اخبار داغ

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب شهری یزد:

یزد رتبه برتر کشوری در کاهش هدر رفت آب را کسب کرد

یزد رتبه برتر کشوری در کاهش هدر رفت آب را کسب کرد
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب شهری یزد گفت: استان یزد در سال گذشته توانسته است میزان هدر رفت واقعی و ظاهری آب در استان را به 16 درصد کاهش داده و رتبه نخست کشوری در کاهش هدر رفت آب را کسب کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «سیاوش پاکدل» مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب شهری استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزد بانو تصریح کرد: اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده، زون بندی و مدیریت فشار در شبکه و نشت‌یابی در شبکه‌های توزیع ازجمله اقداماتی است که شرکت آب و فاضلاب استان یزد جهت جلوگیری از هدرروی آب انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  یزد بانو ,

 

,

وی با بیان اینکه اقدامات یادشده جهت جلوگیری از هدرروی آب باعث شده تا میزان هدر رفت آب در شبکه توزیع به حدود 9.5 درصد کاهش یابد، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان یزد در سال 96 با اتخاذ تدابیر مناسب توانست رتبه نخست کشوری در این زمینه را به خود اختصاص دهد. یزد توانسته است میزان هدر رفت واقعی و ظاهری آب در استان را به 16 درصد تقلیل دهد.

,

پاکدل در رابطه با لزوم مدیریت مصرف آب در استان یزد خاطرنشان کرد: کمبود منابع آب و بخصوص کمبود شدید بارندگی، بحران ناشی از خشک‌سالی شدید، برداشت بیش‌ازحد از سفره‌های آب زیرزمینی و افت سالیانه و شدید سفره آبی دشت یزد-اردکان، درجه حرارت بسیار بالا در تابستان و در پی آن افزایش میزان مصرف آب، محدودیت منابع مالی و حتی طبیعی در افزایش منابع تولید آب استان و از همه مهم‌تر وابستگی استان به آب انتقالی و ... از دلایل رویکرد ویژه شرکت آب و فاضلاب استان یزد به بحث مدیریت مصرف در طی دهه گذشته بوده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال کاهش شدید میزان بارندگی در کشور مشکلات فراوانی را درزمینهٔ تأمین آب پیش روی ما گذاشته است، ادامه داد: این مسئله از روی شواهدی چون میزان آب ذخیره‌شده در سدها و همچنین کمبود برف در کوه‌ها نمایان است؛ درنتیجه اعمال روش‌هایی که بتواند با کاهش میزان مصرف از وقوع بحران آب جلوگیری نماید بیش‌ازپیش اهمیت خود را نشان می‌دهد.

,

وی با اشاره به اینکه بیشتر مصارف آب به کمک وسایل مختلفی مانند شیر آب، سردوشی حمام و فلاش تانک صورت می‌گیرد، اذعان کرد: بسته به طراحی این وسایل، میزان آب مصرفی برای انجام یک فعالیت خاص، کم یا زیاد می‌شود.

,

وی ادامه داد: یکی از روش‌های حفظ و صرفه‌جویی آب، ترغیب مصرف‌کنندگان به استفاده از وسایل و شیرآلاتی است که کم‌مصرف طراحی‌شده‌اند. از این طریق آب کمتری برای انجام یک کار معین موردنیاز است، بدون آنکه مصرف‌کننده متوجه تغییر خاصی در خروجی آب شود.

,

انتهای پیام/ش

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه