اخبار داغ

نماینده مجلس یا پاسخگوی 118 ؟

نماینده مجلس یا پاسخگوی 118 ؟
صحبت های دیروز عبدالرضا مصری در صحن علنی مجلس بسیار مهم و قابل توجه است. نماینده کرمانشاه در نطق میان دستور خود گفت: "نمایندگان در صحن از مرکز 118 بیشتر پاسخ تلفن می‌دهند و قوانین به این نوع تصویب می‌شود، متاسفانه نمایندگان جواب نامه داده یا نامه می‌نویسند و می‌پندارند قانونگذاری می‌کنند، 5 دقیقه پشت تریبون صحبت کرده و همدیگر را در آغوش می‌کشیم گویا از فتح الفتوح آمده یا از کربلای پنج بازگشتیم، هیات رئیسه هم کار خود را می‌کند و مزاحمتی برای ما ندارد."
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، همانطور که قبلا هم ذکر شده است گلوگاه های اصلی کارآمدی یک نظام مردم سالار، مجلس و دولت آن نظام هستند چرا که این دو قوه اند که طبق قانون باید با علم و ابتکار و جدیت و دوراندیشی بحران ها را قبل از بروز پیش بینی کرده و چاره نموده و به ویژه مجلس باید با روش قانونگذاری به روز و دقیق حرکت کشور را به سمت پیشرفت تسهیل کند و با نظارت های علمی و گسترده خود بر دولت و بخش های دیگر کشور، مجال کندی و انحراف از پیشرفت را از سیستم مدیریتی کشور سلب نماید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,


ضمن اینکه باید از زحمات و تلاش های نمایندگان و مجموعه مجلس در ادوار مختلف تشکر و قددانی کرد ولی آنطور که از شواهد امر پیداست و نماینده کرمانشاه هم دیروز بر آن صحه گذاشت مجلس آنگونه که نیاز کشور در شرایط کنونی است از نظم و سامان و قدرت علمی کافی برای قانونگذاری و نظارت برخوردار نیست. البته این موضوع مربوط به این دوره نیست بلکه ادوار مختلف مجلس با درصدی کم و زیاد به همین درد گرفتار بوده اند.

,
,


منشا اصلی وجود این معضل هم به کم اطلاعی مردم و رای دهندگان نسبت به وظایف مجلس و نمایندگان، و عدم مطالبه گری مستمر آنها از منتخبین خود برمیگردد. مجلسی که در معرض رصد و مطالبه گری مداوم و حتی روزانه ی مردم و نخبگان حوزه های انتخابیه خود نباشد ناخودآگاه دچار کم نظمی، کم سامانی و کارآمدی پایین خواهد شد. هم خود مردم باید سطح نگرش خود به مجلس را بالا ببرند و هم نخبگان هر جامعه باید پیشگام و پیشران ارتقاء و تحول نگرش مردم به این موضوع باشند.

,
,


طیب سعیدی
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه