اخبار داغ

بی توجهی مسئولین به ایمنی بازار همدان مساوی ست با پلاسکویی دیگر

بی توجهی مسئولین به ایمنی بازار همدان مساوی ست با پلاسکویی دیگر
بازار مکانی است که روزانه با هزاران نفر از مردم شهرها سرو کار دارد، واگر خدایی نکرده بازهم در بازار حادثه تلخ پلاسکو اتفاقی بی افتد، چه کسی مقصر و پاسخگو خواهد بود؟؟؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نافع، همیشه عدم ایمنی در بازارها حادثه می آفریند و شهر همدان هم از این مهم مثتثنی نیست، چند سالی ست که عدم ایمنی در بازارهمدان توسط سازمان آتشنشانی به مسئولین شهری گوشزد می شود اما دریغ از یک ذره توجه وایمنی.
بازارمکانی است که روزانه با هزاران نفر از مردم شهرها سرو کار دارد، واگر خدایی نکرده بازهم در بازار حادثه تلخ پلاسکو اتفاقی بی افتد، چه کسی مقصر و پاسخگو خواهد بود؟؟؟
اگر آموزش صحیح به صنوف، ایمنی لازم و مهیا بودن بازار برای مقابله باحادثه در شهرها اتفاق بی افتد بی شک شاهد حوادث تلخ و جانسوز دیگری درسطح کشور و بویژه در همدان نخواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,
,
,

توسط سازمان آتشنشانی تذکرات لازم را به واحدهای تجاری داده ایم
در همین رابطه عباس صوفی، شهردار همدان در گفتگو با خبرنگار نافع گفت:کارگروه مربوطه در فرمانداری همدان تشکیل شده است که در حال بررسی می باشند و باید گفت که فقط یک قسمت از آن مربوط به شهرداری است.
صوفی در ادامه افزود: ما توسط سازمان آتشنشانی تذکرات لازم را به واحدهای تجاری داده ایم، ولی قطعا نیازمند یک سری کارهای حکومتی ست که توسط فرمانداری در حال اقدام است.

, توسط سازمان آتشنشانی تذکرات لازم را به واحدهای تجاری داده ایم, توسط سازمان آتشنشانی تذکرات لازم را به واحدهای تجاری داده ایم,
,
,

یکی از مهمترین عامل بروز حادثه در بازارها، سیم کشی و انشعاب های نامناسب بیرونی در ادامه محمدرضا بیاناتی رئیس سازمان آتشنشانی همدان، گفت: به طور مفصل به مراجعی که مرتبط با بازار بودند اعم از فرمانداری، مدیر کل بحران، شهرداری، اتاق اصناف، شرکت توزیع برق و بازرگانی ما اعلام کردیم، تحت عنوان نواقص ایمنی در بافت سنتی بازار و ساختمانهای تجاری، که چیزی بالغ بر 24 بند از بازار ایراد گرفته شد.

,

 

,

بیاناتی با تاکید بر اینکه سازمانهای زیر صلاح باید کم کم به رفع این نواقص بپردازند وهمچنین سازمان آتشنشانی در مرحله اجرا به هیچ وجه حق ورود را ندارد، خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین مواردی که به آن ایراد وارد است، وجود انبارهایی در بازار می باشد که اجناسی مانند پارچه یا چوب و... دارند که در کنار آنها نیز مواد آتش زا، فندک و... نگهداری می شود که این خود می تواند موجب حادثه و آتش سوزی گردد.
رئیس سازمان آتشنشانی همدان، افزود: استفاده از مواد و مصالح قابل اشتعال در بازار سنتی، در کنار هم قرار گرفتن دو مغازه در راسته بازاررها که اصلا به هم مربوط نمی باشند مثل مغازه پارچه فروشی در کنار مغازه شارژکپسول، عدم ایمنی لازم در تعمیرات و تغیرات جزئی و کلی، سد معبر در معابر عابر پیاده که به موجب آن خودروهای آتشنشانی با عدم دسترسی به محل حادثه و راسته بازارها مواجه می گردند.
وی با اشاره به اینکه سطح خیابانهای اصلی با سطح راسته بازارها یکی نسیت که به موجب آن خودروهای آتشنشانی نمی توانند به محل مورد نظر دسترسی داشته باشند، ادامه داد: عرض بازار و راسته بازارها کم است که خودروهای آتشنشانی و امدادی قادر به داخل شدن در آنجا نیستند، وجود راه بندها درخیابانهای اصلی، چیدمان وسائل و... در بیرون از مغازه ها موجب حریق می گردد، نصب سر درها و میله ها و آفتابگیرها در بالای در مغازه خود موجب عدم حرکت خودروهای آتشنشانی می شود.
بیاناتی گفت: عدم راههای خروج استاندارد در بازارها و واحدهای تجاری، بکار گیری مصالح غیر استاندارد در نماها و پوشش ها، سیم کشی و انشعاب های نامناسب بیرونی و همچنین داخلی مغازه ها، عدم سیستم کشف واطفای حریق، عدم سیستم شیرهای هیدران، استفاده از سیستم های گرمایش غیر مجاز، عدم نام وتابلوی مشخص مغازه ها و واحدهای تجاری، عدم گرفتن مجوز از سازمان آتشنشانی در زمان گرفتن پروانه کسب، عدم آموزش تخصصی مغازه داران وهمچنین استفاده از مغازه ها قبل از اینکه پایان کار یا مجوز عدم ایمنی دریافت کنند.
بیاناتی با بیان اینکه کسبه بازار یکنفر یا چند نفر از خود را به ما معرفی کنند تا آموزش لازم به آنها داده شود که در هنگام بروز حادثه تا رسیدن ما اقدامات اولیه را انجام دهد، عنوان کرد: بهتر است قبل از هر کاری کسبه مغازه خود را بیمه کنند و همچنین امیدوارم که بتوانیم در کل راسته بازار اطفای حریق و رایزر خشک و رایزر تر را اجرا کنیم و توسط سازمانهای زی ربط هزینه اجرای شیرهای هیدران در سطح بازار به منظور سرعت در کار آتشنشانی لحاظ گردد.

,
,
,
,
,

در صورت بروز حادثه پلاسکویی دیگر اتفاق خواهد افتاد حسین محرابی رئیس اتاق اصناف همدان با تاکید بر اینکه یکی از موارد خاص ما کپسول های آتشنشانی ست که مردم رعایت می کنند، در ادامه خاطر نشان کرد: به ندرت پیش می آید که واحدهای صنفی نا متعارف و نا همگن که اقدام به فروش کالاهای نامتجنس قابل اشتعال دست بزنند که در صورت رویت ماده  25قانون در مورد مجوز آنها اجرا می گردد.

,


محرابی با اشاره به اینکه پاساژ قدس همدان نا امن و غیر ایمنی می باشد ودر صورت بروز حادثه پلاسکویی دیگر اتفاق خواهد افتاد، گفت: به دلیل وجودکسبه های زیاد که در این پاساژ وجود دارد باید استفاده از کپسول آتشنشانی و رعایت مسائل ایمنی اجبار گردد، تدابیر امنیتی از جانب آتشنشانی برایشان در نظر گرفته شود و نیز به افراد زیر مجموعه آموزش لازم داده شود.
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه