اخبار داغ

استاندار زنجان:

توسعه مراکز و محافل قرآنی در کشور از دستاوردهای مهم انقلاب است

توسعه مراکز و محافل قرآنی در کشور از دستاوردهای مهم انقلاب است
استاندار زنجان با اشاره به توسعه مراکز قرانی در سطح کشور گفت: توسعه مراکز و محافل قرآنی در کشور از دستاوردهای مهم انقلاب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; اسدالله درویش امیری در مراسم تجیل از برگزیدگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و موسسات فعال قرآنی استان اظهار کرد: در قرآن کریم در خصوص بخشش و مهربانی سخن بسیار آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ وقف و بخشش را در جامعه نهادینه کرد، بیان کرد: فلسفه تحمل تشنگی و گرسنگی در ماه رمضان درک شرایط بخشی از جامعه که گرفتار فقر هستند.

,

استاندار زنجان با یادآوری اینکه ماه مبارک رمضان، فضیلت‎هایی مهمتر از تشنگی و گرسنگی نیز دارد، خاطرنشان کرد: جامعه ای که پایه و اساس آن، فرهنگ قرآنی، توحید و یکتا پرستی است، رفتار آن نیز باید مبتنی بر اخلاق، محتوا و مفاهیم قرآنی باشد.

,

وی با اشاره به اینکه برای سربلندی در جامعه باید با مفاهیم قرآنی آشنا بود، گفت: وقتی راستگویی و صداقت را در زندگی خود اجرا کنیم در این صورت رفتار در جامعه هم برپایه راستی خواهد بود.

,

درویش امیری از قرآن کریم به عنوان چراغ هدایت بشریت یاد کرد و گفت: جامعه ای که دین و مذهب رسمی آن اسلام و شیعه است، نباید گرفتار بد اخلاقی، بی‎اخلاقی، بی‎صداقتی، بی‎عدالتی، دروغگویی و ظلم باشد.

,

وی بیان کرد: باید قبول کنیم در هر گوشه ای از جامعه، بد اخلاقی، بی عدالتی و ناپاکی وجود داشته باشد، مفاهیم عمیق قرآنی در آن جامعه نهادینه نشده است.

,

استاندار زنجان با اشاره به اینکه آشنایی با نور قرآنی موجب نهادینه شدن فرهنگ بخشش و مهربانی در جامعه می شود، ادامه داد: یکی از موفقیت های بسیار بزرگ و گسترده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گسترش و توسعه مراکز و محافل قرآنی است.

,

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال، بیش از 300 هزار نخبه قرآنی در کشور، محافل قرآنی برگزار کرده اند که این میزان در دوران قبل از انقلاب، بسیار محدود بود.

,

درویش امیری به تاکیدات رهبری به جامعه قرآنی اشاره کرد و گفت: ایشان خطاب به قرآن آموزان می فرمایند در کنار حفظ، قرائت از مفاهیم غنی و انسان ساز قرآن غافل نشود؛ چرا که شادی و نشاط، صرفا برگزاری جشن و پایکوبی نیست، بلکه درک صحیح پیام و مفاهیم قرآنی و تزریق پیام عمیق قرآنی به جامعه، شادی همراه با معنویت است.

,

تربیت 20 هزار در طرح ملی حفظ و مفاهیم قرآن

,

حجت الاسلام جعفر جنتی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در ادامه اظهار کرد: توجه به مباحث قرآنی، معارف اهل بیت(علیه السلام) و اجرای امینانه وقف از رسالت های اصلی این نهاد است.

,

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در بخش قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی را در مرحله های شهرستانی، استانی و بین المللی را برگزار کند.

,

حجت الاسلام جنتی، برگزاری پنج دوره مسابقه بین المللی در دو سال اخیر را از افتخارات این مجموعه یاد کرد و گفت: سازمان در طرح ملی حفظ و مفاهیم قرآن گامهای بزرگی برداشته و حدود 20 هزار حافظ تربیت کرده است.

,

وی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی و دستگاه های قرآنی کمک حال این سازمان در تربیت حافظ و قاری قرآن بوده است، گفت: به منظور تحقق منویات رهبری در تربیت حافظ قرآنی گام های بلندی برداشته شده است.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با انتقاد از اینکه موقوفات قرآنی در کشور 2 درصد است، افزود: امید می رود با همت موسسات و مسئولین قرآنی درآمد ثابت برای ترویج قرآن و کمک به موسسات قرآنی وقف های بیشتری در عرصه قرآنی ایجاد شود.

,

وی وقف مشارکتی در حوزه قرآنی را یکی از راهکارهای افزایش موقوفات قرآنی خواند و افزود: از این طریق می توانیم بدون وابستگی به بودجه های دولتی به ترویج قرآن در جامعه کمک کنیم.

,

آیت الله علی خاتمی، نماینده ول فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در ادامه بیان کرد: خوشبختانه آمار برگزیدگان بالاست و اکثر شرکت کنندگان ممتاز بودند.

,

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان پس از نماز مغرب و عشاء، بحث کوتاه تفسیری برگزار می کنم، گفت: بسیاری از نعمات الهی وجود دارد که در آن غرق هستیم و کمتر به آن توجه می کنیم.

,

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه حیات همه ما به نور وابسته است، گفت: اگر نور از زندگی ما حذف شود حیات نابود می شود.

,

وی عنوان کرد: همانطور که نور حیات انسان را قوام بخشیده، حیات معنوی انسان هم به برکت نور معنوی کتب آسمانی است.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: قرآن و معارف دین موجب صفای جان روح روان و آرامش ما می شود.

,

وی با اشاره به اینکه مجامع قرآنی متعدد و موفقی در استان مشغول فعالیت هستند و فضای قرآنی خوبی در استان ایجاد کرداند، تصریح کرد: نتایج این آزمون نشان می دهد که بیشتر برگزیدگان خانم ها هستند و همین روحیه قرآنی در تربیت یک خانواده قرآنی در کنار فیض بردن خود فرد را موجب می شود.

,

امام جمعه زنجان ادامه داد: بسیاری از افراد با قرآن کریم مانوس هستند و همین انس به مرور به محبت تبدیل می شود و از حضور قرآن احساس لذت کرده و قرآن در جان فرد می نشیند.

,

وی افزود: فهم و عمل و درک قرآن برای کسانی است که پاک هستند، در تاریک ترین و دشوارترین لحظات زندگی به آنان کمک کرده و گره های زندگی را باز می کند.

,

آیت الله خاتمی تصریح کرد: رقبت زنجانی ها به برنامه های قرآنی، رسالت ما را برای توسعه مراکز قرآنی بیشتر می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه