اخبار داغ

حکایت گره خوردن سرنوشت با خرافات؛

وقتی باورهای غلط میلیاردها تومان روانه جیب رمال ها می کند!

وقتی باورهای غلط میلیاردها تومان روانه جیب رمال ها می کند!
مراجعه به فالگیرها با این تفکر که آن ها در زمینه حل مشکلات و دست یافنن به آرزوهایی که رسیدن به آن ها محال و یا به مدت زمان و پول زیادی نیاز دارد، باعث شده تا سالانه مردم ایران بیش از 300 میلیاردتومان برای شنیدن خرافه گویی های رمال ها پرداخت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به  نقل از هرمز؛ این روزها فالگیری و با خبرشدن از آینده و تغییر آن موضوعی است که همواره مورد استقبال مردم در نقاط مختلف کشور می باشد، طی کردن یک شبه ره صد ساله و رسیدن به آرزوهایی که شاید رسیدن به آن ها محال و یا به زمان زیادی نیاز داشته باشد، از اصلی ترین دلایلی است که افراد ترغیب می شود تا به رمال ها مراجعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با توجه به اینکه دستیابی به آرزوها خواسته ی هر فردی است، برخی از افراد از این موضوع سوء استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری کنند، مراجعه به رمال ها برای تغییر مسیر زندگی با دعاهایی که نویسندگان آن ها تنها بر اساس ذهنیات خود اقدام به نوشتن آن می کنند موضوعی است که نه تنها گره ای از مشکلات آن ها باز نمی کند بلکه زمینه های بروز بروز مشکلات بیشتری را فراهم می کند.

,

با مطالعه اخبارها وتحلیل هایی که روانشناسان در این زمینه داشتند، در وجود افرادی که قصد مراجعه به رمال ها را دارند، تردید و ترس ایجادمی شود، چرا که بسیاری از رمال ها با حرف هایی که سند معتبری در رابطه با آن ها وجود ندارد، اقدام به دریافت پول های هنگفتی از مراجعین خود می کنند.

,

از آنجایی که در کتب اسلامی در رابطه با دعا نویسی و خواندن دعا برای حل مشکلات روایاتی وجود دارد، نمی توان مبحث دعا نویسی را به کلی رد کرد اما اینکه محوریت دعا بر چه اساسی باشد بسیار اهمیت است.

,

اسپانیا نخستین کشوری که به خرافات رمال ها اعتقاد پیداکرد

, اسپانیا نخستین کشوری که به خرافات رمال ها اعتقاد پیداکرد, اسپانیا نخستین کشوری که به خرافات رمال ها اعتقاد پیداکرد,

اگر مطالعات مختصری در زمینه فرهنگ دیگر کشور داشته باشیم به سادگی متوجه خواهیم شد که رمالی و فالگیری در فرهنگ آن ها وجود دارد به طوری که اکنون رمالی دچار تغییراتی شده و به یک آیین تبدیل شده است. همچنین در برخی از فرهنگ ها اعتقاد به رمالی و کمک خواستن از شیاطین و اجنه را به عنوان یک بیماری ذهنی تلقی می شود.

,

در قرن 12 میلادی فالگیری با شکل جدید و نو از متون عربی وارد فرهنگ اروپا شد، اسپانیا نیز نخستین کشوری بود که  مردم آن به موضوع رمالی علاقه بسیاری داشتند در واقع در عصر رنسانس رمالی به میزان قابل توجهی  در غرب گسترش یافت. و هم اکنون نیز علاقه مندی مردم به مراجعه به رمال ها بسیار زیاد است.

,

اما رمالی و ارتباط با اجنه در برخی از کشور وجود ندارد، برای مثال در کشور کره رمالی به به معنی دریافت انژی های مثبت با کمک طبیعت و محیط پیرامون انجام می شود، که از این شکل رمالی نیز برای درمان بیماران استفاده می کنند.

,

حضور آزادنه فالگیرها بر سرچهارراه های بندرعباس

, حضور آزادنه فالگیرها بر سرچهارراه های بندرعباس, حضور آزادنه فالگیرها بر سرچهارراه های بندرعباس,

حضور آزادنه رمال ها در میادین اصلی شهر بندرعباس به ویژه در بازار باعث شده تا ضمن اینکه هر روز برتعداد رمال ها اضافه شود، تاثیرات منفی بر افکارمردم جامعه و به درون فرهنگ مردم جنوب نیز رسوخ کرده و فرهنگ آنان را دچار تغییراتی کند.

,

اگر به کتب این فالگیرها که در بازار حضور دارند نگاهی بیندازیم اشکال و حروفی را خواهیم دید که تنها از منظر فالگیران معنای خاصی دارندف این افراد که مدعی ارتباط با عالم ماوراءالطبیعه هستند، تلاش می کنند ادعای خود را به اثبات برسانند.

,

درآمد میلیاری رمال ها

, درآمد میلیاری رمال ها, درآمد میلیاری رمال ها,

رمالی و فالگیری امروزه به یکی از راه های کسب درآمد میلیاردی تبدیل شده به طوری که در متاسفانه مردم ایران با باورهای غلط خود بیش از سالانه 387 میلیارد و 500 میلیون را به جیب فالگیران و رمال ها می ریزند. چرا که رمال ها برای کسب درآمد بیشتر خود با حرف هایی که صحت ندارند، از مراجعه کنندگان می خواهند برای حل مشکلشان چندین بار به محل کار آن ها مراجعه نمایند.

,

متاسفانه اکثر افراد مراجعه کننده به رمال ها افراد تحصیلکرده ای هستند که این موضوع حاکی از استقبال و اعتقاد افراد تحصیلکرده جامعه نسبنت به خرافاتی که توسط فالگیران گفته می شود، است.

,

 افراد تحصیلکرده بیشترین مراجعات را به رمال ها دارند

, افراد تحصیلکرده بیشترین مراجعات را به رمال ها دارند, افراد تحصیلکرده بیشترین مراجعات را به رمال ها دارند,

اما اینکه چرا افراد جامعه برای حل مشکلات خود به رمال ها مراجعه می کنند سوالی است که همواره افراد مختلف به دنبال پاسخ آن هستند، عدم اعتماد به نفس، نداشتن ایمان به خدا ، مشکلات روانی و احساس عدم توانایی برای حل مشکل از دلایل اصلی مراجعه این افراد به فالگیرها است. که می تواند آسیب های اجتماعی  و خانوادگی زیادی را به فرد وارد کند.

,

درمان بیماری هایی که حتی پزشکان راه درمانی برای آن پیدا نکرده اند، بیان اسراری که هیچ کس از آن ها باخبر نیست و ارائه راهی که بتواند مسیر رسیدن به خوشبختی را برای آن ها هموار تر کند، وعده هایی که توسط رمال ها داده می شود.

,

برخی از رمال ها با استفاده از روش های گوناگون افرادی که از لحاظ مادی تامین هستند شکار طعمه های فریب دهنده خود می کنند و با استفاده از افراد تربیت شده خود اقدام به جمع آوری اطلاعاتی در مورد آن فرد می کنند تا بتوانند به واسطه آن ها و ترفندهای خود کیسه ی خالی خود را پر از پول کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه