطه پلیس به نوبه خود در زمینه برقراری امنیت مناطق حاشیه نشین اهتمام لازم را دارد اما لازم است دستگاه های مرتبط با یک رویکرد فرهنگی از گسترش اینگونه پدیده ها جلوگیری کنند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه