اخبار داغ

افرادی که به خانواده شهدا بی احترامی می کنندبایستی پاسخگوی اعمال خودباشند

افرادی که به خانواده شهدا بی احترامی می کنندبایستی پاسخگوی اعمال خودباشند
یک دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی همدان و عضو شورای مرکزی قرارگاه شهید احمدی روشن بسیج دانشجویی استان گفت:افرادی که به بهانه سهمیه ها به خانواده معظم شهدا ، ایثارگران ورزمندگان بی احترامی می کنند بایستی پاسخگوی اعمال خودباشند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آقا محمدی در گفتگو با خبرنگار نافع، گفت:امروز اگر ظرفیت گسترده ای در دانشگاه ها وجود دارد و این فرصت فراهم است که افراد در امنیت به تحصیل علم بپردازند به برکت مجاهدت های شهدا ؛جانبازان ورزمندگان دوران دفاع مقدس ؛صبر وایثار خانواده های آنان می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

اگر ناعدالتی در پذیرش دانشجو دیده می شود به علت ساختار معیوب جذب دانشجو در دانشگاه های ماست اگر کوچک ترین آگاهی نسبت به کنکور وجود داشته باشد و کم ترین بررسی انجام شود می بینیم که غول ها و کارتل های مالی عظیم در قالب شرکت های آموزشی کنکور ؛کتاب های کمک آموزشی؛آزمون هاکمکی و کلاس های کمک آموزشی ایجاد شده که اکثریت زمان وهزینه دانش آموزان را به خود اختصاص می دهد.

,

این شرکت های آموزشی که تقریبا در هیچ کجای دنیا مانند آن ها وجود ندارد گردش مالی عجیبی دارند ؛هزینه های گزافی جهت قبولی کنکور دانش آموزان اخذ می کنند . ساختار آموزشی را به طور کامل به هم ریخته اند و نظام آموزش و پرورش را به حاشیه برده اند .

,

چنین شرکت هایی باعث ایجاد اختلاف معنادار در قبولی دانش آموزان کم‌ بظاعت و دانش آموزان مدارس کم تر برحوردار و....می شوند که این ساختار معیوب؛ خود نوعی بی عدالتی است.

,

موضوع سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی که در هیچ کجای دفترچه کنکور از آن حرفی زده نشده اما عملا وجود دارد و اعمال می شود واین خود نوعی دور زدن غیر مستقیم قانون در جذب دانشجو می باشد.اعتراض یک بحث است توهین وبی احترامی چیز دیگر که همگان بایستی مورد توجه قرار دهند.

,

 از طرفی با تصمیمات جدید مجلس شورای اسلامی در کنکور ۹۷ افراد سهمیه ایثارگران بایستی حداقل ۸۵ درصد آخرین قبولی در سهمیه آزاد را برای رشته های پرمخاطب ودر سایر رشته ها ۸۰ درصد راکسب کنند ضمن این که نظام آموزشی در دانشگاه برای افراد قبولی از طریق سهمیه ایثارگران و آزاد به یک شکل است و هر دو بایستی امتحانات را با ساختار یکسان قبول شوند بنابراین ؛این بهانه که چنین افرادی از بنیه ی علمی برخوردار نیستند وارونه نمایی حقیقت است.

,

 اما نکته ی مهم تر این است که همه مردم نسبت به خانواده شهدا ؛جانبازان ورزمندگان ارادت داشته و در مراسمات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده و ملاقات با خانواده های آنان ویادگاران دفاع مقدس این عشق را نشان می دهند و ما می توانیم این واقعیت را ببنیم مردم ما حاضرند زندگی وهستی خود را جهت حفظ عزت و آبروی این عزیزان بدهند. رزمندگان دوران دفاع مقدس زمانی که کشور به آن ها احتیاج داشت مانند شهید احدی رتبه ی یک کنکور تجربی زندگی ومادیات را رها کردند و به جبهه های حق علیه باطل شتافتند امروز هم این خود گذشتگی با هیچ معیاری قابل جبران و ...نیست اما مردم و مسئولین ما و من دانشجو وظیفه ی خود می دانیم که بنابر فرموده امام راحل در همه شئون از اجتماعی و مادی و....قدردان آن ها باشیم .

,

ایشان در پایان گفتند:تضعیف روحیه ی ایثار و شهادت به عناوین مختلف درشرایط کنونی تضعیف امنیت کشور ؛ آرمان های انقلاب وبازی در زمین دشمن است .

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه