اخبار داغ

مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمان:

افزایش ۶۰ درصدی سیستم‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی/یک چهارم باغات کشور در کرمان واقع شده اند

افزایش ۶۰ درصدی سیستم‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی/یک چهارم باغات کشور در کرمان واقع شده اند
مدیر کل جهاد کشاورزی استان کرمان گفت : استان کرمان مقام اول سطح زیر کشت پسته، گردو، خرما و کرک و زعفران را در کشور دارد لذا توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است و بیش از ۳۷ درصد از کل اراضی کشاورزی در شمال استان تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار گرفته اند .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس سعیدی مدیر کل جهاد کشاورزی استان به مناسبت آغاز هفته جهاد کشاورزی در گفتگو با راه آرمان گفت : ۲۱ تا ۲۷ خردادماه هر سال به‌عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان ,

وی اذعان کرد:  ۲۲ هزار خانواده عشایری در استان کرمان داریم که با بیش از دو میلیون راس دام سبک کار دامداری و تامین گوشت استان را انجام می‌دهند ، امنیت غذایی مهمترین وظیفه جهاد کشاورزی است که این مهم توسط عشایران استان به خوبی انجام می گیرد.

,

سعیدی افزود: با توجه به مشکلات عشایر در شهرستان راور تعداد ۱۰ عدد پنل خورشیدی جهت روشنایی و شارژ انواع گوشی تلفن همراه تحویل عشایر این منطقه گردید لذا امیدواریم با اینچنین حمایت هایی از قشر زحمت کش عشایر که خشکسالی های اخیر مشکلاتی برای آنان ایجاد نموده است، دلگرمی لازم ایجاد شود.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان در ادامه به بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: این بخش همیشه ثروت‌آفرین بوده است لذا ۴۵۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان در شمال است ، یک چهارم باغات کشور در کرمان واقع شده  و پنج درصد مساحت استان را مراتع کشاورزی تشکیل می‌دهند که هشت هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات محصولات کشاورزی استان در سال است.

,

سعیدی با بیان اینکه ۳۰ درصد جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند، عنوان کرد: استان کرمان مقام اول سطح زیر کشت پسته، گردو، خرما و کرک و زعفران را در کشور دارد لذا توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است و بیش از ۳۷ درصد از کل اراضی کشاورزی در شمال استان تحت پوشش آبیاری قطره‌ای قرار گرفته اند .

,

وی ادامه داد: برنامه‌ای پنج ساله تغییر الگوی کشت در چهار محصول از جمله گل محمدی، زرشک، گیاهان دارویی و زعفران طراحی است ، زیرا بیش از ۹۵ درصد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود و زعفران یک محصول اقتصادی و کم آب است که در استان کرمان در شهر زرند نیز رشد خوبی داشته است ، توسعه کشت محصول زرشک نیز  از ۲۶ هکتار به ۱۴۵ هکتار در سال رسیده است.

,

مدیر کل جهاد کشاورزی به پروژه های قابل افتتاح در هفته جاری نیز اشاره کرد و گفت: چهار پروژه آب و خاک که شامل سه طرح مرمت قنوات و یک طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان رابر ،  نه پروژه آب و خاک ، دو پروژه گلخانه که شامل نه طرح آبیاری تحت فشار، یک گلخانه هیدروپونیک و یک گلخانه خاکی در شهرستان ارزوئیه ، هشت پروژه کشاورزی و دامپروری در شهرستان بافت ،افتتاح هفت طرح آب و خاک و صنایع تبدیلی در شهرستان بردسیر، نه پروژه کشاورزی و دامپروری شهرستان در رفسنجان و چهار پروژه آب و خاک و دامپروری شهرستان ریگان به بهره برداری خواهند رسید.

,

تهیه و تنظیم : طهماسبی

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه