اخبار داغ

آیت الله موحدی کرمانی پاسخ داد؛

چرا باید حالت خوف و رجا را در روزهای پایانی ماه رمضان داشته باشیم؟

چرا باید حالت خوف و رجا را در روزهای پایانی ماه رمضان داشته باشیم؟
آیت الله موحدی کرمانی گفت: باید هراس این را داشته باشیم که نکند گناهان و سیئات اخلاقی ما باقی مانده باشد و اگر در این ماه شریف و شب های قدر بخشیده نشده باشیم؛ آیا خداوند گناهان ما را نگه داشته است که ما را با آتش جهنم در روز قیامت عذاب دهد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله محمد علی موحدی کرمانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با راه آرمان ؛ با تأکید بر اینکه روزهای پایانی ماه شریف رمضان را مورد توجه قرار دهیم، اظهار کرد: در این روزها باید دو حالت خوف و رجا در ما وجود داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 
,
 
,
این مقام مسئول ادامه داد: حالت امید این است که ما امید داشته باشیم که خداوند تبارک و تعالی جمیع نقاط ضعف، زشتی و گناهان ما را به برکت این ماه شریف و شب های پر فضیلت قدر بخشیده باشد؛ چرا که خداوند فرموده اند ادعونی استجب لکم بخوانید تا اجابت کنم شما را؛ ما نیز در این ایام دعا کرده ایم که ان شااله مستجاب شود.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
وی افزود: همچنین از طرف دیگر باید هراس این را داشته باشیم که نکند گناهان و سیئات اخلاقی ما باقی مانده باشد و اگر در این ماه شریف و شب های قدر بخشیده نشده باشیم؛ آیا خداوند گناهان ما را نگه داشته است که ما را با آتش جهنم در روز قیامت عذاب دهد؟
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مطلب فوق گفت: خدایا به عزت و جلالت قسم که ما طاقت آتش جهنم را نداریم.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: با توجه به ترس و خوفی که داریم در باقی مانده شب های ماه رمضان باید مرتبا استغفار و ناله بزنیم و از خداوند طلب کنیم که اگر تا کنون ما را نبخشیده است از این لحظه به بعد ما را مورد بخشش خود قرار دهد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: در ادعیه ها نیز دعا می کنیم خداوندا اگر تا این لحظه از ما راضی نشده ای هم اکنون از ما راضی شو و به دیده رضایت و خشنودی به ما بنگر؛ رضایتی که تا آخر عمر ما تغییر نکند و ثابت بماند.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: برخی از انسان های ضعیف النفس ممکن است  با توجه به عباداتی که طی ماه مبارک رمضان انجام داده اند دچار غرور شوند که این مسئله عادت خطرناکی است.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است که حضرت فرمودند” شیطان به لشکریان خود گفته است که اگر بتوانم فرزند آدم را در سه مورد فریب دهم که سه حالت را پیدا کنند؛ دیگر غم ندارم  و آن سه حالت این است: عمل و عبادتش را بزرگ ببیند، گناهان خود را فراموش کند و فرد مبتلا به خود پسندی شود”؛ که هر سه مورد یاد شده یک مبنا دارد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
وی تأکید کرد: ان شالله در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به این نکات توجه داشته باشیم و از خداوند  بخواهیم که ما را ببخشد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
آیت الله موحدی کرمانی ابراز کرد: در اصول کافی از اباالحسن علیه السلام روایتی آمده است که راوی این حدیث عنوان کرده است که ایشان  فرموده اند این آیه را بسیار تکرار کنید” اللهم لا تجعلنی من المعارین و لا تخرجنی من التقصیر” از خدا میخواهم دین و اعتقادات من عاریتی نباشد به این معنی که این گونه نباشد که دین در قلب من نفوذ نکرده باشد و در زمان مرگ ایمان از من گرفته شود.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: همچنین به این نکته توجه کنیم که خود را نزد خداوند مقصر بدانیم تا بر این اساس دیگر گرفتار غرور نخواهیم شد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت:در روایت دیگر از امام صادق علیه السلام آمده است که راوی از زبان ایشان گفت” اگر کسی گمان کند که او از فرد دیگری جایگاه بیشتری نزد خداوند دارد این فرد در گروه مستکبرین قرار می گیرد”.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمودند ” اگر  دیدید که فرد گناهی را انجام داد اجازه نداریم که بگوییم از او بهتر هستیم  چرا که شاید فردی است  که خداوند گناهان او  را به واسطه اعمال خوبش بخشیده باشد.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
 
,
امام جمعه موقت تهران در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم که خداوند به همه ما توفیق دهد که در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان حالات خوب در ما ایجاد شود  و از او بخواهیم که آنچه که به ما از نور  و رحمت عنایت کرده است از ما نگیرد و این حالات را در خود حفظ کنیم .
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه