اخبار داغ

چک بی اعتبارخواهرخواندگی ها برای همدان

چک بی اعتبارخواهرخواندگی ها برای همدان
طی سالهای اخیر مدیریت شهری،همواره مشتاق به ایجاد پیوند با کشورهای خارجی به منظورروابط خواهر خواندگی بوده و در همین راستا،همدان با شهرهای کولاب تاجیکستان و ارفورت آلمان تفاهم نامه ای به منظور همکاری به امضاء رسانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،ایجاد روابط خواهرخواندگی میان دو کشو،همواره موجب رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی آن دو کشور است ،بدین منظور که باعث تبادل اطلاعات، تجربیات و دستاوردهای جدید در همه زمینه ها میان یک شهر با شهرخارجی می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

شهر همدان هم از این مهم مثتثنی نیست و چند سالی ست که سعی دارد با ایجاد این نوع از ارتباط پیوندی نو را به ثمر رساند، اما باید دید این نوع تفاهم نامه ها تا چه اندازه برای توسعه و رشد شهر به ویژه صنعت گردشگری همدان، صاحب اثر بوده و تا کنون چه نتایج مطلوبی برای مردم شهر بدنبال داشته است؟

,

 

,

طی سالهای اخیر مدیریت شهری،همواره مشتاق به ایجاد پیوند با شهرهای خارجی به منظورروابط خواهر خواندگی بوده و در همین راستا،همدان با شهرهای کولاب تاجیکستان و ارفورت آلمان تفاهم نامه ای به منظور همکاری به امضاء رسانده است.

,

 

,

شنیده ها حاکی از آن است که شهردار جوان همدان نیز با ایجاد روابط خواهرخواندگی با شهر برونو کشور "چک" خبر از بستن تفاهم نامه های جدید داده است.

,

 

,

حال سوال این جا است که نتایج و دستاوردهای خواهر خواندگی های قبلی برای همدان و مردم شهر چه بوده که شهردار فعلی نیز به دنبال عملکرد مدیران پیشین مدیریت شهری است؟! به نظر می رسد واژه خواهرخواندگی حالا به پزی ویژه برای شورانشینان و شهرداری چی ها تبدیل شده است.

,

 

,

مدیران وقت، روابط خواهرخواندگی را بی اثر کردند

, مدیران وقت، روابط خواهرخواندگی را بی اثر کردند, مدیران وقت، روابط خواهرخواندگی را بی اثر کردند,

درهمین رابطه عباس صوفی،شهردار همدان در گفتگو با خبرنگار نافع گفت: قدمت خواهرخواندگی در شهر همدان  به 20سال پیش برمیگردد که تفاهم نامه ای با شهرهای کولاب تاجیکستان به دلیل وجود قبر میرسید علی همدانی بسته شد.

,

 

,

وی ادامه داد: ایجاد روابط خواهر خواندگی در دیپلماسی شهری، مباحث فرهنگی،انتقال ارتباطات، صنعت گردشگری نتایج شگرفی را  به دنبال دارد اما همدان دراین حوزه فعال نبوده، که باید مدیران وقت در این مورد پاسخگو باشند.

,

 

,

صوفی با اشاره به اینکه خواهر خواندگی در کلان شهرها مهم است به ویژه درتوسعه گردشگری، الزامات ارتباطات و فرهنگ،عنوان کرد: متاسفانه طی سالهای اخیرشاهد هیچ گونه توسعه و دستاوردی از روابط خواهرخواندگی در سطح شهر نبودیم و همچنین هئیت آلمانی که سال 95 خواهان بستن تفاهم نامه خواهرخواندگی با همدان بود همه چیز لغو کرد.

,

 

,

  اثری از خواهر خواندگی های قبلی درتوسعه و آبادانی شهر وجود ندارد

,   اثری از خواهر خواندگی های قبلی درتوسعه و آبادانی شهر وجود ندارد,   اثری از خواهر خواندگی های قبلی درتوسعه و آبادانی شهر وجود ندارد,

در ادامه کامران گردان سخنگوی شورای شهرو رئیس کمیسیون خدمات شهری، گفت: خواهرخواندگی جدید همدان با یکی از شهرهای کشور چک فقط از طرف شهردارعنوان شده است و اصلا در شورای شهر مطرح نشده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه متاسفانه این گونه روابط تاکنون در همدان فاقد اثر بوده، اظهار داشت:نمی توان گفت که خواهر خواندگی های قبلی شهر همدان  فقط بعنوان پز بوده است ، اما هیچگونه اثرگذاری نیز از این نوع واژه ها و ارتباطات ندیده ایم.

,

 

,

مزایایی که خواهر خواندگی برای شهرهای مشابه در دنیا ایجاد می کند خیلی بیش از معایب آن است، و چنانچه مسئولین و مدیران شهری در زمان مدیریتی خود،صحیح عمل می کردند بدون شک هم اکنون شهر همدانشاهد دستاوردها و نتایج شگرفی از این رابطه بود.

,

 

,

همیشه زود دیر می شود، تا جایی که از بسته شدن قرار داد بین همدان و کولاب تاجیکستان بیش از 20 سال گذشته بدون حتی یک نتیجه یا دستاورد برای شهر و مردم!!!!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه