شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان کرمان
ساعت: 11:14 منتشر شده در مورخ: 1397/03/21 شناسه خبر: 1372612
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛
دو دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت کشور دچار جناح بندی های سیاسی شده اند
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دو دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت کشور را دچار جناح بندی های سیاسی کردیم، به عبارتی شفاف تر به جای اینکه تعلیم و تربیت اصل باشد سیاست بازی را حاکم کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در گفتگو  با راه آرمان؛ با بیان اینکه متاسفانه در حق نظام آموزشی کشور ظلمی روا شده است گفت: دو دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت کشور را دچار جناح بندی های سیاسی کردیم، به عبارتی شفاف تر به جای اینکه تعلیم و تربیت اصل باشد سیاست بازی را حاکم کردیم.

وی گفت: هر رئیس جمهور که بر مسند کار قرار می گیرد  با وزیر آموزش و پرورش حتی معاونین، مدیرکل، روسای دانشگاه ها و سرایداران آموزش و پرورش نیز برخورد سیاسی می شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نظام یک تعلیم و تربیت ناپایدار را ایجاد می کند، افزود: به جای سیاست بازی درنظام آموزش و پرورش در چارچوب اسناد بالادستی کشور باید حمایت جدی در جریان فرهنگیان و آموزش و پرورش داشته باشیم تا دچار این آسیب ها نشویم.

زاهدی ادامه داد:اگر با آمدن یک وزیر و یا رفتن دیگری بخواهد چنین تغییرات گسترده ای از جمله حذف "شهید حسین فهمیده " در کتاب های درسی و یا حذف  عبارت "اشهدان علیا ولی الله "  در یکی از استانها  صورت پذیرد،  این آثار جزعی از آن سیاست بازی حاکم شده است که باید گفت مشکلات بیش از این است.

وی عنوان کرد:  در همین سال 97 آموزش و پرورش قریب به 10 هزار میلیارد تومان بدهی معوق به بازنشستگان 96، مدرسین، امتحانات، ایثارگران و ... دارد و به جای اینکه فکر کنند چگونه این را پرداخت نمایند ابتدا می گویند باید فلان مدیرکل سیاسی باشد.

زاهدی با بیان اینکه کشور و آموزش و پرورش این طور اداره نمی شود ، اذعان داشت: در  نظام پذیرش قرار بود از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد ، با آمارهایی که  در حوزه معلم  ارائه شده است تا سال 1400 با  یک بحران روبرو هستیم که نمی توان آن را مهار کرد.

وی عنوان کرد: باید  به فکر حل این معضل باشیم  و گرنه آموزش و پرورش دچار بحرانی خواهد شد که نمی دانیم  آن را چگونه مهار و کنترل کرد.

زاهدی گفت: به جای اینکه مسائل اساسی آموزش و پرورش را ملاک کار خود قرار داده و به آن اولویت دهیم، مسائل خط بازی و سیاسی بازی را در نظر می گیریم که اینها یک آفت است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه حتی سند 2030  متاثر از سیاست بازی است که در آموزش و پرورش وجود داشته است.

انتهای پیام/

http://dana.ir/1372612
ارسال نظر
نظرات
بنر جام جهانی کانال_دانا_داخلی سلام_صفحات_داخلی