اخبار داغ

اخبار ویژه روزنامه‌ها

انتقاد خاتمی از عارف/ تجمع پیمانکاران شهرداری مقابل شورا/ بلایی که خروج از ایران بر سر پژو می‌آورد

انتقاد خاتمی از عارف/ تجمع پیمانکاران شهرداری مقابل شورا/ بلایی که خروج از ایران بر سر پژو می‌آورد
آیا غیر از این است که همین اروپایی‌ها در زیاده‌خواهی‌های فرابرجامی آمریکا، با دولت ترامپ همراه و همدل هستند؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روزنامه‌ها , اخبار ویژه,

*********

,

, ,

کیهان

, کیهان, کیهان,


همین مواضع شما ترامپ را به زیر پا گذاشتن برجام جسور کرد

,
, همین مواضع شما ترامپ را به زیر پا گذاشتن برجام جسور کرد, همین مواضع شما ترامپ را به زیر پا گذاشتن برجام جسور کرد,


علی مطهری می‌گوید دستاورد برجام، شکاف میان آمریکا و اروپا بود(!)

,
,


وی در جمع خبرنگاران گفته است: برخی گروه‌های سیاسی به جای آنکه آمریکا را برای خروج از برجام سرزنش کنند، به دولت و رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه حمله می‌کنند، در حالی که باید از گروه مذاکره کننده تجلیل شود چون برجام به ضرر ایالات متحده بود.

,
,


مطهری افزود: باید از گروه مذاکره کننده تجلیل شود چون خروج آمریکا از برجام نشان دهنده نفع ایران و ضرر ایالات متحده در این توافقنامه بوده است.

,
,


وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند چرا برجام را به گونه‌ای ننوشتید که آمریکا نتواند از آن خارج شود، گفت: حرفهایی زده می‌شود که اساساً با عقل جور درنمی‌آید.

,
,


مطهری به موضوع صلح حدیبیه در زمان پیامبر اشاره کرد و گفت: این منتقدان اگر در زمان پیامبر اسلام بودند می‌گفتند چرا این صلح را به گونه‌ای ننوشتید که کفار یک سال بعد نتوانند آن را نقض کنند.

,
,


مطهری تصریح کرد: تفرقه در داخل، مشوقی برای آمریکا و اسرائیل خواهد بود که اقداماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.

,
,


وی تأکید کرد: باید با مردم درباره شرایط جدید کشور و موضوعاتی مانند برجام، نقاط مثبت آن و خروج آمریکا از آن صحبت شود و دستاوردهای برجام توضیح داده شود.

,
,


نماینده مردم تهران در مجلس به شکاف بین آمریکا و اروپا در اثر برجام اشاره کرد و گفت: این گونه رخدادهای مثبت از آثار برجام است.

,
,


وی گفت: برخی القا می‌کنند که برجام مخالف نظر رهبر انقلاب بوده و عده‌ای سر خود آن را امضا کردند، در حالی که این گونه نبوده و امضای برجام با اذن رهبری انجام شده و این سخنان فریب دادن مردم است.

,
,


مطهری به موضوع FATF اشاره کرد و گفت: عده‌ای می‌گویندکه تصویب لایحه الحاق به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم خیانت به کشور است و این لایحه استعماری است در حالی که واقعیت چیز دیگری است. مسئولان کشور باید این موارد را برای مردم توضیح دهند و بیان کنند که در صورت عدم تصویب این لایحه چه مشکلاتی برای بانک‌های ما و مردم ایجاد می‌شود.

,
,


نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: تصویب این لایحه هیچ خطری برای ما و برای گروه‌های مبارزی مانند حزب‌الله و حماس ندارد.

,
,


درباره اظهارات مطهری گفتنی است: اولاً وقتی آمریکایی‌ها دیدند کسانی در دولت و مجلس (امثال مطهری) می‌گویند با وجود خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های آن در برجام می‌مانیم و تعهدات خود را اجرا می‌کنیم، طبیعی بود که تشویق شوند تعهدات خود را با وجود گرفتن امتیازات سنگین زیر پا بگذارند. بنابراین دولتمردان مذکور و امثال مطهری در این زمینه خدمتی نکرده‌اند بلکه به دشمن اطمینان خاطر دادند که با زیرپا گذاشتن تعهدات خود، مورد اعتراض دولت و مجلس قرار نمی‌گیرد. این، راز خروج آمریکا از برجام است، پس از آن که امتیازاتش را گرفت و زمان کافی هم برای تدارک جدید برای اعمال تحریم‌های تازه به دست آورده بود، در مقابل دولت و مجلس به مدت 5 سال، فرصت تدبیر و طراحی برای رونق اقتصادی را به امید گره‌گشایی آمریکا و برجام از دست دادند.

,
,


ثانیاً در ماجرای صلح حدیبیه، همراهان پیامبر(ص) با ایشان بیعت رضوان را منعقد کرده و قسم خوردند که تا پای جان پای پیامبر و فرامین ایشان بمانند؛ اما جماعت برجام‌زده و شیدای توافق با شیطان بزرگ و بزک آن، از همان ابتدا تا امروز سرگرم کج‌فهمی و کج رفتاری در زمینه رهنمودها و هشدارها و اوامر و نواهی رهبر معظم انقلاب در زمینه عدم اعتماد به شیطان بزرگ بوده‌اند و به همین دلیل، بیش از آن که با ماجرای صلح حدیبیه و اصحاب پیامبر(ص) قابل مقایسه باشند، با حکمیت‌طلبان و سازش‌طلبان جنگ صفین قابل مقایسه هستند؛ جماعتی که شهامت نداشتند وقتی فهمیدند اشتباه کرده و فریب نیرنگ عمر و عاص و معاویه را خورده‌اند، مسئولیت خبط و خطای خود را بپذیرند و به همین دلیل مدعی بودند امیر مؤمنان(ع) با آنها در پذیرش حکمیت و مذاکره و صلح، شریک و همراه بوده است.

,
,


حالا هم برجام زدگان و شیدائیان مذاکره و توافق به هر قیمت با آمریکا و اجرای به هر قیمت توافق، شهامت ندارند که عذر تقصیر بیاورند و صادقانه بگویند با وجود نهی‌ها و تخدیرها و هشدارهای رهبری، به آمریکا و اروپا اعتماد کردند و اشتباه بزرگ خود را جبران می‌کنند.

,
,


ثالثاً ادعای شکاف میان اروپا و آمریکا به عنوان دستاورد برجام هم از آن لطیفه‌های خنک سیاسی است. اختلاف و شکاف مدعایی، مشکل تحریم‌ها را برطرف می‌کند یا شرکت‌هایی را که از ایران رفتند، برمی‌گرداند یا موجب این می‌شود که اروپایی‌ها لااقل قطعنامه اعتراضی خشک و خالی را در شورای امنیت علیه آمریکا مطرح کنند؟ آیا غیر از این است که همین اروپایی‌ها در زیاده‌خواهی‌های فرابرجامی آمریکا، با دولت ترامپ همراه و همدل هستند؟!

,
,


رابعاً اینکه ژست دعوت به وحدت ملی و هزینه کردن از رهبر معظم انقلاب در حالی است که طیف برجام زده و فتنه زده، در فتنه سال 88 و حوادث پس از آن مدام مشغول دو قطبی و متشتت و متفرق کردن مردم بوده‌اند و آنجاهایی هم که رهبر انقلاب به واسطه واقعیات و حقایق، حکم داده و فصل‌الخطاب را- از جمله درباره سران آشوب نیابتی سال 88 و سرانجام اعتماد به شیطان بزرگ در برجام و...- بیان کرده‌اند، همین جماعت، اما و اگر آورده و تردید افکنی کرده‌اند!

,
,


و بالاخره اینکه شیدائیان برجام هنگام هشدارهای دلسوزان و منتقدان، در باغ سبز نشان می‌دادند و دورنمای واقعیت‌هایی را که اتفاق افتاد، انکار می‌کردند، جای همان‌ها FATF را بزک می‌کنند و از ملت و حاکمیت می‌خواهند وارد سلسله توافق‌ها و تعهدات یکطرفه‌ای بشود که بهانه آن مبارزه با تروریسم و پولشویی و ملحقات آن است و مصادیق را آمریکا و غرب تعیین می‌کنند و قاضی و محکمه نیز مطلقاً در اختیار آمریکاست!

,
,


خاتمی: عارف اصلاح‌طلب‌تر از روحانی نیست

,
, خاتمی: عارف اصلاح‌طلب‌تر از روحانی نیست, خاتمی: عارف اصلاح‌طلب‌تر از روحانی نیست,


خاتمی می‌گوید عارف، اصلاح‌طلب‌تر از روحانی نیست.

,
,


به گزارش سایت انتخاب، یک فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب از اظهارات انتقادی رئیس دولت اصلاحات در مورد محمدرضا عارف خبر داد.

,
,


به گزارش انتخاب، زهیر موسوی نوشت: «سیدمحمد خاتمی در جلسه با اعضای ستاد امید(گروهی از جوانان اصلاح‌طلب) مطرح کرد، شخصا آقای عارف را اصلاح‌طلب‌تر از روحانی نمی‌دانم». این توییت با فشار برخی جریان‌ها، ساعاتی بعد حذف شده است. انتخاب می‌افزاید: طی سالهای گذشته، انتقادات وسیعی نسبت به عملکرد «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید در افکار عمومی و رسانه‌ها وجود داشته است و بسیاری او را با عنوان «مرد سکوت‌های عارفانه» می‌شناسند که نسبت به هیچ‌یک از اتفاقات و حوادث مسائل روز، موضع مشخصی نمی‌گیرد. به نظر می‌رسد، این انتقادات به حدی تشدید شده که صدای خاتمی را هم درآورده است؛ به طوری که او صراحتا اصلاح‌طلب بودن عارف را زیر سوال برده است. با این حال، سطح اعتماد به نفس عارف روز به روز در حال گستردگی است، به طوری که هفته گذشته اخباری مبنی بر تمایل وی برای کاندیداتوری در انتخابات 1400 منتشر شد.

,
,


یادآور می‌شود برخی مدعیان اصلاح‌طلبی، پیش از این، از عارف به عنوان اصلاح‌طلب بدلی و قلابی و برانگیخته نهادهای امنیتی نام برده‌اند.

,
,



انجمن کارفرمایان فرانسه: پژو با خروج از ایران ضربه سنگینی می‌خورد

,
,
, انجمن کارفرمایان فرانسه: پژو با خروج از ایران ضربه سنگینی می‌خورد, انجمن کارفرمایان فرانسه: پژو با خروج از ایران ضربه سنگینی می‌خورد,


رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه تأکید کرد شرکت پژو با خروج از ایران، ضربه سنگینی می‌خورد.

,
,


پی‌یر گاتاز رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه  (MEDEF) در گفت‌وگو با تلویزیون فرانس 24 تصریح کرد: خروج گروه خودروسازی پژو سیتروئن از بازار ایران، ضربه سختی به این شرکت وارد خواهد کرد. خبر خروج شرکت پژو سیتروئن از بازار خوب و پرظرفیت ایران، خبر بسیار بدی برای این شرکت و مدیران آن بود. وی ادامه داد: متاسفانه این موضوع برای گروه خودروسازی پژو سیتروئن دردناک است و زیان مالی زیادی به همراه خواهد داشت.

,
,


در ادامه گزارش فرانس 24 آمده است: گروه پژو سیتروئن در بیانیه‌ای که شامگاه دوشنبه منتشر شد، تصریح کرده که فرایند تعلیق فعالیت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری‌های مشترک خود در ایران را آغاز کرده و برای احترام به قانون تحریم‌های آمریکا بر ضد تهران تا ششم اوت (پانزدهم مرداد ماه) سال جاری ایران را ترک می‌کند.

,
,


ایران تاکنون از نظر حجم معاملات بالاتر از چین، انگلیس، ایتالیا و آلمان، نخستین بازار خارجی برای شرکت پژو سیتروئن محسوب می‌شده است.

,
,


این شرکت سال گذشته نزدیک به 445 هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رسانده بود.

,
,


یادآور می‌شود اقتصاد رکودزده فرانسه طی یکی دو سال اخیر به واسطه برخی قراردادهای تجاری توانسته بود از رکود خارج شود.

,
,


واشنگتن پست: اکثریت مردم ایران پای آرمان‌های جمهوری اسلامی ایستاده‌اند

,
, واشنگتن پست: اکثریت مردم ایران پای آرمان‌های جمهوری اسلامی ایستاده‌اند, واشنگتن پست: اکثریت مردم ایران پای آرمان‌های جمهوری اسلامی ایستاده‌اند,


یک روزنامه آمریکایی تصریح کرد با وجود فشارهای غرب، اکثریت مردم ایران همچنان از سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی از جمله درباره داشتن برنامه هسته‌ای دفاع می‌کنند.

,
,


واشنگتن پست نوشت: با وجود گرفتاری‌های ناشی از تحریم‌ها، همچنان اکثریت مردم ایران برنامه هسته‌ای را می‌خواهند.

,
,


در سال 2011 در اوج تحریم‌ها، طبق نظرسنجی مؤسسه «راند کورپ» 89 درصد مردم ایران انرژی هسته‌ای را حق مسلم ملی‌شان می‌دانستند.

,
,


توافق هسته‌ای هم که به سال 2015 امضا شد، چیزی را تقریباً عوض نکرد. نظرسنجی «مرکز مطالعات بین‌الملل و امنیت» در دانشگاه «مریلند» آمریکا که همین چند ماه پیش انجام شد نتیجه‌گیری کرد که 86 درصد ایرانیان همچنان توسعه برنامه هسته‌ای را برای کشورشان یک امر مهم می‌دانند.

,
,


تقریباً 53 درصد معتقد بودند که اگر آمریکا از توافق خارج شد، ایران هم باید از توافق خارج شود و یا برنامه هسته‌ای‌اش را از نو شروع کند.

,
,


بیش از 60 درصد معتقد بودند که دخالت ایران در سوریه و عراق در راستای منافع ملی کشور است و نزدیک به 95 درصد هم می‌گفتند که توسعه برنامه موشکی برای ایران مهم است.

,
,


در خصوص نظر مردم ایران راجع به آمریکا هم 93 درصد نظر مساعدی نسبت به دولت آمریکا نداشتند. ترامپ هم مانند بسیاری از رهبران غربی ظاهراً فکر می‌کند که اگر براندازی موفق شود، مردم ایران از آمریکا استقبال خواهند کرد؛ از برنامه هسته‌ای دست خواهند کشید؛ تولید موشک را متوقف خواهند کرد و پیوندهایشان را با تروریستها قطع خواهند کرد.

,
,


اما درصد زیادی از مردم ایران همواره موافق سیاست‌ها بوده‌اند، آنها با وجود همه مشکلات از برنامه هسته‌ای حمایت می‌کنند و این منبع وحدت در ایران است.

,
,



روحانی عادت دارد مجلس را در مذاکرات دور بزند

,
,
, روحانی عادت دارد مجلس را در مذاکرات دور بزند, روحانی عادت دارد مجلس را در مذاکرات دور بزند,


یک نماینده مجلس ششم می‌گوید روحانی مذاکرات با اروپایی‌ها را از مجلس ششم و مجلس دهم پنهان کرد.

,
,


محمد محمدرضایی نماینده مجلس ششم در گفت‌وگو با الف، با اشاره به اینکه حسن روحانی در زمان مجلس ششم دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، گفت: در آن زمان برای فعالیت هسته‌ای مذاکرات با کشورهای اروپایی و امضای پروتکل الحاقی درجریان بود که نمایندگان مجلس هم از متن و محتوای آن بی‌خبر بودند.

,
,


وی تصریح کرد: درخواست ما از هیئت‌رئیسه مجلس ششم برای دعوت از آقای روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی جهت اخذ توضیحات پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای ایران و روند مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی با دول اروپایی، نتیجه نداد و روحانی در مجلس حاضر نشد.

,
,


این نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم افزود: مجلس ششم به جای رسیدگی به این امر مهم، دستور کارش رسیدگی به استعفای نماینده‌های معترض به رد صلاحیت‌ها برای انتخابات مجلس هفتم بود.

,
,


محمدرضایی با تاکید بر اینکه یکی از موارد اختلافی ما با همکاران مشارکتی بی‌اعتنایی‌شان به موضوع مهم مذاکرات بود، تصریح کرد: متاسفانه تندروی‌های اعضای مشارکت در مجلس ششم باعث شد تا نمایندگان ملت از نحوه فعالیت‌ها و مذاکرات هسته‌ای بی‌اطلاع ماندند این درحالی است که برابر قانون اساسی تصویب نهایی تمامی مقاوله‌نامه‌ها و معاهدات بین‌المللی بر عهده مجلس می‌باشد.

,
,


وی گفت: در شرایطی مجلس وقت، از روند مذاکرات غافل مانده بود که فرایند فعالیت‌های هسته‌ای ایران در دستور کار و اولویت برنامه نمایندگان آمریکا قرار داشت.

,
,


محمدرضایی گفت: جالب بود نمایندگان کشور آمریکا در آن سوی دنیا، طالب آگاهی از چند و چون فعالیت هسته‌ای ایران بودند. اما نمایندگان مجلس ایران سرگرم کشمکش‌های سیاسی شده و از سیاست خارجی غافل ماندند.

,
,


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به محرمانه بودن برخی اقدامات دولت روحانی، تاکید کرد: روحانی روند مذاکرات با اروپائیان را هم از مجلس ششم و هم از مجلس دهم پنهان کرد.

,
,

, ,

خراسان

, خراسان, خراسان,

تعقیب قضایی مدیران بی توجه به اشتغال اتباع ایرانی

, تعقیب قضایی مدیران بی توجه به اشتغال اتباع ایرانی, تعقیب قضایی مدیران بی توجه به اشتغال اتباع ایرانی,

بر اساس ابلاغیه یک مقام مسئول به تعدادی از نهادهای نظارتی، با اشاره به ضرورت نظارت و توجه بیشتر به موضوع به کارگیری و اشتغال اتباع بیگانه فاقد پروانه کار یا دارای پروانه منقضی، تاکید شده با توجه به الزامات در نظر گرفته شده در ماده 121 قانون کار و 288 قانون آیین دادرسی کیفری، مخاطبان این ابلاغیه برای تحت تعقیب قانونی قرار دادن مسئولان ادارات، شهرداری ها، سازمان های دولتی و نیز کارفرمایانی که طرف قرارداد سازمان های مذکور هستند و بدون رعایت قانون، اقدام به اشتغال اتباع بیگانه می کنند، اقدام کنند.

,

کشف دستگاه های دولتی که مالیات کاغذ نمی دهند

, کشف دستگاه های دولتی که مالیات کاغذ نمی دهند, کشف دستگاه های دولتی که مالیات کاغذ نمی دهند,

با توجه به وصول گزارش هایی مبنی بر استنکاف تعدادی از دستگاه های دولتی از پرداخت مالیات و عوارض کاغذهایی که برای سفارش های چاپی خود استفاده می کنند، یک مقام مسئول اقتصادی با ارسال بخشنامه ای خطاب به مدیران مالی این دستگاه ها، متذکر شده است با توجه به ضرورت رفع این مشکل و تکریم حقوق ارائه کنندگان خدمات چاپ، مسئولان مالی این دستگاه ها باید با رفع این مسئله، تمامی صورت حساب صادرشده را پرداخت کنند.

,

, ,

ایران

, ایران, ایران,


تغییر توازن فضای مجازی به نفع عربستان

,
, تغییر توازن فضای مجازی به نفع عربستان, تغییر توازن فضای مجازی به نفع عربستان,

در حالی‌ که رقابت‌های منطقه‌ای میان ایران از یک ‌سو و محور عربی به سرکردگی عربستان سعودی شامل عربستان، امارات، مصر و بحرین از سوی دیگر در فضای فیزیکی و واقعی، هر روز بیش‌ از پیش خود را نشان داده و تعمیق می‌شود، آمارهای خیره‌کننده‌ای که توئیتر از رشد استفاده از این شبکه مجازی در این کشورهای رقیب ایران ارائه کرده است، نشان می‌دهد این کشورها بسرعت در حال پشت سر گذاشتن ایران و برنده شدن در جنگ فضای مجازی هستند.

,

به‌گزارش «تابناک»؛ بنا بر آماری که مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقای توئیتر «بنیامین آمپن» ارائه کرده است، استفاده از این شبکه اجتماعی مجازی به‌سرعت در حال رشد و توسعه در این منطقه بویژه در عربستان سعودی است. به‌گفته او در عربستان سعودی در دوازده ماهه منتهی به دسامبر سال 2017 بازدید از ویدئوها رشدی معادل 226 درصد داشته که آماری بسیار خیره‌کننده است. این در حالی است که رشد استفاده از توئیتر در کشورهای عربی منطقه که رقابت جدی با ایران نیز دارند، از یک‌سو و مسدود بودن این شبکه در ایران از سال 2009 از سوی دیگر، منجر به آن شده است که اغلب جنگ رسانه‌ای و مجازی در منطقه با توازنی به نفع رقبای منطقه‌ای ایران همراه شود.

,

بقایی به زندان بازگشت

, بقایی به زندان بازگشت, بقایی به زندان بازگشت,

 حمید بقایی پس از طی مرخصی شامگاه شنبه به زندان برگشت. مهران عبدالله‌پور وکیل مدافع بقایی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که «با مراجعه به دادستانی درخواست تمدید مرخصی حمید بقایی را اعلام کردیم اما با تمدید مرخصی بقایی موافقت نشد». به‌گزارش «دولت بهار»ارگان محمود احمدی‌نژاد او یکشنبه هفته گذشته به مدت 6 روز به مرخصی آمده بود. این سایت مدعی شد بقایی بعد از بازگشت به زندان اعتصاب غذای خود را از سر خواهد گرفت.

,

درخواست اعاده دادرسی رامین حسین پناهی رد شد

, درخواست اعاده دادرسی رامین حسین پناهی رد شد, درخواست اعاده دادرسی رامین حسین پناهی رد شد,

 وکیل مدافع رامین حسین پناهی گفت: درخواست اعاده دادرسی موکلم در دیوان عالی کشور رد شد. حسین احمدی نیاز به ایسنا گفت: پرونده به شعبه 38 دیوان عالی کشور ارجاع شده بود که متأسفانه شعبه مذکور بدون اخذ اصل پرونده استنادی، اعاده دادرسی را رد کرد. وی ادامه داد: مجدداً درخواست اعاده دادرسی خواهم داد زیرا این حق موکل است تا دوباره درخواست اعاده دادرسی دهد و امیدوارم قضات دیوان مجدداً با دقت بیشتری و با مطالبه اصل پرونده، اعاده دادرسی را قبول کنند.رامین حسین پناهی در تاریخ ١٣٩٦/٤/٢ در شهر سنندج دستگیر و در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به اتهام بغی به اعدام محکوم شد. رأی پرونده حسین‌پناهی در شعبه ٣٩ دیوان عالی کشور تأیید شده است.

,

انتقاد 160 نهاد کلیسای کاتولیک به خروج امریکا از برجام

, انتقاد 160 نهاد کلیسای کاتولیک به خروج امریکا از برجام, انتقاد 160 نهاد کلیسای کاتولیک به خروج امریکا از برجام,

 خبرگزاری کاتولیک اتریش گزارش داد که 160 نهاد کلیسای کاتولیک از سراسر جهان در پیامی به کنگره امریکا از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ در برابر ایران انتقاد کرده و خروج این کشور از توافق هسته‌ای را «لحظه‌ای غم انگیر با ابعادی گسترده که می‌تواند صلح جهانی را به خطر اندازد» توصیف کرده‌اند. به‌گزارش ایسنا، این خبرگزاری متن پیام فوق را توسط نهاد مذهبی و مردم نهاد «پاکس کریستی اتریش» منتشر کرده است. این نهاد عضوی از جنبش پاکس کریستی بین‌الملل است که در بیش از 120 کشور جهان دارای نمایندگی است.

,

, ,

آرمان

, آرمان, آرمان,

معنای «فینگیلی‌جینگیلی» را نمی‌فهمم

, معنای «فینگیلی‌جینگیلی» را نمی‌فهمم, معنای «فینگیلی‌جینگیلی» را نمی‌فهمم,

شنیده شد که محسن غرویان مدرس حوزه علمیه قم به شعار نامتعارف «فینگیلی آمریکا، جینگیلی اسرائیل» واکنش نشان داد و گفت: من خبر را خواندم اما واقعا نمی‌فهمم معنای این کلمات چیست. اقلیتی که چندان به چشم نمی‌آیند این رویکرد را دارند اما نتیجه اقدامات آنها در فضای مجازی منعکس می‌شود و پیامدهای منفی بسیاری دارد.

,

بازداشت شهردار و 7 عضو شورای مرودشت

, بازداشت شهردار و 7 عضو شورای مرودشت, بازداشت شهردار و 7 عضو شورای مرودشت,

شنیده شد که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس درباره آخرین وضعیت پرونده شهردار و اعضای شورای شهر مرودشت، گفت: در این پرونده شهردار و شش نفر از اعضای شورای شهر مرودشت و یک نفر از اعضای شورای شهر سابق این شهرستان، به اتهام اعمال خلاف قانون بازداشت شدند. این تعداد از افراد با قرار قانونی بازداشت شده و پرونده در شعبه بازپرسی در حال تحقیقات تکمیلی و رسیدگی است.

,

تجمع پیمانکاران شهرداری مقابل شورا

, تجمع پیمانکاران شهرداری مقابل شورا, تجمع پیمانکاران شهرداری مقابل شورا,

شنیده شد که شماری از افرادی که خود را پیمانکار شهرداری تهران می‌خواندند و می‌گفتند مطالباتشان از این نهاد تسویه نشده است، روز یکشنبه مقابل ساختمان اصلی شورای اسلامی شهر در خیابان بهشت پایتخت تجمع کردند. این افراد می‌گویند مطالباتشان مربوط به دوره زمانی از سال 94 به این طرف است. این افراد معتقدند که تجمعشان طی ماه‌های اخیر مقابل شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران چندبار دیگر برگزار شده اما هنوز به مطالباتشان نرسیده‌اند.

,

قطع برق راه‌آهن به‌خاطر بدهی!

, قطع برق راه‌آهن به‌خاطر بدهی!, قطع برق راه‌آهن به‌خاطر بدهی!,

شنیده شد که مدیر روابط‌عمومی شرکت توزیع برق تهران بزرگ علت قطع برق یکی از ساختمان‌های جانبی ایستگاه راه‌آهن تهران را بدهی 460‌میلیون‌تومانی این شرکت اعلام کرد. غلامرضا خیرخواه گفت: به‌دنبال بدهی سنواتی راه‌آهن و بی‌توجهی به سه اخطاریه صادرشده در یک سال اخیر، برق این ساختمان قطع شد. وی ادامه داد: این قطعی برق مربوط به ساختمان اصلی و خطوط ریلی در ایستگاه راه‌آهن تهران نبوده است. برخی رسانه‌ها یکشنبه از قطع برق ایستگاه راه‌آهن تهران از ساعت 10 صبح دیروز به‌دلیل بدهی خبر داده بودند.

,

چرا با آبروی یک شهر بازی می‌کنید؟

, چرا با آبروی یک شهر بازی می‌کنید؟, چرا با آبروی یک شهر بازی می‌کنید؟,

شنیده شد که سیدمحمدجواد ابطحی گفت: نباید با آبروی یک شهر بازی کنید. مسائل سیاسی خود را با آبرو و امنیت یک شهر گره نزنید. باید مجرمان شناسایی بشوند و به اشد مجازات، مجازات بشوند اما آقایانی که دم از محرمانه‌بودن می‌زنید، چرا یکباره دم از شفافیت زدید؟ آیا در مسائل اخلاقی می‌شود به این صورت برخورد کرد؟ حتی دادگاه می‌تواند در این مسائل به‌صورت غیرعلنی برگزار شود. وی افزود: نباید با آبروی یک شهر بازی کنید. مسائل سیاسی خود را با آبرو و امنیت یک شهر گره نزنید.

,

چشم‌انداز ما 2030 و چشم‌انداز ایران 1979!

, چشم‌انداز ما 2030 و چشم‌انداز ایران 1979!, چشم‌انداز ما 2030 و چشم‌انداز ایران 1979!,

شنیده شد که سفیر عربستان در واشنگتن با بیان اینکه چشم انداز ما 2030 است و چشم‌انداز ایران 1979 گفت: ‌مشکل ما با ایران اختلاف دیدگاه‌ها است. خالد بن‌سلمان در کنفرانسی در ایالت یوتا که به‌همراه پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به آنجا رفته بود، مدعی شد:‌ عربستان با چشم‌انداز 2030 می‌خواهد منطقه را به سمت جلو ببرد در حالی که ایران با چشم‌انداز 1979 می‌خواهد منطقه را عقب بکشد. بنابراین این اختلاف در دیدگاه‌ها و چشم‌اندازها دلیل اختلافات ما با ایران است. وی با بیان اینکه برای پیاده‌کردن اهداف چشم‌انداز 2030 نیازمند ثبات در منطقه هستیم، افزود: سیاست‌ خارجی عربستان به سیاست داخلی آن خدمت می‌کند.

,

بازداشت 3 نفر در مشهد برای تبلیغ و آموزش تاتو

, بازداشت 3 نفر در مشهد برای تبلیغ و آموزش تاتو, بازداشت 3 نفر در مشهد برای تبلیغ و آموزش تاتو,

شنیده شد که سرپرست پلیس امنیت عمومی خراسان رضوی گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط پلیس، گردانندگان مراکز غیرقانونی تاتو در مشهد دستگیر شدند. سرهنگ ایرج شریفی افزود: افراد مزبور به تبلیغ و آموزش تاتو و خالکوبی بدن در فضای مجازی و به صورت غیرمجاز مبادرت می کردند. وی اظهار کرد: با تحقیقات و رصد شبکه های اجتماعی یکی از متهمان اصلی در مشهد شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد. وی گفت: در این ارتباط دو متهم دیگر این پرونده نیز که با تبلیغ در شبکه های اجتماعی و دریافت مبالغ هنگفت بدون داشتن مجوز اقدام به خالکوبی می کردند، دستگیر شدند. سرهنگ شریفی افزود: تحقیقات از متهمان مزبور که یک مرد و دو زن هستند، ادامه دارد.

,

درخواست نوری‌زاد برای خروج از کشور

, درخواست نوری‌زاد برای خروج از کشور, درخواست نوری‌زاد برای خروج از کشور,

شنیده شد که محمد نوری‌زاد، از محکومان حوادث ۸۸ از رهبر انقلاب درخواست کرده که برای ملاقات با فرزندش از کشور خارج شود. جمعی از فعالان فضای مجازی از نامه محمد نوری‌زاد، از محکومان قضائی به رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داده و اعلام کردند که وی در این نامه، از رهبر انقلاب درخواست کرده‌ که به‌دلیل بیماری صعب‌العلاج فرزندش، از کشور خارج شود و به ملاقات وی برود. نوری‌زاد از رهبر انقلاب درخواست کرده که دستوری صادر کنند تا بتواند با رفع ممنوع‌الخروجی، از کشور خارج شود. فعالان فضای مجازی همچنین از موافقت رهبر انقلاب با این درخواست محمد نوری‌زاد خبر داده‌اند. این خبر بازتاب بسیار زیادی در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص توئیتر داشته و کاربران مطالب زیادی در این مورد با هشتگ #رأفت اسلامی نظام درباره این فرد، منتشر کرده‌اند.

,

تجمع پرسنل بیمارستانی در کرج

, تجمع پرسنل بیمارستانی در کرج, تجمع پرسنل بیمارستانی در کرج,

شنیده شد که جمعی از پرسنل بیمارستان امام خمینی کرج در اعتراض به ماه‌ها معوقات مزدی تجمع کردند. پرسنل این بیمارستان می‌گویند: از ابتدای سال جاری فقط یک‌بار مبلغی به‌عنوان علی‌الحساب به حسابمان واریز شده و مشخص نیست چه زمانی قرار است باقی مطالبات مزدی ما پرداخت شود. یکی از کارکنان این بیمارستان با بیان اینکه هیچ‌کس صدای ما را نمی‌شنود، گفت: همه ما به اطرافیان و بانک‌های مختلف مقروضیم. هر ماه، زمان بازپرداخت وام‌های ما می‌رسد اما پولی در بساط نیست که بپردازیم، در نتیجه بیشتر بدهکار می‌شویم. به همه نهادهای ذیربط هم مراجعه کرده‌ایم اما پاسخی نگرفته‌ایم. وی تاکید کرد: تاخیر در پرداخت مطالبات، حدود 600 خانواده را با مشکل مواجه کرده است. روابط عمومی بیمارستان ضمن تایید خبر تجمع گفت: بیمارستان بدهی دارد و کمبود نقدینگی دلیل تاخیر در پرداخت مطالبات پرسنل شده‌ است.

,

رد درخواست اعاده‌دادرسی حسین‌پناهی

, رد درخواست اعاده‌دادرسی حسین‌پناهی, رد درخواست اعاده‌دادرسی حسین‌پناهی,

شنیده شد که وکیل‌مدافع رامین حسین‌پناهی گفت: درخواست اعاده دادرسی موکلم در دیوان عالی کشور رد شد. حسین احمدی‌نیاز افزود: پرونده به شعبه 38 دیوان عالی کشور ارجاع شده بود که متاسفانه شعبه مذکور بدون اخذ اصل پرونده استنادی، اعاده دادرسی را رد کرد. وی ادامه داد: مجددا درخواست اعاده دادرسی خواهم داد زیرا این حق موکل است تا دوباره درخواست اعاده دادرسی دهد و امیدوارم قضات دیوان مجددا با دقت بیشتری و با مطالبه اصل پرونده، اعاده دادرسی را قبول کنند. احمدی‌نیاز اول خردادماه به ایسنا از ارائه درخواست اعاده دادرسی موکلش به دیوان عالی کشور خبر داد و گفته بود که با استناد به بندهای (ج) و (چ) ماده 4٧4 از قانون آیین دادرسی کیفری در شش صفحه و در دو بخش ایرادات شکلی و ماهوی را تقدیم دبیرخانه دیوان عالی کشور کرده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه