اخبار داغ

اجاره بهای مغازه ها معضلی که روز به روز پیچیده تر می شود

اجاره بهای مغازه ها معضلی که روز به روز پیچیده تر می شود
کسبه فارسان در سونامی اجاره بها مغازه ها هستند که این آشفته ‌بازار اجاره‌بها مغازه در شهرستان فارسان جوانان بسیاری را بیکار کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، با توجه به روی آوردن جوانان به بازار کار آزاد و افزایش تقاضا برای اجاره املاک تجاری در سطح شهرها، اجاره بهای مغازه‌ها رشد روز افزونی داشته که هر چند برای صاحبان سرمایه و املاک سود خوبی به همراه دارد اما ادامه این روند باعث شکست زود هنگام جوانان جویای کار یا سود ناچیز آن شده است.

به گفته برخی از کسبه، صعود قیمت اجاره بهای مغازه ها در فارسان به یک معضل تبدیل شده که به نظر می رسد با فقدان نظارت و کم توجهی مسوولان شهرستان این معضل روز به روز پیچیده تر می شود.

با توجه به اینکه اکثر مغازه داران مستاجر هستند و به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره های سنگین، مجبور به تخلیه مغازه ها شده و بیکار می شوند.

براساس بررسی ها در چند ماه گذشته نرخ اجاره مغازه در فارسان حدود دو برابر شده، فقدان نظارت باعث شده تا صاحبان مغازه ها اجاره بها را به صورت دلخواه تعیین کنند و هیچگونه نظارتی براین روند بی حساب و کتاب وجود ندارد.

مغازه داران بسیاری به خاطر اجاره های سنگین ورشکست شده و مجبور به تخلیه مغازه شده اند که این معضل باعث افزوده شدن به شمار بیکاران شده است.

یکی ازجوان فارسانی که چندی پیش به دلیل نرخ بالای اجاره بها در بازار مجبور به تعطیلی مغازه شده است در گفت‌وگو باخبرنگار جهانبین نیوز ، می‌گوید: متأسفانه افزایش چشمگیر اجاره بها به ویژه در مراکز مهم تجاری سبب تعطیلی تعداد زیادی از مغازه‌ها در اصناف مختلف که اکثر آنان جوان هستند، شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود بازار کار مناسب عده زیادی از جوانان با مدارک بالای تحصیلی و با سرمایه اندک وارد شغل‌های آزاد شده‌اند، افزود: انتظار می‌رود مسئولان مرتبط با تنظیم رویه‌ای از افزایش بدون محدودیت اجاره بها جلوگیری کنند.

تمام کاسبین اگرچه با افزایش کرایه سالانه اماکن تجاری و مسکونی مخالفتی ندارند ولی خواهان افزایش قانونی و کارشناسی اجاره مغازه ها هستند.
 
به راستی ایجاد بستری مناسب جهت اشتغال زایی از وظایف همه دستگاه ها است اما افزایش غیرقانونی اجاره‌بهای مغازه ها باعث تعطیلی و بیکاری می شود، چه کسی پاسخگوست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه