اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان:

243 هزار نفر از مردم استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند/ «بیمه رایگان» برای 176 هزار نفر

243 هزار نفر از مردم استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند/ «بیمه رایگان» برای 176 هزار نفر
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: 243 هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، رضا ممتحن مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به خدمات بیمه سلامت در کشور گفت: بالغ بر 243 هزار نفر از مردم استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که در 4 صندوق بیمه اصلی تقسیم می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان افزود: 61 هزار نفر از این افراد را کارکنان دولت تشکیل می‌دهند که در گذشته از آن با عنوان سازمان بیمه خدمات درمانی یاد می‌شد.

,

شرط استفاده از بیمه همگانی سلامت

, شرط استفاده از بیمه همگانی سلامت,

ممتحن با بیان اینکه 112 هزار نفر نیز از این افراد از بیمه روستاییان و عشایر استفاده می‌کنند اظهار کرد: همچنین 53 هزار نفر از مردم استان سمنان از بیمه همگانی سلامت استفاده می‌کنند که شرط بهره‌مندی از آن ایرانی بودن و نداشتن هیچ گونه بیمه پایه‌ دیگر است.

,

وی ادامه داد: 11 هزار نفر از مردم این استان از بیمه سایر اقشار که مربوط به نهادهایی مانند کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید است استفاده می‌کنند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از تاسیس صندوق اتباع به منظور حمایت از اتباع خارجه مقیم با مشارکت وزارت کشور،  بیمه سلامت و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خبر داد و گفت: 4300 نفر از اتباع خارجه‌ای که به صورت رسمی و قانونی در استان سمنان اقامت دارند تحت پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند.

,

ممتحن با اشاره به پرداخت بیش از 104 میلیارد تومان به سازمان‌های طرف قرارداد بیمه سلامت در استان طی سال گذشته تصریح کرد: تقریبا 75 درصد از هزینه‌های صورت گرفته به بخش خدمات درمانی دانشگاهی و دولتی مربوط است و از سویی دیگر بخشی از خدمات بیمه سلامت نیز در مراکز درمانی استان تهران به مردم استان سمنان ارائه می‌شود.

,

بیمه رایگان برای 176 هزار نفر از مردم استان سمنان

, بیمه رایگان برای 176 هزار نفر از مردم استان سمنان,

وی با تاکید بر اینکه صد درصد حق بیمه اعضای سه صندوق روستاییان و عشایر، همگانی و سایر اقشار را دولت پرداخت می‌کند گفت: حدود 176 هزار نفر از مردم استان سمنان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: براساس مصوبه هیات دولت، حق بیمه خدمات درمانی 40 هزار تومان است که این سه گروه از پرداخت آن معاف هستند و با توجه به جمعیت 176 هزار نفری این افراد می‌توان گفت حدودا 84 میلیارد تومان فقط بابت دفترچه‌های بیمه از سوی دولت برای این گروه درنظر گرفته شده است.

,

ممتحن به صدور 140 هزار جلد دفترچه بیمه در سازمان بیمه سلامت استان سمنان اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی این سازمان بهره‌مندی افراد فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای از خدمات بیمه سلامت است.

,

حمایت ویژه بیمه سلامت از 400 بیمار صعب العلاج استان سمنان

, حمایت ویژه بیمه سلامت از 400 بیمار صعب العلاج استان سمنان,

وی از وجود بالغ بر 400 بیمار مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در استان خبر داد و گفت: در سال گذشته هریک از افراد تحت پوشش این سازمان در استان سمنان به طور متوسط 2 بار به پزشک مراجعه و نسخه دارو دریافت کرده‌اند، در حالیکه این 400 بیمار صعب العلاج به طور متوسط حدود 7 بار به پزشکان مراجعه و دارو دریافت کرده‌اند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: جمع هزینه‌های صورت گرفته برای درمان 243 هزار فرد تحت پوشش بیمه سلامت استان سمنان در سال 96 حدود 11 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است در حالیکه این سازمان برای درمان بیماران صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت استان نزدیک به 2 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه کرده است که این امر بیانگر بالا بودن هزینه‌های درمان بیماران صعب العلاج است.

,

ممتحن در ادامه این نشست با اشاره به ارائه خدمات درمانی این سازمان در مناطق روستایی استان گفت: در حال حاضر در 41 مرکز بهداشت و درمان روستایی استان 58 پزشک خانواده و 47 ماما، خدمات سطح 1 بیمه‌ای را ارائه می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه