اخبار داغ

با گذشت سه ماه از وعده پرداخت خسارت کشاورزان؛

کشاورزان حقابه‌دار اصفهان مبلغی بابت خسارت نکشت دریافت نکرده اند/ لزوم مصاحبه مطبوعاتی استاندار با موضوع آب و کشاورزی

کشاورزان حقابه‌دار اصفهان مبلغی بابت خسارت نکشت دریافت نکرده اند/ لزوم مصاحبه مطبوعاتی استاندار با موضوع آب و کشاورزی
استاندار اصفهان مصاحبه کلی مطبوعاتی در خصوص موضوعات کشاورزان و پرداخت خسارت داشته باشد تا کشاورزان از زبان شخص استاندار رسیدگی های انجام شده را مطلع شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، سه ماه از وعده پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان خسارت کشاورزان توسط مسئولان استانی در سال جاری می گذرد ولی هنوز کشاورزان حقابه دار شرق اصفهان مبلغی بابت خسارت نکشت دریافت نکرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این در حالی است که قبل از عید 40 میلیارد تومان به عنوان کمک معیشتی در اقدامی فوری به حساب کشاورزان واریز شد تا التیامی بر زخم های حاصل از خشکسالی آنان باشد.

,

محل تامین ۴۵۰ میلیارد تومان از صنایع آب بر اصفهان و دیگر مواردی است که از آب زاینده رود برداشت می کنند و نباید به سادگی از آن گذشت زیرا کشاورز امروز به وعده داده شده از سوی مسئولان امید بسته است.

,

قائم مقام جهاد کشاورزی استان اصفهان در این زمینه به خبرنگار ما گفت: خسارت مطرح شده از محل واریزی صنایع آب بر، طی قراردادی که آب منطقه ای با هماهنگی استانداری با صنایع داشته، باید واریز شود و در این خصوص مسئولان صنف کشاورزی پیگیر هستند.

,

مهرداد مرادمند تصریح کرد: زمان پرداخت خسارت دست ما نیست و پس از تامین این خسارت میلیاردی، مقدار و شیوه به طور دقیق مشخص خواهد شد ولی این اطمینان را می دهم که هر کس به سهم خود پیگیر مشکلات کشاورزان است.

,

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان در این رابطه به برگزاری جلسه صنف کشاورزی با نمایندگان مجلس و حضور دو نماینده از طرف استاندار اصفهان اشاره و تصریح کرد: در این جلسه که هفته گذشته برگزار شد، مهندس فولادگر از نمایندگان مجلس اصفهان، نسبت به واریز 400 میلیارد تومان از خسارت مربوطه سخنانی عنوان کرد و باید به طور جدی چاره اندیشی کرد.

,

حسن محسنی تاکید کرد: اگر این خسارت مربوط به کل استان اصفهان باشد که در این رابطه سهم شهرستان اصفهان ناچیز خواهد بود زیرا استان اصفهان با 23 شهرستان چه سهمی از این خسارت میلیاردی دارد؟

,

وی خاطرنشان کرد: اگر خسارت 400 میلیارد تومانی نسبت به حقابه توزیع شود، قطعا دو سوم از این خسارت سهم شهرستان اصفهان است و یک‌سوم دیگر باید بین شهرستان های دیگر استان تقسیم شود.

,

رییس هیئت مدیره نظام صنفی شهرستان اصفهان با بیان اینکه از پیگیری های مجدانه استاندار اصفهان تشکر می کنیم، افزود: استاندار اصفهان تلاش خوبی را برای رسیدگی به مطالبات کشاورزان انجام داد ولی می طلبد تا مصاحبه کلی مطبوعاتی در خصوص موضوعات کشاورزان و پرداخت خسارت داشته باشند تا کشاورزان از زبان شخص استاندار رسیدگی های انجام شده را دریافت کنند و در این رابطه هر کس موضوعی را مطرح نکند.

,

وی اظهار کرد: مسئولان بخش و معتمدان کشاورزی در جلسات حضور داشتند و همه پیگیر وعده هایی که داده شد، هستند و فقط کافیست کشاورزان در این رابطه اعتماد داشته باشند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه