اخبار داغ

یادداشت؛

استراتژی قورباغه آپ پز با رمز حباب!/ دولت اول روحانی دولت دوم را زمین می زند؟!

استراتژی قورباغه آپ پز با رمز حباب!/ دولت اول روحانی دولت دوم را زمین می زند؟!
امروز اقتصاد کشور به دلیل سیاست های دولت و همراهی مجلس روزگار خوشی ندارد و تنها پاسخ مسئولان دو قوه به اعتراض رسانه ها و گلایه های مردم به یک جمله ختم می شود که افزایش قیمت در بازارحبابی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه؛ طی دو هفته گذشته بازار طلا و سکه دوباره دچار التهاب شد و قیمت ها به طرز باور نکردنی بالا رفت. قیمت طلا در اواخر اردیبهشت ماه تا گِرمی 200 هزار تومان بالا رفت اما به دلیل ورود به ماه رمضان و خرید کمتر مردم در سه هفته بین 180 تا 195 در نوسان بود که طی چهار روز گذشته به قیمت 206 هزار تومان رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
قیمت سکه بهار آزادی نیز بعد از تعطیلات نیمه خرداد به یک باره نیم میلیون تومان بالا رفت و به مرز 2 میلیون پانصد هزار تومان رسید تا مردم باردیگر شاهد افزایش نجومی سکه باشند.
,
 
,
دلار نیز همچنان نرخ ثابتی ندارد و با وجود اینکه دولت، نرخ رسمی را 4200 تومان اعلام کرد اما نوسانات این بازار به شدت بر روی کالاهای مختلف اثر گذار بوده است. دلار طی هفته های جاری بین 6 تا 8 هزار تومان نوسان داشت که حاکی از آن بود که دولت در کنترل این بازار هیچ نقشی ندارد.
,
 
,
قیمت ها در بازار خودروهای داخلی و خارجی نیز جهش خیرکننده ای داشت. تولیدکننده ایرانی معتقد است که مواد اولیه قطعه بالا رفته و افزایش قیمت خودرو طبیعی است. واردکنندگان خودرو های خارجی نیز می گویند که افزایش دلار باعث افزایش قیمت خودروهای خارجی شده است. 
,
 
,
اگر گذرتان به مشاورین املاک افتاده باشد حتما به شما توصیه می‌کنند که اگر ملک و زمینی برای فروش دارید صبر کنید که حتما شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود و اگر به دنبال خرید خانه هستید هرچه سریعتر بخرید که قیمت ها بالا خواهد رفت.
,
 
,
فضای روانی ایجاد شده در بازار و به تبع آن افزایش قیمت ها در حالی است که دولت اول روحانی طی چهار سال رونق اقتصاد کشور را به برجام گره زد و حالا به دلیل خلف وعده طرف آمریکایی و اروپایی دولت دوم روحانی قادر به کنترل بازار و رفع مشکلات اقتصادی مردم نیست.
,
 
,
سهم مجلس نیز در این نابسامانی اقتصادی کم نیست. دو فراکسیون اکثریت مجلس شورای اسلامی یعنی فراکسیون امید با ریاست عارف و فراکسیون مستقلان ولایی با ریاست علی لاریجانی هم طی یک سال گذشته نشان دادند که بی چون چرا حامی سیاست های دولت روحانی در حوزه های مختلف هستند.
,
 
,
اما، امروز اقتصاد کشور به دلیل سیاست های دولت و همراهی مجلس روزگار خوشی ندارد و تنها پاسخ مسئولان دو قوه به اعتراض رسانه ها و گلایه های مردم به یک جمله ختم می شود که افزایش قیمت در بازار دلار، طلا، سکه، خودرو و مسکن حبابی است و فعلا خرید نکنید! با این اوصاف باید بگوییم متاسفانه دولت و مجلس توان و یا اراده ای برای حل مشکلات اقتصادی ندارند و عملا استراتژی قورباغه آپ پز با رمز «افزایش حبابی» در حال اجرا است.
,

مجتبی ارغوان

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه