اخبار داغ

درمان های مسکن وار،علاج درد صاحبان اصناف نیست

درمان های مسکن وار،علاج درد صاحبان اصناف نیست
اعتصاب کامیونداران یکی از اتفاقاتی است که طی چند هفته گذشته در صدر مهمترین اخبار کشور قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،شهرستان بهار و همچنین شهر صالح آباد به واسطه شغل اکثر مردم آن که راننده ماشین سنگین بوده و کامیوندار هستند نیز تحت تاثیر این اعتصابات قرار داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

به همین منظور به سراغ یکی از باربری های شهر بهار رفتیم و با احمد کاظمی، یکی از متصدیان باربری هم کلام شدیم.

,

 

,

افزایش عوارض جاده ها و حق بیمه مهمترین دلیل اعتراضات کامیونداران بود

, افزایش عوارض جاده ها و حق بیمه مهمترین دلیل اعتراضات کامیونداران بود, افزایش عوارض جاده ها و حق بیمه مهمترین دلیل اعتراضات کامیونداران بود,

وی آغازاعتصابات را اول خرداد امسال دانست و مهمترین دلیل اعتصاب رانندگان را گرانی لاستیک و قطعات خودرو، افزایش عوارض جاده ها و افزایش حق بیمه و کم بودن کرایه ها عنوان کرد و گفت: چند روزی که کامیونداران اعتصاب کرده بودند با کمبود مواجه بودیم و کسی بار نمی برد و حتی اگر کسی هم میخواست بارگیری کند در مسیر ، دیگر کامیونداران با پرتاب سنگ و چوب به سمت کامیون ها اجازه حمل بار نمی دادند و با این شرایط کسی تمایل به حمل بار نداشت و ما هم نمی توانستیم راننده ها را مجبور کنیم

,

 

,

وی گفت: عوارض جاده ها در سال جدید 17 درصد افزایش داشته و از طرفی حق بیمه رانندگان 40 هزار تومان زیاد شده است و همینطور لاستیک و قطعات خودرو هم افزایش خیلی زیادی داشته ، این افزایش قیمت ها هم شامل اجناس ایرانی است و هم اجناس خارجی ؛ به طوریکه از اردیبهشت ماه هر حلقه لاستیک ایرانی که قبلا یک و نیم میلیون تومان بود در حال حاضر بالای دو میلیون تومان شده و لاستیک خارجی هم از سه و نیم میلیون تومان به 5 میلیون رسیده است.

,

 

,

این متصدی باربری ادامه داد: بخشنامه ای از سوی سازمان راهداری ارسال شد که طبق آن کرایه ها 20 درصد افزایش پیدا کرد و قرار شد که حق بیمه رانندگان هم به روال قبل یعنی طبق تعرفه سال 96 محاسبه شود و صدور این بخشنامه باعث شده که اعتراضات تا حدودی کاهش پیدا کند و به روال سابق برگردد.

,

 

,

صدور متمرکز بارنامه ها از دیگر خواسته کامیونداران بود

, صدور متمرکز بارنامه ها از دیگر خواسته کامیونداران بود, صدور متمرکز بارنامه ها از دیگر خواسته کامیونداران بود,

در ادامه با مسئول رسیدگی به شکایات فرمانداری بهارگفتگویی داشتیم.

,

 وی به صدور بخشنامه ای در این خصوص اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه حدود بیست بخش آورده شده بود که در آن طرح سختی کار برای رانندگان کامیون و کاهش سنوات بیمه از 30 سال به 25 سال آورده شده و قرار است در مجلس به رای گذاشته شود، همچنین مبلغ بیمه طبق سال 96 برای آنها محاسبه خواهد شد.

,

 

,

جوادی صدور بارنامه را یکی دیگر ازمطالبات رانندگان دانست و گفت: رانندگان نسبت به بالا بودن حق باربری ها اعتراض داشتند و خواستار اعلان بار به صورت متمرکز و از طریق پایانه بودند.

,

 

,

این مقام مسئول افزایش 20 تا 25 درصدی کرایه ها و امکان پرداخت یارانه برای خرید لاستیک را از دیگر موارد مطرح شده در این بخشنامه بیان کرد و گفت: بیشترین مشکل در شهرستان در شهر صالح آباد بود که این مشکل با برگزاری چندین جلسه در استانداری و فرمانداری با حضور استاندار و فرماندار حل شده و پیگیر حل مشکل کامیونداران در این زمینه هستیم.

,

 

,

این مقام مسئول نظارت همه جانبه متولیان و قیمت گذاری را از عوامل پیشگیرانه در شیوع این گونه اعتراضات دانست و گفت: در شرایط کنونی بعضی افراد در پی سودجویی بوده و در صنفهای مختلف ممکن است اقدام به افزایش قیمت ها کنند ؛ اما متولیان و خود مردم باید ناظر بوده و اجازه افزایش قیمت ها به صورت غیرکارشناسی را ندهند چرا که این افزایش قیمت ها ممکن است به دیگر بخش ها نیز سرایت کند.

,

 

,

مشکل صنوف حل شود تا کار به اعتراض و اعتصاب کشیده نشود

, مشکل صنوف حل شود تا کار به اعتراض و اعتصاب کشیده نشود, مشکل صنوف حل شود تا کار به اعتراض و اعتصاب کشیده نشود,

در ادامه گفتگویی با علی حمیدی ، کارشناس اقتصادی گفتگویی داشتیم و نظر وی را در این مورد جویاشدیم.

,

 حمیدی در این مورد گفت: به علت افزایش نرخ تورم، هزینه معیشت مردم نیز افزایش پیدا کرده و این طبیعی است که برخی صنوف نیز در فکر افزایش میزان درآمدشان متناسب با افزایش تورم باشند و این موضوعی است که کامیونداران نیز خواستار آن بوده و به شکل خاص خود، اعتراضشان را نسبت به آن نشان دادند.

,

 

,

وی در مورد شیوع این اعتراضات در دیگر صنوف گفت: این گونه این اعتراضات بیش از آنکه شکل اقتصادی داشته باشد شکل سیاسی و امنیتی به خود می گیرد و رسانه های معاند با نظام نیز به خوبی این اعتصابات را پوشش داده و در فکر سوء استفاده از این اعتراضات هستند و هر اتفاق کوچک را بزرگ کرده و با آب و تاب فراوان به آن شاخ و برگ می دهند.

,

 

,

حمیدی همچنین ادامه داد: برای اینکه از تسری این گونه اعتراضات به دیگر بخش ها و صنوف جلوگیری کنیم باید قبل از اینکه بحران به وجود بیاید با شناسایی دقیق، وضعیت و نگرانی های صنوف بررسی شده و مشکل حل شود تا کار به اعتراض و اعتصاب کشیده نشود، چرا که ادامه این روند چندان جالب نیست.

,

 

,

به گزارش خبرنگار نافع افزایش 20 درصدی کرایه ها همچون مسکنی کوتاه مدت بر اعتراضات کامیونداران می باشد و این مشکل نه تنها در بین این صنف که در بین دیگر صنوف نیز به چشم می خورد و شاهد این هستیم که به بهانه افزایش نرخ ارز در همه بخش ها افزایش قیمت داریم و این مسئله به طور زنجیروار به دیگر بخش ها نیز سرایت کرده و باعث نارضایتی می شود و تنها نظارت همه جانبه و برخورد قاطع با این افزایش قیمت هاست که می تواند مانع از این مشکل شود.  

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه