اخبار داغ

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد؛

برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی از دوازدهم تیرماه/ رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در کسب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی

برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی از دوازدهم تیرماه/ رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در کسب نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی
به آفرین گفت: به مناسبت تبریز 2018 از ۱۲ ام تا ۱۶تیر نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در نمایشگاه بین اللملی با حضور هنرمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، فرشاد به آفرین ظهر امروز در آئین تقدیر از دریافت کنندگان  نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی اظهار داشت: استان ما سابقه بسیار خوبی در کسب نشان جهانی دارد، در سال‌های زوج شمسی داوری نشان مرغوبیت و در سال‌های فرد منتخب آثار به سازمان جهانی صنایع دستی یونسکو می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: در سال ۸۶ که شش از کشورمان توسط یونسکو کشور انتخاب شد دو اثر از آن شش آثار متعلق به آذربایجان‌شرقی بود.

,

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی متعلق به آثاری است که در ایران انتخاب می‌شوند، تاکید کرد: استان ما در سال ۹۴ با ۹۸ نشان رتبه سوم را کسب کرد.

,

وی افزود: امسال به دلیل تعداد بالای آثار برای هر استان سهمیه‌ای اعطا شد و برای استان ما ۳۵ سهمیه داده شد که به دلیل کیفیت بالای صنایع دستی هنرمندان استان ۲۶ اثر حائز کسب مقام شده و مقام دوم کشوری را کسب کرده‌ایم.

,

به آفرین با اشاره به رشته‌های هنری صنایع دستی تصریح کرد: چاپ باتیک، ورنی بافی، البسه محلی، کفش چرمی سنتی، نقاشی روی سفال و... از جمله آثار منتخب نشان ملی مرغوبیت صنایع بوده‌اند.

,

وی در خصوص برپایی نمایشگاه بین‌المللی نیز خاطرنشان ساخت: به مناسبت تبریز 2018 از ۱۲ ام  تا ۱۶تیر نمایشگاه بین المللی صنایع دستی در نمایشگاه بین اللملی با حضور هنرمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه