اخبار داغ

منطقه ای بکر در هاله ای از مشکلات؛

مهجور ماندن منطقه ای بکر در هرمزگان/ ضعف زیر ساختی مانع از جذب گردشگر

مهجور ماندن منطقه ای بکر در هرمزگان/ ضعف زیر ساختی مانع از جذب گردشگر
روستای پشکوه منطقه ای کوهستانی و ییلاقی در هرمزگان بوده که مشکلات زیر ساختی و جاده ای آن مانع جذب گردشگر به این منطقه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛در عصر حاضر گردشگری و جذب توریست یکی از شاخصه های مهم در آمد زایی در مناطق مختلف جهان به شمار می رود، و در کنار صنعتی شدن و شهر نشینی سریع جوامع، گردشگری روستایی توانسته از مولفه های مهم جذب توریست باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

در طی دهه های اخیر که بخش کشاورزی و دامداری دچار افول شدید شده و نرخ در امد روستاییان کاهش چشم گیری پیدا کرده جوامع مختلف به سمت استفاده از ظرفیت های طبیعی برای در آمد زایی هر چه بیشتر رفته اند.

,

استان هرمزگان با دارا بودن 50 درصد جمعیت روستایی دارای جاذبه های فراوانی از جمله تاریخی ، کوهستانی، دریایی، جنگلی و...می تواند به عنوان مقاصد گردشگری طبیعی  و بوم گردی روستایی رونق بسیار داشته باشد.

,

, ,

80 خانه بوم گردی در هرمزگان

, 80 خانه بوم گردی در هرمزگان, 80 خانه بوم گردی در هرمزگان,

در استان هرمزگان 12 روستا و همچنین یک شهر به عنوان هدف گردشگری معرفی شده که تعدادی از آنها مثل بندرکنگ درصدد ثبت جهانی در یونسکو می باشد.

,

در حال حاضر در هرمزگان بیش از 80 خانه بوم گردی و مناطق گردشگری وجود دارد که بیشترین انها در شهرهای بندرعباس، ایسین، کنگ، جزیره هرمز، پارسیان و جزیره قشم واقع شده ؛ اما همچنان روستاهایی بکری در استان هرمزگان وجود دارد که با سرمایه گذاری می توانند از مناطق مهم جذب توریست به شمار آیند.

,

روستای پشتکوه یکی از روستاهای شهرستان بندرعباس که در فاصله 105 کیلومتری شهر و در شمال شرق هرمزگان واقع شده؛

,

این روستا که در مناطق کوهستانی قرار گرفته از سمت شمال به شهرستان حاجی آباد از شرق به روستای سلوبلم و از جنوب به کوه های نیان و پشتوک محدود می شود.

,

, ,

پشتکوه، روستایی در دل کوه های هرمزگان

, پشتکوه، روستایی در دل کوه های هرمزگان, پشتکوه، روستایی در دل کوه های هرمزگان,

آب و هوای این روستا در فصل تابستان گرم و خشک بوده؛ اما در نقاط ییلاقی آن مانند کوه لهرو دارا هوای معتدلی است و زمستان های معتدل و در ارتفاعات آن گاهی سرما و برف نیز دیده می شود.

,

این روستا که دارای کوه های سر به فلک کشیده زیبا و منحصر به فرد است  500 خانوار در ان زندگی می کنند و در عصر ارتباطات،  پیشروی و دستیابی به سیارات دیگر هنوز دراین منطقه یک خط تلفن برای برقراری ارتباطات با دنیای خود ندارد.

,

روستای پشکوه که در منطقه کوهستانی وجود دارد دارای کوه هایی با پوشش انبوه بوده که هر بیننده ای را به خود جذب می کند و انسان دوست دارد در زیر سایه این درختان بنشیند و به طبیعت زیبا بنگرد.

,

, ,

چشمه و آبشار های منحصر به فرد پشتکوه 

, چشمه و آبشار های منحصر به فرد پشتکوه , چشمه و آبشار های منحصر به فرد پشتکوه ,

آبشارهایی از دل این کوه ها به پایین سرازیر می شود، آب ان زلال و شیرین بوده و از میان باغات مرکبات می گذرد تا به روستا نشینان برسد و همچنین نخل های قدیمی در این روستا نیز جلوه خاصی به طبیعت این منطقه داده است.

,

این روستا که دارای ظرفیت های بکر و منحصر به فردی برای جذب گردشگران است و از مناطق کوهستانی بوده ؛ اما متاسفانه  جاده های آن با وجود پرتگاه های زیاد فاقد هرگونه علائم رانندگی، روشنایی، حفاظ و گاردریل است.

,

, ,

هاله ای از مشکلات بر گرد روستای پشتکوه

, هاله ای از مشکلات بر گرد روستای پشتکوه, هاله ای از مشکلات بر گرد روستای پشتکوه,

مشکل راه و جاده تنها مشکل اهالی این منطقه بکر نیست بلکه روستانشینان این منطقه با سیل عظیمی از مشکلات دست و پنجه نرم می کنند  و از کمبود امکانت بهداشت و درمان، برق رسانی نبود هیچ گونه پارک و وسایل بازی و ... رنج می برند.

,

عدم وجود زیر ساخت های مناسب در این روستا و سیلی از مشکلات باعث شده که طبیعت بکر این منطقه در پس پرده ها مهجور بماند و تبدیل به منطقه ای ناشناخته در هرمزگان شود.

,

با سرمایه گذاری این منطقه می تواند تبدیل به مکان گردشگری نه تنها برای شهروندان هرمزگانی بلکه منطقه توریستی نیز برای مهممان های داخلی و خارجی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه