اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان:

توسعه کارخانه فروسیلیس به ارائه طرح ارزیابی زیست‌محیطی مشروط شد/ معرفی 6 واحد صنعتی آلاینده به مراجع قضایی

توسعه کارخانه فروسیلیس به ارائه طرح ارزیابی زیست‌محیطی مشروط شد/ معرفی 6 واحد صنعتی آلاینده به مراجع قضایی
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان از مشروط شدن توسعه کارخانه فروسیلیس به ارائه طرح ارزیابی زیست محیطی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط‌زیست برگزار شد با بیان اینکه 30 درصد از گونه‌های گیاهی و جانوری شناسایی شده در استان سمنان وجود دارد گفت: در این استان 2 ذخیره‌گاه زیست‌کره داریم که یکی از آنها جهانی و دیگری ملی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: ذخیره‌گاه زیست‌کره توران شاهرود یکی از مهمترین زیستگاه‌های یوزپلنگ آسیایی است که از ویژگی‌های بسیار منحصر بفردی برخوردار است.

,

دامنگیر با اشاره به بحران آب در استان اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی استان سمنان چالش آب است که اگر درخصوص آن چاره‌اندیشی نشود در آینده شاهد بروز مشکلات جدی زیست محیطی در استان خواهیم بود.

,

وی مشارکت جوامع محلی را یکی از راهکارهای اصلی برای حفاظت از محیط زیست خواند و گفت: متاسفانه درحال حاضر تعداد نیروهای حفاظت این سازمان پاسخگوی پوشش مناطق حفاظت شده نیست و سرانه نیروهای حفاظت در استان با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد.

,

احیای گورخر ایرانی در پارک ملی کویر

, احیای گورخر ایرانی در پارک ملی کویر,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان احیای زیست‌کره یوز و گورخر ایرانی را از مهمترین اقدامات این اداره کل در سالهای اخیر برشمرد و تصریح کرد: با اجرای طرح احیای گورخر ایرانی در پارک ملی کویر، این گونه جانوری پس از 33 سال در استان احیا خواهد شد.

,

دامنگیر با اشاره به انتقال تعدادی از انواع این گونه جانوری از زیست‌کره کرمان به پارک ملی کویر اظهار کرد: در همین خصوص یک مرکز تکثیر گونه در پارک ملی توران ایجاد شده است و در ماههای آتی تعدادی گورخر نیز در این مرکز تکثیر و به پارک ملی کویر انتقال داده خواهند شد.

,

وی همچنین از مشاهده بیش از 15 مورد یوزپلنگ طی سال گذشته در مناطق حفاظت شده استان سمنان خبر داد و گفت: در مواردی حتی ساکنان بومی بخش بیارجمند از توابع شهرستان شاهرود نیز موفق شده بودند چند قلاده از یوزپلنگ ایرانی را مشاهده و از آن تصویربرداری کنند.

,

کاهش آمار شکارچیان غیرمجاز در استان سمنان

, کاهش آمار شکارچیان غیرمجاز در استان سمنان,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با یادآوری شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در سال گذشته در برخی مناطق استان اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات پیگیرانه دستگاه‌های اجرایی تعداد تلفات گوه‌های جانوری بر اثر این بیماری در استان سمنان نسبت به سایر مناطق کشور بسیار پایین‌تر بوده است.

,

دامنگیر به کاهش آمار شکارچیان غیرمجاز اشاره کرد و گفت: اداره کل محیط زیست استان سمنان تمام توان خود را برای حفاظت از حیات‌وحش به‌کار گرفته است.

,

وی از برنامه این اداره کل برای خالی شدن زیستگاه‌های مهم و مناطق حفاظت شده از دام خبر داد و افزود: در همین راستا تاکنون چهار سامانه عرفی از هشت سامانه موجود در استان خریداری شده و چهار سامانه عرفی دیگر نیز در آینده و در صورت تامین اعتبار خریداری خواهد شد.

,

معرفی 6 واحد صنعتی آلاینده به مراجع قضایی

, معرفی 6 واحد صنعتی آلاینده به مراجع قضایی,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به پایش منظم آلایندگی واحدهای صنعتی استان اظهار کرد: در طول سال از واحدهای صنعتی آلاینده بازرسی و به واحدهایی که الزامات زیست محیطی را رعایت نکرده‌اند تذکر داده می‌شود.

,

دامنگیر از معرفی 6 واحد صنعتی آلاینده استان به مراجع قضایی در سال گذشته خبر داد و گفت: چند واحد آلاینده در شهرستان گرمسار نیز پس از بی‌توجهی به اخطارهای اداره کل حفاظت محیط زیست استان موقتا تعطیل شدند.

,

توسعه کارخانه فروسیلیس به ارائه طرح ارزیابی زیست محیطی مشروط شد

, توسعه کارخانه فروسیلیس به ارائه طرح ارزیابی زیست محیطی مشروط شد,

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت آلایندگی کارخانه فروسیلیس سمنان نیز تصریح کرد: از نگرانی شهروندان نسبت به مسائل زیست محیطی این کارخانه اطلاع داریم و به آنها اطمینان می‌دهیم که سلامت مردم را با هیچ چیز دیگری معامله نخواهیم کرد.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: کارخانه فروسیلیس در سال گذشته به مدت 3 ماه به صورت داوطلبانه فعالیت‌های خود را به منظور اصلاح سیستم‌های آلاینده تعطیل کرد و در حال حاضر نیز وضعیت آلایندگی این کارخانه نسبت به سالهای گذشته تا حد زیادی ارتقا یافته است.

,

دامنگیر در خصوص طرح توسعه این کارخانه نیز گفت: توسعه کارخانه فروسیلیس سمنان به ارائه طرح ارزیابی زیست محیطی آن منوط شده است.

,

وی افزود: در حال حاضر مدیریت کارخانه فروسیلیس در حال تدوین طرح ارزیابی زیست محیطی این کارخانه با استفاده از ظرفیت علمی اساتید دانشگاه تهران است که اگر این طرح در شورای سلامت استان ارائه و به تصویب نهایی برسد مجوز توسعه آن نیز صادر خواهد شد.

,

فرصت 18 ماهه به کربنات سدیم برای رفع مشکلات زیست محیطی

, فرصت 18 ماهه به کربنات سدیم برای رفع مشکلات زیست محیطی,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین در خصوص کارخانه کربنات سدیم سرخه نیز گفت: در اواخر سال گذشته به این کارخانه 18 ماه فرصت داده شد تا نسبت به رفع نواقص زیست محیطی خود اقدام کند.

,

دامنگیر اذعان کرد: قبول داریم که سطح آلایندگی این واحد صنعتی از حد معمول بالاتر است و تلاش می‌کنیم این مشکل را بدون وارد کردن زیان به کارکنان و کارگران مرتفع کنیم.

,

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست استان اولویت اصلی خود را حفظ محیط زیست می‌داند خاطرنشان کرد: در کنار توجه به سلامت شهروندان نمی‌توان نسبت به مسائل اقتصادی واحدهای صنعتی بی‌تفاوت بود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه