اخبار داغ

فرماندار نی ریز:

کمبود پزشک متخصص از مسائل جدی بخش بهداشت و درمان شهرستا نی ریز می باشد

کمبود پزشک متخصص از مسائل جدی بخش بهداشت و درمان شهرستا نی ریز می باشد
جلسه مسائل و مشکلات حوزه بهداشت درمان شهرستان نی ریز با حضور معاون درمان و نماینده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، مسائل و مشکلات حوزه بهداشت درمان  شهرستان نی ریز ، با حضورمحمدرضا امیری فرماندار ، عبدالخالق کشاورزی معاون درمان و محمد جواد لولیا نماینده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تشکیل جلسه درمحل فرمانداری بررسی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,


در این نشست  که به دعوت فرماندار و با حضور بخشداران چهارگانه، شوراهای اسلامی شهر و روستا، رؤسای شبکه بهداشت و بیمارستان شهداء انجام ، امیری فرماندار نی ریزخدمات دولت در حوزه سلامت را تحول بزرگی در بخش بهداشت و درمان ارزیابی کرد و گفت: از زمان اجرای این طرح شاهد پیشرفتهای چشمگیری در این زمینه بوده ایم.

,
,


وی ضمن پرداختن به نیازمندی های حوزه سلامت واشاره به گلایه مندی مردم از کاستی ها ،با تأکید به اینکه کمبود پزشک متخصص از مسائل جدی این شهرستان است گفت: با توجه به جمعیت  شهرستان نی ریز ظرفیت حضور پزشکان متخصص در تمامی رشته ها در این شهرستان وجود دارد.

,
,


امیری موانع مرتبط با اعزام، پذیرش بیمار اعزامی در شیراز و فسا و بار مراجعات زیاد به بیمارستان در روزهای تعطیل را از مشکلات دیگر این شهرستان خواند و از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا به این مسائل توجه ویژه داشته باشند.

,
,


این مقام مسوول با اشاره به درخواست بخشداران و شوراهای روستایی در خصوص شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی درمانی روستایی؛ کمبود کارشناس مامایی، نیروی بیمار بر اورژانس، کمبود تجهیزات و فرسودگی آمبولانس های این مراکز و نبود داروخانه شبانه روزی را نیز از مشکلات عمده بخش های این شهرستان برشمرد.

,
,


همچنین دراین جلسه رئیس شورای اسلامی شهر نی ریز ،اعضای شورای شهرهای مشکان ،آباده طشک، قطرویه وبخشداران به طرح مشکلات و برخی کاستی ها پرداخته و خواستار رسیدگی به آنها شدند.

,
,


در ادامه عبدالخالق کشاروزی شناخت موانع و مشکلات تحول سلامت را ضروری خواند و افزود: نقش چک لیست رضایتمندی بیماران در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی در شناسایی و رفع موانع و مشکلات تحول سلامت مهم است.

,
,


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در خصوص راه اندازی MRI در این شهرستان عنوان کرد: در صورتی که متقاضی بخش خصوصی در این زمینه وجود داشته باشد دانشگاه نیز همکاری لازم را با شهرستان خواهد داشت.

,
,


نماینده معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست ارائه مناسب خدمات بهداشتی را دغدغه اصلی دانشگاه علوم پزشکی دانست و اظهار داشت: در خصوص موارد مطرح شده پیگیری های لازم به عمل خواهد آمد.

,
,


محمد جواد لولیا با تأکید به اینکه در سال 95 با انعقاد تفاهم نامه سه جانبه، ساخت و سازهای عمرانی خوبی در حوزه سلامت داشته ایم افزود: امید است با توجه به اینکه برخی پروژه های عمرانی هنوز کامل نشده اند با تزریق بودجه لازم این پروژه ها در سال جدید به اتمام برسند.

,
,


شایان ذکر است در پایان تیم اعزامی دانشگاه علوم پزشکی از بخش های مختلف بیمارستان و روند ارائه خدمت به بیماران بازدید کرد.

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه