اخبار داغ

پلمپ هفت مسجد مسلمانان در اتریش به بهانه نقض قانون

پلمپ هفت مسجد مسلمانان در اتریش به بهانه نقض قانون
احزاب راست گرای اتریش قصد دارد در اقدامی که آن را آغاز سرکوب اسلام سیاسی و جوامع اسلامی بیگانه توصیف می کند، هفت مسجد را تعطیل و 60 امام مساجد را اخراج کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛  احزاب راست گرای اتریش قصد دارد در اقدامی که آن را آغاز سرکوب اسلام سیاسی و جوامع اسلامی بیگانه توصیف می کند، هفت مسجد را تعطیل و 60 امام مساجد را اخراج کند.این اقدامات در نگاه نخست، قانون جنجال برانگیز بر علیه اسلام در این کشور که در سال 2015 توسط سباستین کورس صدر اعظم کنونی اتریش مطرح شد، را یادآوری می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک",  ,
امامان و مساجد مورد هدف، مظنون به نقض قانون منع سرمایه گذاری خارجی در جوامع اسلامی هستند.
,  ,
 
,
کورس روز جمعه گفت: "اتریش سرزمین تنوع است، جایی که آزادی مذهبی در آن بسیار ارزشمند است، اما در عین حال، ما یک کشور مطابق با قانون اساسی هستیم که برای همزیستی خود به احکام و قواعد قانونی نیاز داریم. جوامع موازی، اسلام سیاسی و رادیکالیزاسیون در کشور ما جایی ندارد."منتقدان هشدار می دهند که این اقدامات نشان دهنده نگرش اسلام هراسی در دولت جدید اتریش که در ماه دسامبر گذشته تشکیل شده است، می باشد.
,
 
,
به نقل از cnn،ابراهیم کالین سخنگوی دولت ترکیه روز جمعه در توئیتر گفت که اقدامات ایدئولوژیک اتریش نقض اصول حقوقی جهانی، سیاست های یکپارچگی اجتماعی، حقوق اقلیت ها و همزیستی اصول اخلاق است.اداره امور مذهبی اتریش که اخیرا قدرت خود را گسترش داده است بر این روند نظارت خواهد کرد.
, cnn,
 
,
اتریش هفت مسجد را بست و امامان مساجد را اخراج کرد
, اتریش هفت مسجد را بست و امامان مساجد را اخراج کرد,
 
,
با توجه به گفته هربرت کیکل وزیر کشور فعلی اتریش با اخراج 60 امام مساجد خانواده های آنها نیز که حدود 150 نفر می شوند و ریشه ترکی دارند، تحت تأثیر این اقدام قرار می گیرند.
,
 
,
 
,
روزهای سخت پیش رو
, روزهای سخت پیش رو,
 
,
بسیاری از 700 هزار مسلمان در اتریش (حدود 8 درصد از کل جمعیت)، اصالت ترکی دارند.کالین سخنگوی دولت ترکیه توصیف کرد که این تصمیم انعکاسی از اسلام هراسی، نژادپرستی و موج تبعیض آمیز در این کشور است.وی در پستی در توئیتر نوشت: "این (اقدام) تلاشی برای هدف قرار دادن جوامع مسلمان به منظور به ثمر رساندن مسائل سیاسی کم ارزش است."
, ,
 
,
کالین افزود: ""تلاش های عادی سازی اسلام هراسی و نژادپرستی باید در هر شرایطی طرد شوند."رئیس سابق ATIB آلمان (Mahmut Askar) این اقدامات را تکان دهنده توصیف کرد و گفت: "این (اقدام) برای دموکراسی، خصوصا برای مسلمانان اروپا شرم آور است. روزهای سخت و بدی برای اقلیت مسلمان اروپا در پیش است."
,  ,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه