اخبار داغ

محله ای فراموش شده در حاشیه شهر یاسوج؛

نارضایتی اهالی خیابان ساحلی شرف آباد از عدم ارائه خدمات شهری مناسب/کوچه های بدون اسمی که از آسفالت و جدول گذاری محروم هستند

نارضایتی اهالی خیابان ساحلی شرف آباد از عدم ارائه خدمات شهری مناسب/کوچه های بدون اسمی که از آسفالت و جدول گذاری محروم هستند
نارضایتی ساکنین شرف آباد، خیابان امیرها و خیابان ساحلی ازجمله وضعیت آسفالت موجود و کم آبی در آستانه فصل تابستان و نبود جدول مناسب برای این منطقه از مسئولین گله دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس شناخت انواع خرابی رویه‌های آسفالتی ‌به همراه ویژگی‌ها (شدت خرابی و سطح تراکم خرابی) علت ‌یا علل بروز آنها این امکان را فراهم می‌سازد که به طور مستقیم وضعیت سازه‌ای و کیفیت بهره‌برداری از آن را ارزیابی نموده و موثرترین استراتژی ترمیم و نگهداری روسازی را انتخاب نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در یکی از مناطق شهر یاسوج واقع در شرف آباد، اهالی خیابان های امیرها و ساحلی در خصوص وضعیت نامناسب خیابان های محل زندگیشان نارضایتی هایی از مسئولین ذیربط داشتند .

,
, ,

یکی از ساکنین این منطقه به خبرنگار صبح زاگرس گفت: تقریبا پنجاه سال است که در این محله زندگی میکنم و شرف آباد  دیگر متروکه شده است و وضعیت خیابان این گونه است که می بینید.

, صبح زاگرس,

وی گفت:خیابان امیری ها شانزده متری است درحالیکه ده متری پیاده شده است و این خیابان نزدیک به چهل سال است که این گونه رها شده است و خیابان مناسب و جدول ندارد، و من هر روز باید مغازه ام  را گرد گیری و شست و شو کنم آن هم با این کم آبی که وجود دارد علاوه بر این هر روز با ماشین های سنگین و نیمه سنگین درگیر میشوم که چرا با سرعت رانندگی میکنند و از لحاظ بهداشتی نیز دچار مشکل شده ایم و مسئولین اگر دلشان به حال ما می سوزد فکری به حال این خیابان کنند.

,

این فرد بازاری با نارضایتی از مسئولین بیان کرد: زمانی که مسئولین موقع رأی گیری و انتخابات می شود به ما التماس میکنند که به آنها رای دهیم تا مشکلات ما اعم از خیابان و جدول و... را حل کنند چه آنهایی که وابسته به خودمان است و چه آنهایی که غریبه است، ولی همین که انتخابات تمام شد، دیگر ما را فراموش و پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند و هیچ کاری انجام نمی دهند.

,
, ,

محمدی از اهالی این منطقه نیز گفت: شرف آباد زمانی شرف آباد بود اما اکنون... وضعیت خیابان و جدول های ما اینگونه است که مشاهده میکنید که اصلا وضعیتی ندارد.

,

 ورودی این خیابان نوشته اند، خیابان امیر فرعی یک و در ادامه چند کوچه جلوتر دوباره نوشته اند خیابان امیر فرعی یک، زمانی که یک مهمان برای هر یک از خانواده های این محل بیاید راه را گم میکنند و نمیدانند چگونه آدرس را پیدا کنند چرا که خیابان ها نامگذاری نشده اند و برخی یک نام دارند و فاقد تابلو هستند. آخر ما نفهمیدیم خیابان امیرها  از کدام طرف شروع می شود.

,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,

این همشهری عنوان کرد: مسئولین بارها به این خیابان آمده اند و وضعیت را دیده اند اما هیچ گونه فعالیتی صورت نگرفته است. آسفالت این خیابان مربوط به زمان آقای حسینی است که او هم دلش برای  زنان و کودکان سوخت تا بتوانند  به راحتی رفت و آمد داشته باشند، کسی که هشت سال شورا است و در این پست قرار دارد و  هیچ گونه فعالیتی ندارد و تاکنون هیچ گونه بهسازی برای این آسفالت صورت نگرفته است انتظاری از آنان نیست.

,

خواسته ما از مسئولین این است که برای کوچه ها تابلو نصب کنند،خیابان ها، آسفالت و جداول را برای خیابان ها اجرا نمایند تا از این فلاکت و بدبختی بیرون بیاییم.

,
, ,

ع.م گفت: خیابان امیرها دارای یک پیج خطرناک است که خود به شخصه نیز چندین بار با موتور دچار حادثه شدم. چون که روشنایی و دید کافی ندارد. علاوه براین دارای دست اندازهای زیادی است که موجب آسیب رسیدن به خودروهایمان میشود، و جدولی که وجود دارد، جدول نیست یک کانال بسیار خطرناک برای عابرین پیاده و خودروها در شب است چراکه در شب دید کافی وجود ندارد و ممکن است شخصی یا خودرویی درون این کانال افتاده و دچار آسیب دیدگی شود.

,
, ,

یکی دیگر از ساکنین شرف آباد محله امیرها گفت: از جمله مشکلاتی که در این محله وجود دارد دست اندازهای زیاد، کوچه های نامگذاری نشده و فاقد جدول کشی است و زمانی که یک تاکسی بخواهد وارد این محله شود دچار سردرگمی میشود.

,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,

شهروند دیگری بیان کرد: همه مسئولین فقط برای خانه و کوچه های خودشان فعالیت میکنند و خیابانشان را آسفالت میکنند درحالیکه هنوز خیابان های ما فاقد آسفالت مناسب است به خاطر این همه گرد و خاکی که با عبور خودروها از خیابان به وجود می آید هر ماه باید کودک خردسال خود را به سبب این گرد و غبار نزد دکتر برده و برای مداوای او نیز هزینه های زیادی را متقبل شوم.

,

وی در ادامه گفت: برخی از خیابان ها را آسفالت میکنند و دوباره برای کابل تلفن و یا آب و فاضلاب  در خیابان کنده کاری میکنند که یک هزینه را به دو هزینه تبدیل میکنند و دوباره کاری صورت میگیرد.

,
 
,
, ,

از دیگر کاسبان محله خیابان ساحلی شرف آباد گفت: هیچ یک از مسئولین به فریاد ما نمیرسند برخی از مسئولین یک روز به خانه  یکی از ساکنین محله آمدند  و  فقط از محله بازدید کردند و رفتند و پشت سرشان را هم نگاه نکردند.

وی گفت: نه تنها ما بلکه همه اهالی این  منطقه از این وضعیت فلاکت بار خسته شده اند. خودم از صبح تا الان که یک پیرمرد از کار افتاده ام جدول هایی که خودم درست کرده ام را پاک میکنم تا آب از آن عبور کند و راکد نشود.

,

از دیگر کاسبان محله خیابان ساحلی شرف آباد گفت: هیچ یک از مسئولین به فریاد ما نمیرسند برخی از مسئولین یک روز به خانه  یکی از ساکنین محله آمدند  و  فقط از محله بازدید کردند و رفتند و پشت سرشان را هم نگاه نکردند.

,

وی گفت: نه تنها ما بلکه همه اهالی این  منطقه از این وضعیت فلاکت بار خسته شده اند. خودم از صبح تا الان که یک پیرمرد از کار افتاده ام جدول هایی که خودم درست کرده ام را پاک میکنم تا آب از آن عبور کند و راکد نشود.

,
 
 
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,

س.ش از جوانان این محله گفت: از زمانی که شهرک هایی مانند میلاد، مخابرات و دیگر شهرک ها وجود نداشته شرف آباد وجود داشت. از سال 1342 شهرک شرف آباد وجود داشت بعد شهر یاسوج شهر شد.

,
, ,

وی افزود: از زمان تاسیس شورای شهر که بیش از دو دهه از آن میگذرد ما در شورای شهر نماینده داریم ولی تاکنون یک ریال برای عمران و آبادی این محله خرج نکرده اند یعنی اگر شهرداری بیاید و بگوید یک ریال به مردم این منطقه خدمات داده ام شهردار نزد این مردم جایزه دارد. هیچ یک از مسئولین برای بهسازی این منطقه هزینه ای پرداخت نکرده اند.

,
, ,

این جوان در ادامه تصریح کرد: بارها به مسئولین التماس کرده ایم که ما را جزء حوزه روستایی قلمداد کنند تا ما حداقل بتوانیم از خدمات روستایی بهره مند شویم ولی هرگز با ما همکاری لازم  صورت نگرفته است.اجازه و پروانه ساخت به هیچ کدام از این اهالی داده نمیشود و هیچ گونه خدماتی ارائه نمیدهند.شهرداری باید به اهالی این منطقه  حداقل ترین امکانات خدماتی از جمله آسفالت مناسب و جدول بندی خیابان ها را ارائه دهد که متاسفانه در این زمینه فعالیتی صورت نگرفته است.

,
, ,

وی افزود: خط لوله گاز سال 82_81 آسفالت شده است. بنده با هزار بدبختی دویست متر از این خیابان را مهیا کردم تا آسفالت شود یعنی پایین تر از خط لوله گاز هنوز روکش آسفالت نشده است.

,

ستار عنوان کرد: سال 81 شهرداری از هر خانوار 180 هزار تومان پول بابت خط لوله گاز دریافت کرد، که یعنی باید این خط لوله آسفالت بشود اما این کار صورت نگرفت حتی بارها حضورا مراجعه نمودیم ولی هیگ گونه جوابی نشنیدیم. این آسفالت که مشاهده میکنید مربوط به جهاد سازندگی یعنی بیست و پنج یا بیست و شش سال پیش است. که تنها فقط  درحد یک روکش بوده است و تاکنون لکه گیری انجام نداده اند و دیگری چیزی از اسفالت نمانده است.

,
, ,

وی گفت:بدبختی مردم در خیابان ساحلی پایین بیشتر است، تمام نماینده های استانی و مسئولین استانی  یک بار از این محله بازدید داشته اند یعنی هیچ مسئولی وجود ندارد که دوره تصدی خود پنج یا شش بار از این منطقه بازدید نداشته باشد. که ما به شما خدمات میدهیم دریغ از یک ریال خدمات.

,

او در ادامه از کمبود آب برای شرف آباد گفت: یک لوله سه اینچ قبلا برای شرف آباد راه اندازی کردند بالای بیست فرعی از این سه اینچ آب انشعاب گرفته اند. شهرک میلاد و بالاتر از آن و بالای هزار خانوار از همین لوله سه اینچ آب استفاده میکنند.

,
, ,

ستار در ادامه بیان کرد: بارها نزد رئیس ابفای شهرستان آقای قلندری مراجعه  کردیم و نقشه آبرسانی را کشیدیم، گقتند که برای این طرح پول بدهید گفتیم که پول نداریم، هزینه های میلیاردی در جاهای دیگر از شهر خرج میشود ولی ما که در قلب شهر زندگی میکنیم هنوز آب کافی نداریم، یعنی طبقات بالای ساختمان بیشتر روزها آب برای استفاده و آشامیدن ندارند.

,

وی در ادامه از نگرانی خود مبنی بر کمبود آب گفت: برخی از اهالی  با سطل استحمام میکنند و آب مصرفی کولر به طبقات بالای ساختمان آب نمی رسد، بنده به شخصه نامه هایی در سال 91 برای مسئولین مکاتبه کردم اما خدمات دهی در این منطقه سیاسی بازی است، کوچه سه متری آسفالت شده ولی خط اصلی هنوز آسفالت نشده است. در شرف آباد یک کوچه پیدا نمیشود که زیرسازی شده باشد.

,
, ,

ما اگر بخواهیم از شهر با تاکسی به صورت دربست بیایم جلوی درب خانه مان دوبرابر پولی که برای تاکسی ها تعیین شده از ما کرایه میگیرند. مسئولین خواستند که کاری انجام دهند و بگویند برای شما خدمات ارائه داده ایم هنرشان این است که چند متر از خیابان را لکه گیری سطحی کرده اند ولی تاثیری نداشته است.

,

هر شهردار و استاندار و شورای شهر را بالای پنج مرتبه از این منطقه بازدید داشته اند، همه انان وعده و وعید میدهند ولی اقدامی نمیکنند، سال گذشته شهردار سابق و یکی از اعضای شورای شهر و فرماندار همراه با یک اکیپ خبری کامل با تجهیزات فیلمبرداری آمدند و گزارشی از وضعیت منطقه گرفتند و گفتند در سه جبهه کاری خط لوله این منطقه را در اسرع وقت نصب کرده و به آنان آبرسانی کنیم.

,
, ,

وی گفت: باید یک شاه لوله به کار ببرند چرا که یک لوله سه اینچ جوابگوی تنها کولرهای آبی نیست و از این لوله بالای بیست انشعاب غیرمجاز گرفته اند، علاوه بر این آب جداول شهری نیز به طرف همین منطقه سرازیر میشود که آشغال های زیادی به همراه خود  می آورد.

,

ستار در پایان گفت: با آنکه در شهر هستیم تاکنون از خدمات شهری از جمله جدول خیابان ها، آسفالت، پارک و فضای سبزاستفاده نکرده ایم و هیچ گونه خدماتی صورت نگرفته است مانند آسفالت که حق مردم این منطقه است. باگذشت بیش از 14 سال از گازرسانی علیرغم دریافت خسارت تخریب آسفالت از هر خانوار مبالغی دریاف نموده اند ولی هنوز خط لوله گاز آسفالت نشده است.

,

انتهای پیام/ب

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه