اخبار داغ

حکایت بی پایان پدیده تکدی گری در حاجی آباد/ مردم به متکدیان کمک نکنند

حکایت بی پایان پدیده تکدی گری در حاجی آباد/ مردم به متکدیان کمک نکنند
حکایت بی‌پایان تکدی ‌گری در شهرستان حاجی آباد  که روز به روز رو به افزایش است و هر روز با چهره‌های جدیدی در مرکز شهر، در جلو مغازه ها و زیر درختان و هر جایی که ردپایی از مردم باشد،دست به گدایی می‌زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیارم حاجی آباد، مساله تکدی گری تنها یک پدیده و معضل اقتصادی و مرتبط به بحران در این حوزه نیست، بلکه ارتباط تنگاتنگ و استواری با مساله فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد  از این رو، اگر در جامعه اسلامی پدیده ای به نام تکدی گری وجود داشته باشد، پیش از آن که بیانگر اوضاع نابسامان اقتصادی و بحران آن باشد، بیانگر وضعیت نابهنجار و نابسامان فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیارم حاجی آباد،,

پدیده تکدی‌گری به دلیل عوامل مختلف اقتصادی، روانی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌شود که مهمترین دلایل بروز این پدیده در حاجی آباد مهاجرت پذیر بودن شهرستان  و اعتیاد  است.

,

اکثر متکدیان حاجی آباد معتاد می باشند که گدایی می کنند که خرج مواد مخدر خود را تامین کنند و هیچ کدامک هم حاجی آبادی نیستند.

,

شهرداری و بهزیستی موظف به شناسایی و تحویل متکدیان به مجمتع اردوگاهی است

, شهرداری و بهزیستی موظف به شناسایی و تحویل متکدیان به مجمتع اردوگاهی است, شهرداری و بهزیستی موظف به شناسایی و تحویل متکدیان به مجمتع اردوگاهی است,

بیژنی مسئول فرهنگی اجتماعی فرمانداری حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم، موضوع برخورد با متکدیان و جمع‌ آوری آنها را مرتبط با شهرداری و بهزیستی و کمیته امداد عنوان کرد و گفت: طبق بخشنامه ای که ازسوی وزارت کشور اعلام شده، موضوع جمع آوری متکدیان به شهرداری های شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت واگذار شده و بیشتر نیز در مراکز استان ها نسبت به این موضوع اقدام کرده اند ولی در حاجی آباد این متکدیان معتاد نیز هستند که پای بهزیستی و کمیته امداد نیز به این پدیده باز می کند.

,

بیژنی افزود: بر اساس این دستورالعمل، باید متکدیان در مراکز تعیین شده جمع آوری و ساماندهی شوند و حتی آن تعداد از متکدیان که به اشتغال نیاز دارند ازطریق مراکز کاریابی و فنی حرفه ای به آن ها آموزش‌ داده شود تا بتوانند مخارج خود را از طریق کارکردن بدست بیاورند.

,

وی ضمن اشاره به اینکه هیچ آماری در خصوص افزایش یا کاهش متکدیان حاجی آباد در دسترس بهزیستی نیست، تأکید کرد: رصدکردن این موضوع به لحاظ قانونی دراختیار شهرداری است.

,

مسئول فرهنگی اجتماعی فرمانداری درباره نقش سازمان بهزیستی درخصوص برخورد با متکدیان گفت: طبق بند ششم قانون مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی تاریخ 15 اردیبهشت ماه 1387 درباره ساماندهی متکدیان، سازمان بهزیستی موظف است افراد بی سرپرست، ناتوان معلول و سالمند و نیازمند را که ازسوی شهرداری بعنوان متکدی جمع آوری شده است را تحویل و در مجتمع های اردوگاهی نگهداری و افراد نیازمندِ را نیز همانند سایر مددجویان تحت پوشش حمایتی خود قرار دهد.

,

بیژنی ادامه داد: براساس ماده سه این بخشنامه، شهرداری موظف است نسبت به شناسایی، جمع آوری و تحویل متکدیان به مجمتع اردوگاهی اقدام کند و نیروی انتظامی در این مورد همکاری لازم را با شهرداری داشته باشد، ضمن اینکه مسئول مجتمع اردوگاهی شبانه روزی توسط فرماندار تعیین می شود.

,

وی در پایان افزود: در همین ماه جلسه در خصوص تعین تکلیف متکدیانی که در کنار امامزاده سید محمد(ع) و ورودی شهر چادر زده اند و شب ها در آنجا جمع می شوند و چهره شهر را نازیبا کرده اند تعیین تکلیف می شوند.

,

مردم به متکدیان کمک نکنند

, مردم به متکدیان کمک نکنند, مردم به متکدیان کمک نکنند,

علیرضا حسنزاده شهردار حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد، گفت: متکدیان مذکر را در هر سنی که باشند جمع آوری  به بهزیستی حاجی آباد یا بهزیستی بندرعباس تحویل داده می شوند.

,

حسنزاده با بیان اینکه برای جمع آوری متکدیان  هر سال برنامه داریم و آنها را جمع و به مرکز استان تحویل می دهیم، اظهار کرد: به دلیل مهاجر پذیر بودن شهرستان دوباره یک سری دیگر از استان های همجوار به این شهرستان می آیند.

,

شهردار حاجی آباد درخصوص راه های کاهش تکدی گری در حاجی آباد گفت: متکدیان باید حداقل مدت یکماه در مراکز بازپروی تربیت شوند چراکه بسیاری از متکدیان سن بالایی دارند و اگر مدتی در این مراکز حضور داشته باشند بطور قطع دیگر نه تنها به سمت حاجی آباد بلکه به هیچ شهر دیگری برای تکدی گری نخواهند رفت.

,

حسنزاده ادامه داد: مردم  باید در نحوه برخورد با متکدیان این نکته را درنظر داشته باشند که پول‌دادن به آنها نه تنها کمکی به آنها و به شهر نخواهد کرد بلکه سبب تداوم تکدی گری در شهر خواهندشد.

,

وی درباره شیوه صحیح برخورد شهروندان با متکدیان تصریح کرد: شهروندان برای آبادی بیشتر شهر خود باید متکدیان را راهنمایی کنند و به این افراد کمک نکنند چراکه اگر این متکدیان واقعا مستضعف و مستحق باشند کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، خیریه ها و دیگر نهادهای حمایتی به آن ها کمک خواهند کرد و در صورتی که نهادی به یک متکدی خدمات حمایتی ارائه ندهد آن فرد می تواند به نهاد و خیریه های دیگر مراجعه و یا درنهایت شهر و یا حتی شغلش را عوض کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه