اخبار داغ

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی یزد:

بیشتر ورودی‌های اورژانس اجتماعی یزد افراد غیربومی هستند

بیشتر ورودی‌های اورژانس اجتماعی یزد افراد غیربومی هستند
رئیس مرکز اورژانس اجتماعی یزد گفت: یک نکته که در بحث ورودی‌های اورژانس اجتماعی خیلی قابل توجه است، اینکه متاسفانه اکثر وردی‌های اورژانس اجتماعی را افراد غیربومی یزد تشکیل می‌دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، رئیس مرکز اورژانس اجتماعی استان یزد در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا گفت: برنامه اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌هایی است که در کنار سایر خدمات اورژانسی در کشور ارائه می‌شود و این برنامه به طور کامل با اورژانس پزشکی و اورژانس انتظامی 110 قابل مقایسه است؛ این سه اورژانسی –البته به جز آتشنشانی- هستند که بصورت ارائه خدمات در کشور داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا, یزدرسا,

خدمات سریع به موقع و دردسترس ویزگی خدمات اورژانس اجتماعی

, خدمات سریع به موقع و دردسترس ویزگی خدمات اورژانس اجتماعی, خدمات سریع به موقع و دردسترس ویزگی خدمات اورژانس اجتماعی,

دکتر عباس متولی‌پور افزود: خدماتی که ما ارائه می‌دهیم خدماتی است که باید سریع باشد، به موقع باشد و در دسترس باشد؛ یعنی سریع بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن سه تا ویژگی عمده خدماتی است که اورژانس اجتماعی دارد.

,

وی اظهار داشت: به طور کلی کاری که در اورژانس انجام می‌شود و خدماتی که داده می‌شود به افراد و خانواده‌هایی است که در وضعیت بحرانی قرار دارند؛ یعنی اینکه شرایط‌شان شرایط خاص و حاد است.

,

متولی‌پور ادامه داد: این افراد شامل زنان و دختران آسیب‌دیده و زنان و دختران در معرض آسیب هستند. همچنین انواع آزارهای خانگی شامل سالمندآزاری، همسرآزاری، معلول‌آزاری و کودک‌آزاری را نیز شامل می‌شود. افزون بر این، دختران فراری از منزل، اختلافات حاد خانوادگی زوجین متقاضی طلاق و افرادی که افکار خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی داشته‌اند از دیگر کسانی هستند که اورژانس اجتماعی به آن‌ها خدمات می‌دهد.

,

وی در پاسخ به این سئوال که این افراد از چه منابع و چه طریق به اورژانس اجتماعی وارد می‌شوند، گفت: یکی از طریق خط 123 اورژانس اجتماعی است که به صورت 24 ساعته حتی در ایام تعطیل پاسخگو است. راه دیگر از طریق مراجع انتطامی است. راه دیگر از طریق مراجع قضایی است. همچنین افرادی هم هستند که بصورت خودمعرف می‌آیند. افرادی نیز از طریق تیم سیار اورژانس به مرکز جذب می‌شوند و افرادی هم از طریق پایگاه‌های خدمات اجتماعی به مرکز اورژانس ارجاع داده می‌شوند. این‌ها مراجعی هستند که ورودی‌های اورژانس اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

,

رئیس مرکز اورژانس اجتماعی یزد در رابطه با خدماتی که این مرکز ارائه می‌دهد، یادآور شد: خدماتی که ما اینجا به افراد ارائه می‌دهیم خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای و همچنین خدمات مددکاری است. به عبارتی مددکاری، مشاوره، روانپزشکی، پزشکی و در صورت ضرورت حتی پرستاری و همچنین مشاوره حقوقی از جمله خدماتی است که ما به مراجعین ارائه می‌دهیم.

,

**کلیه خدمات اورژانس اجتماعی رایگان است

, **کلیه خدمات اورژانس اجتماعی رایگان است, **کلیه خدمات اورژانس اجتماعی رایگان است,

متولی‌پور تأکید کرد: کلیه خدمات رایگان است ولی شرط اول ارائه خدمت این است که پرونده و فردی که به ما مراجعه می‌کند، فردی باشد که از نظر دستورالعملی جز افرادی به حساب بیاید که می‌تواند در اورژانس اجتماعی تشکیل پرونده بدهد.

,

وی ادامه داد: تشکیل پرونده هم به این صورت است که یک پرونده‌ای تشکیل می‌شود خدمات را می‌گیرد و به مرحله توانمندی اجتماعی و روانی که رسید پرونده بسته و بایگانی می‌شود. یک پیگیری مختصر شش ماهه بعد از ترخیص هم داریم که خدای ناکرده مشکل مجددا بازگشت نکرده باشد.

,

**اکثر ورودی‌های اورژانس اجتماعی یزد افراد غیربومی هستند

, **اکثر ورودی‌های اورژانس اجتماعی یزد افراد غیربومی هستند, **اکثر ورودی‌های اورژانس اجتماعی یزد افراد غیربومی هستند,

وی در رابطه با اینکه افراد بیشتر بخاطر چه آسیب‌هایی به اورژانس اجتماعی مراجعه می‌کنند، گفت: ما در انواع آسیب‌ها همواره ورودی‌های خاص خودمان را داریم و از نظر آماری خیلی قابل قیاس نیست. ولی یک نکته که در بحث ورودی‌های اورژانس اجتماعی خیلی قابل توجه است، اینکه متاسفانه اکثر وردی‌های اورژانس اجتماعی را افراد غیربومی یزد تشکیل می‌دهند. در واقع غیربومی‌های یزد با خودشان آسیب‌های زیادی دارند که می‌آورند و در شهر یزد این آسیب‌ها را پراکنده می‌کنند. 

,

رییس مرکز اورژانس اجتماعی استان یزد با بیان اینکه ورودی‌های ما را بیشتر زنان و دختران تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: اگر خدمات ما نتیجه‌بخش نباشد نمی‌توانیم یک پرونده را مختومه کنیم؛ به عبارت دیگر اگر پرونده به توانمندی نرسد بسته نمی‌شود.

,

متولی‌پور خاطرنشان کرد: افرادی که به اورژانس ارجاع داده می‌شوند کسانی هستند که غالبا خودشان اصلا تمایلی به استفاده از خدمات اورژانس ندارند. این‌ها کسانی هستند که معمولا یا مرجع انتظامی دستگیر کرده برای ما فرستاده یا قاضی برای ما فرستاده یا مثلا اقدام به خودکشی بوده که ما رفیتم در صحنه مداخله کردیم و فرد را نحات دادیم.

,

وی اضافه کرد: اینجا مثل سایر دستگاه‌های دولتی نیست که کسی خودش بیاید و مراجعه کند و یک‌سری خدمات را بگیرد و خودش هم برود. معمولا افراد به اینجا ارجاع داده می‌شوند. ولی خوشبختانه میزان رضایتی که ما بین ارباب‌رجوع‌ها حس می‌کنیم بعد از پایان پرونده قابل قبول و قابل توجه است و بعضا این را حتی کتبا هم برای ما می‌نویستند. 

,

همکاری بی مثال اورژانس اجتماعی و مراجع قضایی و انتظامی در استان یزد

, همکاری بی مثال اورژانس اجتماعی و مراجع قضایی و انتظامی در استان یزد, همکاری بی مثال اورژانس اجتماعی و مراجع قضایی و انتظامی در استان یزد,

متولی‌پور با اشاره به اینکه دستگاه‌های مربوطه در یزد همکاری خوبی با اورژانس اجتماعی دارند، گفت: از همکاران حوزه انتظامی و قضایی که واقعا در استان دست‌کمک ما هستند، تشکر می‌کنم. در استان یزد این همکاری بین مجموعه اورژانس اجتماعی و حوزه قضایی به نحوی است که در کشور این قضیه تا این حد وجود ندارد.

,

وی ادامه داد: فکر می‌کنم بهترین همکاری را در مقایسه با استان‌های دیگر ما در یزد داریم؛ در استان‌های دیگر هم هست اما بهترینش در یزد است. همراهی و همکاری متقابل خوبی بین بدنه اورژانش اجتماعی و مراجع قضایی و انتظامی وجود دارد. همچنین همکاری خوبی با اورژانس پزشکی و بیمارستان‌های یزد مخصوصا همکاران مددکار وجود دارد که باید از آن‌ها تشکر کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه