اخبار داغ

مادری از جنس تلاش و هفت فرزند موفق / قبولی پسر بزرگم در رشته پزشکی بهترین خبر زندگی‌ام بود

مادری از جنس تلاش و هفت فرزند موفق / قبولی پسر بزرگم در رشته پزشکی بهترین خبر زندگی‌ام بود
یکی از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان با حمایت‌های کمیته امداد و تلاش و پشت‌کار خود توانست شرایط تحصیل مناسب برای هفت فرزند خود فراهم کند و آنها را به موفقیت‌های تحصیلی برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، یکی از گروه‌های جامعه هدف کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند و از ۴۴ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان ۲۵ هزار خانوار دارای زن سرپرست خانوار هستند که تعداد بالایی از این زنان مسئولیت تأمین هزینه‌های زندگی را از طریق فعالیت‌های مختلف به عهده‌ دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،, ,

 

,

 

,

کم نیستند زنان سرپرست خانواری که برای کمک به تحکیم بنیاد خانواده با داشتن پشت‌کار فراوان و از خود گذشتی برای تربیت فرزندان خود از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، مثال این زنان را به‌وفور می‌توان در خانوارهای ضعیف و طبقات پایین جامعه مشاهده کرد.

,

 

,

 

,

یکی از این زنان که به‌عنوان مادری نمونه و دلسوز برای تربیت و موفیقت فرزندان تمام جوانی خود را صرف کرده است، خانم ثانیه روخوش از مددجویان کمیته امداد شهرستان دیواندره است.

,

 

,

 

,

ثانیه روخوش در بیان خاطرات زندگی خود می‌گوید: وقتی ۳۸ ساله بودم همسرم را از دست دادم و من مانده بودم و هفت فرزند کوچک (شش پسر و یک دختر) که غم از دست دادن همسر و فقر مالی و عدم توان تأمین هزینه‌های ضروری زندگی فرزندانم، زندگی را برایم بسیار سخت و طاقت‌فرسا کرده بود.

,

 

,

 

,

وی بیان می‌کند: غم و سختی و مشکلات مالی فرزندانم بر من سنگینی می‌کرد و برایم قابل‌تحمل نبود به همین دلیل تصمیم گرفتم کاری کنم، با مشورت برادرم به کمیته امداد مراجعه کردم تا با استفاده از تسهیلات آن نهاد شغلی ایجاد کنم.

,

 

,

 

,

روخوش گفت: با توجه به اینکه در روستا زندگی می‌کردیم باراهنمایی و پیشنهاد حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد شغل دامداری را انتخاب کردم و در سال ۸۸ با دریافت ۱۰ میلیون تومان تسهیلات از کمیته امداد شهرستان دیواندره ۲۵ رأس گوسفند خریداری و شروع به فعالیت کردم و تا حدودی منبع درآمدی برای خود و خانواده‌ام ایجاد شد و توانستم در کنار کمک های کمیته امداد بخشی از هزینه های زندگی را تامین کنم.

,

 

,

 

,

وی در ادامه می‌گوید: بااینکه شرایط سختی را می گذارندیم اما تحصیل فرزندانم از هر چیزی برایم مهم‌تر بود بنابراین از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کردم تا فرزندانم ترک تحصیل نکنند و همیشه آنها را تشویق به تحصیل و موفقیت در این زمینه می‌کردم و خوشبختانه باوجود همه کاستی‌ها، فرزندانم باعلاقه و پشت‌کاری که داشتند درزمینهٔ تحصیلی موفق بودند و روزبه‌روز پیشرفت می‌کردند.

,

 

,

 

,

موفقیت تحصیلی فرزندانم عاملی شد برای تشویق من به فعالیت بیشتر به همین دلیل و با تلاش و پشت‌کار بیش‌ازپیش و با حمایت‌های کمیته امداد توانستم شرایط ادامه تحصیل فرزندانم را فراهم‌سازم.

,

 

,

 

,

این مادر نمونه بیان می‌کند: بعد از چند سال سختی و تلاش، خبر قبولی پسر بزرگم در دانشگاه دولتی رشته پزشکی بهترین خبر زندگی‌ام بود و باعث دل‌خوشی و انگیزهٔ تلاش بیشترم برای کمک به تحصیل و موفقیت سایر فرزندانم شد.

,

 

,

 

,

وی ادامه داد: خوشبختانه تلاش‌های شبانه‌روزی من و فرزندانم جواب داد و دیگر فرزندانم نیز با دیدن پشت‌کار من و الگو قرار دادن من و پسر بزرگم تمام تلاششان را درزمینهٔ تحصیل به کار بستند و یکی پس از دیگری وارد دانشگاه شدند.

,

 

,

 

,

ثانیه روخوش افزود: فرزندانم موفق شدند با قبولی در دانشگاه‌های دولتی و برتر کشور در رشته‌های مهندسی بهداشت حرفه‌ای دانشگاه تهران، ارشد مهندسی علوم دام دانشگاه بوعلی، ارشد مددکاری اجتماعی در دانشگاه علامه طباطبایی تهران، دکترای حرفه‌ای دامپزشکی دانشگاه تبریز، کارشناسی تربیت بندی لرستان تحصیل کردند و هم‌اکنون فرزند کوچک نیز دوره پیش‌دانشگاهی را در مدرسه نمونه دولتی می‌گذراند.

,

 

,

 

,

 وی افزود: هم‌اکنون فرزند بزرگم که در شهرستان دیواندره مشغول به پزشکی است ازنظر مالی نیازهای اقتصادی ما را تأمین می‌کند و امیدوارم سایر فرزندانم نیز بعد از اتمام تحصیل بتوانند مشغول به کار شوند و شاهد موفقیت بیشتر آنها باشم.

,

 

,

 

,

وی بیان کرد: موفقیت تحصیلی فرزندانم همه خستگی چندین ساله‌ام را پایان داد و خدا را شاکرم که توانستم آنها را به موفقیت تحصیلی برسانم و بعد از لطف خداوند کمک‌های کمیته امداد در این راه بسیار یاری‌دهنده من و خانواده‌ام بود.

,

 

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه