اخبار داغ

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم:

اهتمام اوقاف در برگزاری نماز جماعت در امامزادگان و بقاع متبرکه قم قابل تقدیر است

اهتمام اوقاف در برگزاری نماز جماعت در امامزادگان و بقاع متبرکه قم قابل تقدیر است
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم از اهتمام و تلاش اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در برگزاری نماز جماعت در امامزادگان و بقاع متبرکه قم و نیز اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در آن ها تقدیر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، محمد خامه یار  با اشاره به این که ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای توجه به مسجد و به ویژه اقامه نماز جماعت است، اظهار داشت: به لطف الهی ما در طول ماه مبارک رمضان کمتر مسجدی را در سطح استان قم داشته ایم که در چنین ایامی در نوبت صبح، درب آن به روی نمازگزاران بسته باشد ، به طوری که حتی در روستاها و مناطق حاشیه ای شهر قم نیز اکثراً در همه نوبت های ، صبح ، ظهر و مغرب نماز جماعت با حضور روحانیون اقامه می شد.
وی افزود: با این وجود متاسفانه ماه مبارک رمضان که به پایان می رسد در بسیاری از مساجد قم نماز جماعت صبح اقامه نمی شود که این مساله به هیچ وجه زیبنده شهر مذهبی قم نیست و لذا ما باید شرایط و آمادگی لازم را فراهم کنیم که در همه نوبت ها، فریضه نماز به صورت جماعت در مساجد قم اقامه شود.
خامه یار همچنین در خاتمه ضمن تقدیر از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در برگزاری نماز جماعت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان و همکاری خوب آن با ستاد اقامه نماز استان ابراز داشت: انصافاً اوقات چه در بحث اقامه نماز جماعت و چه اعزام روحانیون مبلغ در مناطق و روستاها و انجام فعالیت های قرآنی و پاسخ به سوالات و شبهات عملکرد خوبی داشته که جای تقدیر دارد.
وی گفت: در حال حاضر در امامزاده های شاخص استان، نماز جماعت در همه نوبت ها به خصوص نوبت صبح برگزار می شود و در این خصوص نیز تلاش و اهتمام اداره کل اوقاف و امور خیریه، خوب و قابل تقدیر بوده است.
وی اضافه کرد: به هر حال به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امامزادگان و بقاع متبرکه ، قطب های مهم فرهنگی کشور ما به شمار می روند و اهتمام به مباحث فرهنگی در این اماکن مقدس به خصوص برپایی نماز جماعت یک ضرورت به شمار می رود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان قم همچنین بیان داشت: در حال حاضر ما مسجدی در قم نداریم که امام جماعت آن فردی غیرروحانی باشد و البته باید توجه داشت که این فرصتی استثنایی و بسیار ارزشمند برای قم است که در کنار حوزه علمیه قرار دارد و از دیگر شهرها و مناطق از این حیث بسیار متمایز است.
وی گفت: علاوه بر بحث اقامه نماز جماعت در مساجد و نیز امامزادگان شاخص، پاسخ به مسایل شرعی چه قبل از اقامه نماز جماعت و چه بعد از آن با حضور روحانیون صورت می گیرد که در این رابطه نیز عملکرد اوقاف، جای تقدیر دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه