اخبار داغ

بدسلیقگی مسئولان در انتخاب یک عنوان؛

شعار تبریز 2018 یا جشن گلریزان؟!

شعار تبریز 2018 یا جشن گلریزان؟!
قرار بر این نبود به‌خاطر تبریز 2018، ژست فقرا را به خود بگیریم و از مسافران بخواهیم در سفرهایشان تبریز را با مردمی که چشم در راه مانده‌اند، از یاد نبرند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، به‌یاد دارم مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی یازدهم اردیبهشت ماه در نشست با اصحاب رسانه عنوان کرد: «شعار قوجا تبریز باش اوجا تبریز به‌علت عدم تناسب با عنوان بین‌المللی تبریز 2018 مورد وثوقِ مسئولان مربوطه در تهران قرار نگرفت!»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

و در نهایت بیستم خرداد ماه میرعلی اصغر الموسوی، نماینده تام‌الاختیار استاندار آذربایجان‌شرقی در ستاد تبریز 2018 در جلسه‌ای با حضور مدیران عالی‌رتبه استان شعار تبریز 2018 را بعد از 6 ماه انتظار «گوزوموز یولدادی بیزی یاددان چیخادمین» نامید!

,

حال چنانچه این عنوان را در کنار صحبت‌های آبدار قرار دهیم با تناقض‌هایی مواجه می‌شویم که در نوعِ خود قابل تامل است. باید از مسئولانِ امر پرسید عنوانِ «چشم به راهتان هستیم، ما را از یاد نبرید» با کدام مولفه‌های بین‌االمللی سازگار است و چنانچه قرار بر این بود از چنین شاخصه‌هایی چشم‌پوشی شود و در نهایت شعاری به زبان مادری انتخاب گردد، چرا عنوان «قوجا تبریز، باش اوجا تبریز» که در صدر شعارهای پیشنهادی قرار داشت، برای این رویداد اختصاص نیافت؟!

,

مسئولان در جلسات مختلف به عملکردهای جزیره‌ای و عدم تخصیص اعتبار دولتی جهت اجرای برنامه‌های شاخص اذعان کرده‌اند تا از این طریق از حجم انتقادات بکاهند اما انتخابِ شعاری مناسب در شأن مردم آذربایجان حداقل انتظاری است که میزبانان از متولیان امر دارند و تنها مقوله‌ای می‌باشد که نیاز به بودجه ندارد.

,

شاید این شعار برای اجرای برنامه‌های انسان دوستانه‌ای همچون طرح اکرام محسنین و جشن گلریزان مناسب باشد اما برای شهری که عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی را یدک می‌کشد ارائه تصویری ملتمسانه برای حضور گردشگر، برازنده نیست.

,

هرچند به تغییر کردار مسئولان در این شهر امیدی نیست و آخر سر آنچه خود می‌پندارند را بر کرسی عمل می‌نشانند اما امید است حداقل در این یک مورد، قبل از آنکه شهر را با بنرها و بیلبوردهای «گوزوموز یولدادی بیزی یاددان چیخادمین» پر کنند، در ابعاد این شعار اندکی تامل نمایند!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه