اخبار داغ

یک هشدار:

کاهش ۹۵ درصدی بارندگی در رودان/وضعیت سفره های آب زیر زمینی نگران کننده است

کاهش ۹۵ درصدی بارندگی در رودان/وضعیت سفره های آب زیر زمینی نگران کننده است
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رودان با اشاره با کاهش ۹۵ درصدی بارندگی در شهرستان، وضعیت سفرهای آب زیر زمینی را نگران کننده دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودان نیوز؛سید عبدالوهاب هاشمی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رودان اظهار کرد: به دلیل وضعیت نامساعد سفره های زیر زمینی و استمرار خشکسالی در منطقه باید با برداشت های غیر مجاز و غیر اصولی برخورد قانونی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودان نیوز,

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رودان با اشاره با کاهش ۹۵ درصدی بارندگی در شهرستان، وضعیت سفرهای آب زیر زمینی را نگران کننده دانست و افزود: کمیته ویژه نظارت بر این برداشت ها در شهرستان تشکیل شده  و با پشتیبانی فرمانداری به این موضوع پرداخته می شود.

,

هاشمی ادامه داد: راهکار حل کمبود آب در رودان نیازمند اجرای طرح تعادل بخشی با سیستم آبیاری نوین، نصب کنتورهای هوشمند، مسدود کردن چاه های غیر مجاز و کاشت محصولات کم آب بر و رعایت الگوی کشت است.

,

وی با بیان اینکه اجرای طرح تغییر الگوی کشت در شهرستان، منابع آبی مدیریت و مصارف بهینه می شود تاکید کرد: راه کار افزایش عملکرد محصولات کشاورزی با تغییر الگوی کشت درست می شود که باید در دستور کار کشاورزان و مسئولان مربوطه قرار گیرد و باید توجه داشت که اقتصاد شهرستان بر کشاورزی استوار است.

,

معاون برنامه ریزی امور عمرانی فرمانداری رودان خاطرنشان کرد: کمبود آب در شهرستان قبل از رسیدن به مرز هشدار جدی گرفته شود و بایداطلاع رسانی لازم از طریق مختلف دربین مردم به ویژه مناطق روستایی و شهرهای تابعه در حوزه حفاظت از منابع آبی انجام شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه